شنبه 1 اردیبهشت 1403

نظارت بر فضای مجازی در کشورهای مختلف جهان / اگر ساخت سد معشوره تکمیل شود برای آینده لرستان و خوزستان مفید است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نظارت بر فضای مجازی در کشورهای مختلف جهان / اگر ساخت سد معشوره تکمیل شود برای آینده لرستان و خوزستان مفید است

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه نظارت بر فضای مجازی در کشورهای مختلف جهان وجود دارد، عنوان کردند: اگر سد معشوره تکمیل شود برای آینده لرستان و خوزستان مفید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در روز عید غدیر، اظهار داشت: در این روزها سخنوران، اندیشمندان، رسانه و روحانیون پیرامون غدیر و اوصاف امیر مؤمنان (ع) سخنوری کردند، امسال در کشور و استان ما غدیر با سال‌های دیگر متفاوت بود برنامه‌های فرهنگی و معرفت افزایی در فضای مجازی و با رعایت اصول بهداشتی بی‌نظیر برگزار شد.

وی افزود: برگزاری مراسمات خود الگویی بود و بیان‌کننده این موضوع که می‌شود برای مردم بدون فعل حرام، برنامه بانشاط برگزار کرد؛ چند صد هزار طبخ غذا از سوی مساجد، گروه‌های جهادی، موکب‌ها، هیات های مذهبی، جوانان انقلابی، مردان و زنان که همه مشارکت داشتند حضور جوانان و محبین علی درهرحال عموم مردم در کنار سازمان‌ها و مؤسسات فرهنگی، دینی نقش هدایتی و حمایتی را ایفا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به آیه 67 سوره مائده، عنوان کرد: 120 هزار نفر در مراسم حج الوداع و در غدیر خم در گرمای سوزان حضور داشتند، غدیر، مکمل رسالت و تعیین جانشینی پس از پیامبر است و خداوند اراده کرده است که رسالت جهانی خاتم‌الانبیا را با تغییر جانشینی علی و یازده فرزندش برای همیشه تا برپایی روز قیامت توسط پیامبر (ص) ابلاغ کند.

وی تصریح کرد: امام موسی بن جعفر (ع) در میان انبوهی از مشکلات و فساد آن زمان حکومت یک جهاد فرهنگی انجام دادند مدت‌ها حضرت موسی بن جعفر (ع) مخفی بودند اما از هدایت و ارشاد دست برنداشتند.

شاهرخی با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان فرمودند هرگاه کارها منوط به مذاکره با غرب بود آنجا موفق نبودیم این نکته باید مدنظر فعالان سیاسی و سیاست مردان قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: مردمی که در یک کشور و سرزمین ایران اسلامی زندگی می‌کنند تحت نام ایران و اسلام باهم اتفاق‌نظر دارند ایران اسلامی سرزمین واحدی است و برای بهتر اداره کردن کشور به استان‌هایی تقسیم می‌شود که استان باعظمت و باافتخار و سربلند لرستان مهد تدین، انقلابی گری، سرزمین دلیرمردان، شجاعان و انسان‌های باغیرت و جوانمرد هم جز آن است، هرکدام از این استان‌ها دارای منابعی هستند که از این منابع برای اداره این استان و استان‌های دیگر استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: تقسیم‌بندی برای اداره بهتر کشور و بهره‌مندی بهتر مردم از منابعی است که از این سرزمین‌ها به دست می‌آید در برخی استان‌ها نفت، معادن، محصولات کشاورزی، آب و... بیش‌تر است این موارد باید در راستای توسعه همان استان‌ها و دیگر استان‌ها به کار گرفته شود، لرستان دارای آب‌وخاک حاصلخیز برای شرب و کشاورزی است اگر مدیریت صحیح می‌شد شاهد این‌گونه وضعیت در لرستان و خوزستان نمی‌شدیم.

شاهرخی تأکید کرد: لرستان در فصل پربارش شاهد سیل‌های ویرانگر و تخریب‌های حاصل از آن و در تابستان دچار کمبود آب می‌شود، اگر سد معشوره تکمیل شود برای آینده لرستان و خوزستان مفید و ارزشمند خواهد بود لرستان دارای دشت‌های وسیع است که می‌توان از آب سدها در جهت تکمیل شبکه آبیاری استفاده کرد؛ در وضع موجود که تسهیلاتی برای بهبود وضعیت خوزستان در نظر گرفته‌شده است یک‌راه حلش تکمیل سدهای نیمه‌تمام ازجمله سد معشوره در استان لرستان است.

