چهارشنبه 18 مهر 1403

نماینده مجلس: شهرداری باید پنج آرامستان در نقاط مختلف تهران ایجاد کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: شهرداری باید پنج آرامستان در نقاط مختلف تهران ایجاد کند

شهرری - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مطالبات جدی ما از شهرداری تهران ایجاد پنج آرامستان در نقاط مختلف این کلان‌شهر است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان بهشت زهرا، سیدعلی یزدی خواه در بازدید اعضای مجمع نمایندگان مجلس استان تهران از سازمان بهشت زهرا (س) و نشست با معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهار داشت: ایجاد آرامستان های جدید موجب کاهش ترافیک و سایر مشکلات می شود.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات ترافیکی ناشی از تردد زیاد آخر هفته و روزهای پایانی سال به آرامستان بهشت زهرا (س) خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی ما از شهرداری این است که 5 آرامستان در نقاط مختلف تهران ایجاد تا از حجم ترافیک سنگین آخر هفته در این محدوده جلوگیری شود

یزدی خواه اضافه کرد: از مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) به دلیل اقدامات شایسته در زمینه کاهش ترافیک و گرفتن مشاور متخصص در این زمینه و آغاز مطالعات کاربردی در این حوزه تقدیر و تشکر می کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود از مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) خواست تا آماری از نحوه ارائه قبر به افراد بی بضاعت ارائه دهد.

سازمان بهشت زهرا (س) در دوران شیوع کرونا شاهکار کرده است

در ادامه این برنامه عبدالحسین روح الامینی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان بهشت زهرا (س) در دوران شیوع کرونا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را همراه با حفظ اصول کرامت انسانی ارائه کرده است، گفت: این سازمان شاهکار کرده است.

وی عنوان کرد: بهشت زهرا (س) یک زیارتگاه، لنگرگاه معنوی و معدن عواطف است که این شرایط به برکت وجود شهدا و حضرت امام راحل ایجاد شده است.

روح الامینی با تاکید براینکه اگر آرامستان های دیگری در تهران ایجاد شود باید از سازمان بهشت زهرا (س) الگو بگیرند، یادآور شد: کارکنان این سازمان در دوران شیوع کرونا بدون نگرانی از به خطر افتادن سلامتیشان در شرایطی که حتی نزدیکان متوفیان کرونایی حاضر نیستند آنها را لمس کنند، این قربانیان را شستشو و خاکسپاری می کنند.

سازمان بهشت زهرا (س) در بدترین شرایط روحی مردم با آنان سر و کار دارد

در ادامه اقبال شاکری یکی دیگر از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات مدیریتی سازمان بهشت زهرا (س) در بحران کرونا، خاطرنشان کرد: کارکنان این سازمان در بدترین شرایط روحی مردم با آنان سروکار دارند که بسیار سخت است، چرا که به هیچ وجه نمی توان از آنها انتظار سعه صدر داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه بهشت زهرا (س) یک کشور معنوی است که شهدای بزرگی در خاک آن آرمیده اند، بیان داشت: در گذشته و دوره ای که در شورای اسلامی شهر تهران بودیم، دلیل مخالفت ما با یکسان سازی در این سازمان وضعیت کنونی آن نماد اصول و ارزش های دفاع مقدس و تاریخ پرافتخار کشور است.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس در پایان طی پیشنهادی به مسئولان سازمان بهشت زهرا (س) یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در محوطه بهشت زهرا (س) وجود دارد این است که تابلوهای مسیریاب در جاهای مناسب قرار نگرفته که باید در این زمینه تدبیری بیاندیشید.

به گزارش ایرنا، اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی عصر روز یکشنبه (9 آذرماه) ضمن برگزاری نشست با مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از بخش های مختلف این سازمان اعم از مجتمع عروجیان، سالن های تطهیر بازدید کردند.

اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در سالن عطر یاس از متولیان تطهیر و تدفین اموات کرونایی در سازمان بهشت زهرا (س) که به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات به شهروندان تهرانی می پردازند، قدردانی کردند.

*س_برچسب‌ها_س*