یک‌شنبه 8 مهر 1403

همدلی بسیجیان هرمزگان درکمک به نیازمندان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همدلی بسیجیان هرمزگان درکمک به نیازمندان

بندرعباس - ایرنا - کافی بود تا فقط رهبرمعظم انقلاب درکمک به نیازمندان واقعی وآسیب دیده از کرونا در رزمایش مواسات وهمدلی لب به سخن بگشاید؛ آن زمان بود که بسیجیان سر از پا نشناخته و با جوششی همدلانه لبیک گوی این ندا شدند.

نیروهای فعال بسیجی همان‌گونه که در تمام عرصه‌ها حضوری موثر وفعال دارند، این بار نیز در کمک به همنوع نیازمند خود تا شکست کامل کرونا وارد میدان مبارزه شدند و دراین عرصه نیز پیشگام و پیشقدم هستند.

باید دید و لمس کرد که چگونه بسیجیان ونیروهای مسلح هرمزگان همپای سایر خیران ومردم، موادغذایی واقلام بهداشتی وشوینده همچون برنج، حبوبات، روغن ورب گوجه فرنگی وموادضدعفونی کننده را با عشق بسته بندی کرده و خانه به خانه وکوی به کوی درحال توزیع به نیازمندان هستند.

سپاه پاسداران ونیروهای مسلح با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود درجهت مقابله با ویروس کرونا پای کار آمده و با مشارکت مردم این بیماری را شکست خواهندداد.

از هفته گذشته سیل مهربانی ویاری بسیجیان به نیازمندان هرمزگان شدت گرفته و مردم، خیران ومسوولان نیز کمک‌های خیرخواهانه خود را درقالب کمیته‌های همدلی ومواسات برای توزیع تقدیم خادمان بسیجی خود کرده‌اند.

رزمایش مواسات وهمدلی و کمک مومنانه با دستور رهبرمعظم انقلاب کلید خورد تا در این روزهای کرونایی که عده‌ای از مردم براثر این بیماری کسب وکار خود را از دست داده و یا اینکه درکل درآمدی نداشته‌اند، در شب‌های ماه مبارک رمضان حداقل غذایی برای خوردن داشته باشند.

آری رهبرا کافیست اشاره کنی ودم بزنی وخواهی دید که همگان از پی فرمان تو برمی‌خیزند.

 توزیع 53 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان هرمزگان

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: از ابتدای طرح رزمایش همدلی ومواسات دراستان تاکنون در 2 مرحله 53 هزار بسته معیشتی وغذایی با کمک مردم ومسوولان تهیه وبین نیازمندان توزیع شده است.

سردار اباذر سالاری در گفت وگو با ایرنا، ارزش هر بسته غذایی را افزون بر سه میلیون ریال عنوان کرد وافزود: در مرحله نخست 21 هزار بسته معیشتی و در مرحله دوم نیز 32 هزار بسته معیشتی جمع آوری و توزیع شد.

وی بیان داشت: همچنین افزون بر 4 میلیارد و 550 میلیون ریال وجه نقد نیز به شماره حساب قرارگاه همدلی ومواسات هرمزگان واریز شد که با امانتداری تحویل نیازمندان آسیب دیده از بیماری کرونا می‌شود.

فرمانده سپاه هرمزگان خاطرنشان کرد: درحال شناسایی و بانک اطلاعات جامعی از خانواده‌های نیازمندان هستیم که نیاز به کمک بیشتری دارند.

سالاری ابرازداشت: هفته‌ای یکبار توزیع کمک‌ها در قالب سبد معیشتی در شهرستان‌ها با محوریت امامان جمعه و در مرکز استان با محوریت امام جمعه بندرعباس توزیع می‌شود.

وی یادآورشد: طبق اعلام امام جمعه بندرعباس برای توزیع 100 هزار بسته تا پایان ماه مبارک رمضان بین نیازمندان درهرمزگان هدف‌گذاری شده که پیش بینی می‌شود با افزایش کمک‌های مردمی افزایش داشته و حتی به 2 برابر برسد.

 17 کمیته کمک‌های مومنانه درهرمزگان را جمع‌آوری می‌کنند

فرمانده سپاه هرمزگان بیان داشت: 17 کمیته مختلف برای تشویق مردم به کمک‌های مومنانه تشکیل شده و کمیته «شناسایی افراد آسیب دیده» با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بسیج ومشارکت مساجد نسبت به شناسایی افراد و خانوارهای دچار آسیب شده اقدام می‌کند.

سالاری اظهارداشت: هرکدام از این کمیته‌ها گوشه‌ای از این کار خداپسندانه را انجام داده و امید است با انجام این رزمایش مومنانه بخشی از خسارت‌هایی که بیماری کرونا به اقشار آسیب پذیر وارد کرده، جبران شود.

وی ادامه داد: شناسایی این افراد آسیب پذیر از بیماری کرونا توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، پایگاه‌های بسیج و امام جماعت‌های مساجد استان انجام شده که توسط همکاران وبسیحیان این ارزاق در اسرع وقت بین آن‌ها با رعایت کرامت انسانی، توزیع خواهد شد.

دبیر قرارگاه مواسات وخدمت مومنانه درهرمزگان عنوان کرد: مرحله نخست این قرارگاه مومنانه از نیمه شعبان جهت آماده سازی کمک های معیشتی شروع شده وتوزیع آن تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که سپاه در کنار این قرارگاه در خدمت همه‌جانبه به منظور کاهش خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار دارد، تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و از جمله درهرمزگان، صدها برنامه مختلف امدادی، ضدعفونی، همکاری مشترک با دیگر دستگاه‌ها و اقدامات خیرخواهانه صورت گرفته است.

