یک‌شنبه 15 مهر 1403

نماینده ولی فقیه: مردم هرمزگان پروتکل‌های بهداشتی در دهه اول محرم رعایت کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده ولی فقیه: مردم هرمزگان پروتکل‌های بهداشتی در دهه اول محرم رعایت کردند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: اصول و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به خوبی در دهه اول محرم توسط مردم و هیاتهای عزاداری استان رعایت شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خبطه های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: این دهه تمرین مناسب و مردم الگوی خوبی از خود در عشق به امام حسین علیه السلام نشان دادند.

دل نگرانی‌ها برای مراسم های اربعین حسینی کاهش یافت

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: عزاداران حسینی با عمل به پروتکل های بهداشتی دل‌نگرانی ها را برای مراسم های اربعین حسینی کاهش دادند.

عبادی زاده اضافه کرد: جوانان مومن حسرت‌های خود برای برپایی مراسم های حسینی را با بهره‌گیری از فضای شبکه‌های اجتماعی و حرکت‌های جایگزین کاهش داده و حرکت‌های ابتکاری جالبی ارایه شد.

بخش‌های شعوری عاشورای حسینی پررنگتر بود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تأکید کرد: امسال بهتر توانستیم بخش‌های شعوری عاشورای حسینی را بیان کنیم و فرصتی شد که بخش شعوری عاشورا پر رنگتر شود.

حجت الاسلام و والمسلمین عبادی زاده بیان داشت: دشمن دنبال فرصت بود که فضای 2 قطبی در جامعه ایجاد کند که مردم اجازه آنرا ندادند چرا که مردم نگاه‌شان به رهبری است و امسال به خوبی تبعیت پذیری خود را از ولی فقیه به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: مردم در محرم و صفر با رعایت همه اصول و ضوابط به اقامه عزای سید الشهدا خواهند پرداخت.

امنیت آسمان کشور مرهون پدافند هوایی است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابراز رضایت مقام معظم رهبری از عمل‌کرد پدافند هوایی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی بازدارندگی مؤثر را در دکترین دفاعی خود دنبال می‌کند که امنیت آسمان کشور مرهون پدافند هوایی است.

کلیپ‌هایی که از مهدهای کودک منتشر می‌شود نگران کننده است

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: گاهی کلیپ‌هایی از درون مهدهای کودک منتشر می‌شود که نگران کننده بوده و این نگرانی برای خانواده ها بیشتر است، مهد کودک‌ها و پیش دبستانی ها رها شده‌اند و آن‌ها را دست کم گرفته ایم و افراد سودجو با انگیزه های خاص وارد این عرصه شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان داشت: کودکان مستعد فراگیری و آموزش هستند و نباید آموزش آن‌ها بچه‌ها را رها کرده و به دست کسانی بسپاریم که نمی‌دانیم چگونه آنها را آموزش می‌دهند.

باید بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی برابری و تعادل باشد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تذکرهای رهبر انقلاب به مسوولان آموزش و پرورش بیان داشت: عدالت آموزشی، برابری و تعادل باید بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی برقرار باشداین درحالی است که برخی از قشرها توان مالی نداشته و حتی نمی‌توانند فرزندان خود را به مدارس نمونه بفرستند.

عبادی زاده افزود: این درحالی است که استان موفقیت های خوبی در المپیادهای دانش آموزش و علوم آزمایشگاهی داشته و معدل نمره‌های امتحان های نهایی نسبت به گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد.

ویاشاره کرد: نمود و ثمره این را در نتایج کنکور می‌بینیم، اکثر کسانی که در کنکور موفق می‌شوند از مدارس غیر انتفاعی یا نمونه هستند، نباید بین بشاگرد و کوشا احمدی در برخورداری از مدارس و معلمان خوب تفاوتی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده تاکید کرد: از دولت می‌خواهیم نگاه یکسانی به همه کشور را در بخش آموزش داشته و سازمان برنامه و بودجه هم تفاوتی بین بندرعباس و شهرهای مهم با مناطق دور افتاده قایل نباشد.

امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده بوده و مردم آنگونه که باید به آن توجه نمی‌کنند و بخش ها و ابعاد مختلف آن مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: حفظ اموال عمومی و بیت‌المال یکی از ضرورت‌هایی است که ابعاد آن باید در امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود، امر به معروف و نهی از منکر به گفته امام صادق علیه السلام روش انبیاست که نباید این روش و بزرگترین فریضه الهی را ترک کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*