چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با ارزش سرمایه‌گذاری 24 هزار و 119 میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.

به منظور بررسی و رفع مسائل بانکی مربوط به حوزه تولید و تجارت بین‌الملل، جلسه‌ای مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برگزار شد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: ضرورت دارد بازار سرمایه یک بازمهندسی شده و ساختار جدیدی برای آن در دولت سیزدهم تعریف شود چرا که حجم عظیمی از نقدینگی در این بازار موجود است و باید این مسئله به سرعت مدیریت شود.

مدیرکل حقوقی سازمان راهداری گفت: بر اساس قانون جدید مصوب مجلس خدمات حمل و نقل اعم از بار و مسافر درون و برون شهری، بین‌المللی، جاده‌ای، ریلی و دریایی از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بیش از 43 هزار متقاضی نهایی طرح اقدام ملی مسکن به پروژه‌های در حال اجرا متصل شدند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: گندم و نان خشک جزء در دسترس‌ترین اقلام است و سالانه متوسط حدود 1.2 میلیون تن انواع گندم دامی به روش‌های مختلف وارد چرخه خوراک دام کشور می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی استانداران و روسای سازمان حمل و نقل جاده‌ای مقرر شد که از ظرفیت هر استان برای حمل نهاده‌های دامی استفاده شود.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای کاهش خاموشی‌ها گفت: از روز پنجشنبه 17 تیر ماه هیچ خاموشی خارج از برنامه‌ای در کشور نداشته‌ایم.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 21 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور 1400 همه واحد‌های مسکن محرومان در استان سیستان و بلوچستان به متقاضیان تحویل داده شود.

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه ما باید به‌سرعت سند راهبردی ایران چین را اجرایی کرده و منتظر برجام نمانیم، گفت: هم‌اکنون ظرفیت‌های زیادی در راستای همکاری با کشورهایی همچون چین و روسیه وجود دارد که می‌تواند فشار منابع ارزی به کشور را کم کند.

برای رهن کامل واحد 100 متری در محدوده حسین آباد به سرمایه 250 میلیون تومانی نیاز است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون 5.5 میلیارد دلار از 8 میلیارد دلار مرحله اول، تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو با نرخ ترجیحی صورت گرفته است.

مدیرعامل پترول گفت: پارک پتروشیمیایی بروجن از بهترین پارک‌های پایین‌دستی است که 48 واحد صنعتی در 6 زون در این پارک احداث می‌شود که اشتغال‌زایی بالایی خواهد داشت.

میزان فروش 74 شرکت بورسی فعال در زنجیره معدن و صنایع معدنی از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال، به بیش از 135 هزار میلیارد تومان رسید.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی به تشریح اقدامات انجام شده و در دست انجام این بانک در رابطه با افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و تسهیل استفاده از خدمات فناورانه برای مردم پرداخت.