امام‌جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: استان لرستان 170 هزار از زمین‌های دیمی‌اش باید آبی شود تا به حد متوسط کشوری برسد، تخصیص آب وزارت نیرو به لرستان کمتر از متوسط کشوری است هر تصمیمی که درباره جبران کم‌آبی خوزستان گرفته می‌شود با اشراف به این موضوع باشد که لرستان باید تخصیص آبش افزوده شود.

وی گفت: ما و خوزستان پیوند فرهنگی اجتماعی قومی خویشی داریم مشکلات آن‌ها مشکلات ما و مشکلات ما، مشکلات آن‌هاست از قدیم این دو استان دادوستد اقتصادی داشته‌اند؛ اما هیچ‌کس نمی‌تواند به ادعای دفاع از خوزستان نظم استان ما را بر هم بزند مردم استان لرستان و خوزستان در کم‌آبی باهم اشتراک دارند و مسئولین کشوری در تصمیم‌گیری‌ها این را لحاظ خواهند کرد.

در تمام دنیا فضای مجازی کنترل‌شده است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: اهل تقوا برای دیگران خیلی هزینه می‌کند ولی برای خود کم‌هزینه بوده و نفس پاک و عفیفی دارد، هرکسی سعی کند رضایت خدا را در کارها جلب کند، ولایت خدا و معصومین را پذیرفته است.

وی با اشاره تبیین سر فداکاری شیعیان نسبت اهل‌بیت (ع)، افزود: چراغ وحی عقل را روشن کرد، انسان بدون عقل برخی از کارها و رابطه اشیاء را درک نخواهد کرد، این ماشین پیچیده وجود ما را بایستی امام (ع) هدایت کند، اگر ما خود را به یک ولی خدا نسپاریم، مسیر کمال را نمی‌توانیم طی کنیم و هم‌چنین در زمان غیبت امام معصوم (ع) نیز بایستی از مجتهد جامع‌الشرایط اطاعت کرد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به نعمت ولایت در جامعه، عنوان کرد: نعمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از برکات انقلاب و اسلام است، میثم‌ها، بلال‌ها و ابوذرها زبانشان زبان حق و شمشیرشان شمشیر حق بود.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه به‌مثابه یک اندام است و به خون احتیاج دارد، تصریح کرد: کوثر یکی از معانی دقیقش این است که هرکس در هرشرایطی بایستی آگاه باشد که چگونه موضع‌گیری کند، بایستی با کوثر همراه شد، ما باید شهرستان کوهدشت را با وحدت و همدلی بسازیم وبه جلو ببریم.

طهماسبی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) شهیده راه ولایت و امامت است، گفت: جامعه بایستی عملا، امام زمانی شود، برکت مال خود را با کمک کردن به فقرا و رفع نیاز‌های محرومین و مردم افزایش دهیم.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به جایگاه عظیم ولایت‌فقیه در جامعه، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سید جلیل و امتحان‌داده و آگاهی است که در هر شرایط و زمانی، به‌درستی یک موضع‌گیری جامع و کاملی داشته و چراغ هدایت است.

وی با اشاره به کلام اخیر رهبر انقلاب خطاب به دولت، مبنی بر اینکه بزرگ‌ترین عبرت برای دولت این بود که آمریکا اهل مذاکره نیست، گفت: بایستی مشکلات اولویت‌دار مردم به‌سرعت برطرف شود و درزمینه حمایت از مسئله اقتصاد مقاومتی تلاش کرد، چراکه اگر تولید داخلی بدون موانع، به راه بیفتد موجب افزایش اشتغال، مهار تورم، ارزانی اجناس، خلاقیت تولید و بالا رفتن ارزش پول ملی می‌شود و هم‌چنین اعتمادبه‌نفسی مطلوب ایجاد خواهد کرد.

