چهارشنبه 11 مهر 1403

نمازجمعه در پنج محل استان یزد اقامه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نمازجمعه در پنج محل استان یزد اقامه می‌شود

یزد - ایرنا - رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه یزد گفت: بعد از گذشت سه ماه، با موافقت ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا و اعلام وضعیت سفید در برخی مناطق استان، نماز جمعه علاوه بر شهرهای بافق و بهاباد امروز در شهر اشکذر، مرکز دهستان رستاق و نیز در مرکز بخش خضرآباد اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا شریفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: نماز جمعه در نقاطی که وضعیت سفید اعلام شود با نظر ستاد ملی پیشگیری از کروناو با همکاری اعضای ستاد اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم توسط ستادهای نمازجمعه در این مناطق برای اقامه این آیین عبادی سیاسی فراهم شده است.

این مسوول از نمازگزاران خواست، با رعایت نکات بهداشت فردی و نیز جمعی و همراه داشتن ماسک، سجاده و رعایت فاصله‌اجتماعی در مراسم شرکت کنند.

شریفی ابراز امیدواری کرد که با سفید اعلام شدن سایر مناطق استان بتوان هفته‌های آینده شاهد اقامه نمازجمعه در مکان‌های دیگر استان بود.

پیرو درخواست ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا برای حفظ سلامت مردم، تعطیلی محل های اقامه نمازجمعه از نهم اسفند سال گذشته در استان آغاز شد و بعد از سه ماه دوباره شاهد اقامه آن هستیم.

در 21 شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد نمازجمعه اقامه می‌شود.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 164 هزار و 270 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 59 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هشت هزار و 71 تن رسید.

کیانوش جهانپور دیروز (پنجشنبه) بیان کرد: از24 ساعت گذشته تا ظهر 15 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 574 بیمار جدید مبتلا به کووید - 19 در کشور شناسایی شدند و از بین مبتلایان جدید، 494 تن مربوط به موارد بستری و سه هزار و 80 مورد نیز از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی افزود: تاکنون 127 هزار و 485 نفر از بیماران، بهبود یافته ویا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و 2 هزار و 569 تن تحت مراقبت قرار دارند و یک میلیون و 19 هزار و 362 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

به گفته جهانپور وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار جدی قرار دارد.

وی بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی مثل رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری همچنان پابرجاست. امیدواریم با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، وضعیت مطلوب‌تری را در این استان‌ها و سراسر کشور شاهد باشیم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*