چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرکت مپنا با شرکت زیمنس آلمان و شرکت آمریکایی جنرال موتورز در کشور‌های شمال آفریقا و حوزه آسیا رقابت می‌کند و در آن مناطق تولید ژنراتور و نیروگاه دارد؛ در ایران هم می‌تواند تولیدات خود را توسعه دهد و حتما ظرفیت این کار را دارد، اما این تولید برای آن‌ها با صرفه نیست و پول این تولیدات به آن‌ها بر نمی‌گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متوسط قیمت خرید و ساخت مسکن در پرند مجموع ساخت و خدمات متری 4 میلیون تومان است که در صورت افزوده شدن قیمت زمین متری 700 هزار تومان نیز افزوده خواهد شد.

ایران با تولید 29 میلیون تن فولاد خام طی سال 2020 میلادی توانست در رتبه دهمین فولادساز برتر جهان قرار گیرد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: کمبود برق باعث تعطیلی سه هفته‌ای صنعت فولاد و سیمان شده که ممکن است از سه هفته نیز بیشتر شود و این باعث کاهش تولیدشده است.

بندر شهید رجایی در حال حاضر بیش از 301 هزار تن کالای اساسی شامل گندم، جو، شکر، برنج، روغن خوراکی و کود شیمیایی در انبار‌ها و محوطه‌های بندر شهید رجایی وجود دارد که این میزان، بدون احتساب کالا‌های اساسی کانتینری است.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 21 تیر 1400 با رشد بیش از 19 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 304 هزار واحدی رسید.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز دوشنبه 21 تیر 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 60 هزار تومان رسیده است.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: رقم‌های جدید زودرس که اخیرا توسط موسسه تحقیقات پنبه اعلام شده با استقبال کشاورزان روبرو شده و در استان‌های پنبه خیز کشور در حال توسعه است.

شاخص قیمت جهانی غلات در ژوئن 2021، 5.2 درصد افت داشت تا برای نخستین‌بار در 12ماه گذشته قیمت مواد غذایی کاهشی شود.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نشست میز کشوری عراق با رویکرد بررسی مشکلات و راهکار‌های توسعه صادرات مبلمان و تجهیزات اداری ایران به این کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: یک فروند کشتی حامل 66 هزار و 500 تن شکر خام در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت. با ورود این کشتی، از ابتدای سال تاکنون 457 هزار تن شکر از طریق این بندر وارد کشور شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 70 درصد واحد‌های صنعتی به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز ممیزی ایمنی شده و نقاط تأثیرگذار در راستای کاهش آمار حوادث به آن‌ها مشاوره داده شده است.

نرخ خرید دلار امروز 21 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی گقت: با تعامل با وزارت جهاد کشاورزی اراضی حبس شده و متوقف مانده را تحویل گرفتیم و ظرفیت سازی برای حوزه زمین انجام شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: در کشور حدود 76 هزار و 835 طرح نیمه‌تمام احصاء شده که از نظر پیشرفت فیزیکی در مراحل مختلف هستند و فرایند طرح‌های نیمه تمام در کشور به معنای سرزنده بودن اقتصاد و سرمایه گذاری و اشتغالزایی جدید است و طرح نیمه‌تمام لزوما به معنای عقب ماندن طرح نیست.

مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صمت گفت: وزارت صمت بر این عقیده است که واردات کالا‌ها باید با هماهنگی تولیدکنندگان داخلی و استعلام از انجمن‌های مربوطه انجام گیرد.