طهماسبی با اشاره بر ظرفیت غنی و خدادادی کوهدشت، بیان کرد: هر منطقه ظرفیتی دارد، درخت‌های بلوط کوهدشت در راستای راه‌اندازی کارخانه رنگ بسیار مطلوب است، بایستی به جوانان امروز برای تولید تسهیلات ویژه ارائه داد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما در کشور بن‌بستی نداریم، گفت: بایستی برای پیشرفت شهرستان با برنامه باشیم، مسئولان باید به ساماندهی دره شیرز رسیدگی بیشتری کنند چراکه این ظرفیت‌ها می‌تواند ایجاد شغل و سرمایه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت روی کار آمدن مدیران جهادی در دولت، گفت: رژه دریایی اخیر در روسیه که ایران نیز حضور داشت، پیام بزرگی برای دشمنان ایران داشت و در تاریخ دریانوردی ایران غوغا بود.

طهماسبی با اشاره به‌افتخار آفرینی جواد فروغی در رشته تیراندازی در المپیک، بیان کرد: این جوان که اهل دهلران ایلام است یک مدافع سلامت و پرستار نیز هست و در پایان مدالش را باافتخار به حضرت ولی‌عصر (عج) تقدیم کرد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس توسط اسرائیل برای سیطره برجهان، گفت: در تمام دنیا فضای مجازی کنترل‌شده است و رهاشده نیست، مجلس اخیری ورودی به این مسئله داشته است، برخی در این راستا به شایعه و دروغ دامن زده‌اند، در فضای مجازی جوانان باید محتوای درست داشته باشد بایستی خطوط قرمزی باشد و حفظ حریم خصوصی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه خروج آمریکا از عراق یک ضرورت است، بیان کرد: درزمینه عید غدیر خم برخی ادارات کوهدشت کم‌کاری کردند، امیدوارم این مسئله در محرم تکرار نشود، یکی از وظایف ادارات پرداختن به مسائل فرهنگی است و در این راستا نیز بودجه فرهنگی دارند.

گلایه امام‌جمعه سلسله از گرانی مرغ و نبود این کالا در بازار

حجت‌الاسلام مراد امیدی در خطبه‌های این هفته سلسله، اظهار داشت: نهم مردادماه ولادت باسعادت امام موسی کاظم (ع) است و یکی از شاخصه‌های ایشان صبر و کظم غیظ بود، صفتی که الآن در جامعه ما به‌ندرت دیده می‌شود و نمونه آن را می‌توان در دادگاه‌ها و همچنین آمار بالای طلاق دید.

وی با اشاره به سالروز حقوق بشر و کرامت انسانی، افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: امروز بی‌اعتبارترین سیاست‌مداران در جهان همان چند کشور غربی هستند که ادعای حقوق بشر سر می‌دهند ولی مطلقا به انسان و انسانیت اعتقادی ندارند.

امام‌جمعه سلسله عنوان کرد: کشورهای استعمارگر در دنیا به‌جز پول و زور هیچ‌چیزی نمی‌شناسند و هرچه هم راجع به حقوق بشر بگویند چیزی جز تمسخر کردن این موضوع نیست.

وی با اشاره به دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: در این جلسه رهبر انقلاب تعبیرهایی مطرح کردند که قابل‌تأمل و بحث است.

امیدی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر انقلاب در مورد خدمت‌رسانی، بیان کرد: دولت روحانی نشان داد که نه به مردم خدمت کرده است و نه به اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کرد.

امام‌جمعه سلسله گفت: دولت روحانی نشان داد که اعتماد به غرب هیچ سودی ندارد و هرجایی به آن‌ها اعتماد کردند ضرر کردیم و آنجایی که روی پای خود ایستادیم موفق شدیم.

وی با اشاره به فضای مجازی و مطالبی که افراد هرچه دوست دارند در آن می‌نویسند، بیان کرد: بعضی‌ها بدون هیچ ابایی وارد حریم ائمه جمعه می‌شوند و نمی‌دانند که این حریم متعلق به حریم ولایت است و وقتی‌که حریم‌ها شکسته شود مردم از دین زده می‌شوند.

امیدی به موضوع گرانی مرغ و نبود این کالا در بازار و هم‌چنین عدم نظارت مسئولین شهرستان الشتر گلایه داشت و گفت: چرا مردم باید برای خریدن مرغ از کارت ملی استفاده کنند و این خیلی دردآور است.

امام‌جمعه سلسله به نمایندگی محور بودن بعضی ادارات شهرستان ازجمله اداره راه و شهرسازی گلایه داشت و افزود، امیدواریم با پیگیری‌های مسئولین شهرستان و نماینده مجلس این مشکل زودتر حل شود.

انتهای پیام /