چهارشنبه 6 تیر 1403

نسبت مصارف به منابع بانکی در خراسان رضوی افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نسبت مصارف به منابع بانکی در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در هفت ماهه نخست امسال نسبت مصارف به منابع بانکی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.37 درصد افزایش یافت.

علی رسولیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصارف به منابع بانکی استان در هفت ماهه امسال به 74.77 درصد رسید در حالی که این میزان در هفت ماهه نخست سال گذشته 65.40 درصد بود.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه نخست امسال منابع بانکی استان با احتساب ارزی به بیش از 13 هزار و 200 میلیارد ریال رسیده که نسبت به پایان سال گذشته 18.51 درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: میزان مانده مصارف بانکی یا تسهیلاتی که در بانکهای استان مانده 820 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18.56 درصد رشد دارد که این نشان دهنده افزایش میزان پرداختی تسهیلات در استان است.

رسولیان افزود: در طول هفت ماهه نخست امسال 316 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانکها پرداخت شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 63 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت برخی از بانکها مانند ملی، صادرات، تجارت و رفاه نقش موثری در پرداخت تسهیلات داشتند اما برخی از بانکها که گزارش عملکرد خود را به شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی تحویل نمی‌دهند عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات داشتند.

معاون استاندار خراسان رضوی عملکرد بانکهای سپه، توسعه تعاون و ملت را در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بسیار مناسب ارزیابی کرد.

از مجموع 38 بانک و موسسه مالی اعتباری استان، چهار بانک یا موسسه، عضو شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی نیستند و اطلاعات آنها در اختیار این شورا قرار ندارد.

از 34 بانک یا موسسه مالی اعتباری عضو این شورا نیز 10 بانک و موسسه اطلاعات خود را به شورا ارایه نمی‌دهند و دلیل خود را نداشتن مجوز از مدیریت مرکزی آن بانک یا موسسه در تهران اعلام می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*