سردار سالاری گفت: مردم مطمئن باشند کمک‌هایی که از آنها جمع آوری شده یا می‌شود بدون هیچ‌گونه تخلفی به دست افراد آسیب دیده رسانده می‌شود.

توزیع30 هزاربسته کمک مومنانه ندسا به نیازمندان تاپایان ماه رمضان

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان 30 هزار بسته کمک مومنانه ومعیشتی نیروی دریایی سپاه بین نیازمندان وخانواده‌های آسیب دیده درکرونا توزیع می‌شود.

سردار مرتضی زارع افزود: 15هزار بسته درنیمه اول و 15هزار بسته دیگر نیز در نیمه دوم ماه مبارک رمضان به دست قشرهای نیازمند ومستضعف درمناطق محروم محل استقرار نیروی دریایی سپاه از جمله هرمزگان ارسال می‌شود.

وی بیان داشت: بسته‌های معیشتی شامل یک کیسه برنج 10 کیلوگرمی، سه ونیم کیلوگرم گوشت مرغ و گوسفندی، ماکارونی، روغن، رب گوجه فرنگی، حبوبات، کنسرو، مایع دست‌شویی و ظرف‌شویی دربین خانواده‌هایی که در شرایط عادی با مشکل معیشتی روبه رو هستند، توزیع می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ندسا اظهارداشت: این کمک‌ها در راستای فرمان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر انجام کمک مومنانه انجام می‌گیرد که تا امروز افزون برهشت هزار و 700 بسته توزیع شده و روند توزیع بسته‌های کمک مومنانه همچنان و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد.

وی ارزش هربسته معیشتی را افزون برچهارمیلیون و200 هزار ریال عنوان کرد ویادآورشد: با مساعدت خیران این بسته‌ها با 30 درصد تخفیف به ارزش افزون بر سه میلیون ریال تهیه و در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور همچون بشاگرد ارسال وتوزیع می‌شود.

توزیع بسته‌های معیشتی ندسا در روستاهای سخت گذر بشاگرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: بسته‌های معیشتی توسط 2 فروند بالگرد میان مردم روستاهای آخران، تومان احمد و گاوکش بشاگرد که مسیر دسترسی به آن‌ها سخت است، توزیع گردید.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری بیان داشت: بسته‌های معیشتی برای هر خانوار شامل مواد پروتئینی از جمله گوشت ومرغ، روغن، کنسرو، اقلام بهداشتی، حبوبات و برخی کالاهای دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای رزمایش مواسات وهمدلی،10 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بندرعباس، جاسک، بندرلنگه وهمچنین عسلویه، بوشهر، چابهار، ساری، رشت، شیراز و تهران توزیع می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: نیروی دریایی سپاه 10 قرارگاه زیرمجموعه قرارگاه مرکزی را راه اندازی کرده که کمک مردمی و خیران را جمع آوری وتوزیع می‌کنند.

دریادار تنگسیری تاکیدکرد: کمک به اقشار مختلف مردم و خدمت رسانی به جامعه همواره اولویت نخست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در این راستا نیز درحد امکانات خود، مشغول خدمت رسانی به مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان تلاش می‌کنیم تمام ظرفیت‌های سپاه و بسیج را سازماندهی کنیم تا بسته‌های معیشتی و بهداشتی پس از تهیه و آماده‌سازی به ترتیب اولویت توزیع شود.

درحال شناسایی خانواده‌های نیازمند هستیم

مسوول قرارگاه جهادی مدافعان حرم هرمزگان گفت: هم اکنون درحال شناسایی خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند وآسیب دیده از کرونا در استان هستیم که بزودی پس از شناسایی محلات و آماده شدن اقلام بسته غذایی توسط نیروهای مدافع حرم به آن ها توزیع می‌گردد.

وی بیان داشت: قرارگاه جهادی مدافعان حرم تشکلی از مجموع نیروهای فعال در منطقه و جبهه ی مقاومت بوده که هم اکنون در 27 استان کشور از جمله هرمزگان به مرکزیت تهران تشکیل شده است.

این مقام جهادی اظهارکرد: ماموریت پیش روی این قرارگاه در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش همدلی وکمک های مومنانه و طرح توزیع بسته‌های غذایی برای محرومان و نیازمندان می‌باشد.

مسوول قرارگاه جهادی مدافعان حرم در هرمزگان که نخواست نامش فاش شود، یادآورشد: هم اکنون در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، 4 هزار بطری ماده ضدعفونی کننده توسط این قرارگاه بین محلات حاشیه ای و فقیرنشین شهر بندرعباس، میناب و رودان و برخی از روستاهای محروم این استان توزیع شد.

وی افزود: مدافعان حرم در این روزهای کرونایی همچون صحنه‌های مبارزه با دشمنان بدخواه اهل بیت (ع) به میدان مقابله با این ویروس آمده‌اند تا با عشق و اراده، با تهیه مواد ضدعفونی کننده و بسته های موادغذایی به مدافعان سلامت و کادر درمانی هرمزگان کمک کنند.

توزیع 4300 بسته بهداشتی درمحلات آسیب پذیرهرمزگان

معاون بهداشت ودرمان سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: چهارهزار و 300 بسته بهداشتی رایگان از سوی نیروهای بسیجی وسپاهی استان در مناطق محروم ومحلات آسیب پذیر استان توزیع شد.

محمد پذیرش افزود: بسته های بهداشتی شامل دستکش، محلول های ضدعفونی کننده وماسک می باشد که توزیع آن در محله‌های کوی ملت، نخل پیرمرد و چاهستانی‌ها در بندرعباس و مناطق محروم شهرستان‌های میناب، جاسک و بشاگرد انجام شد.

وی بیان داشت: تاکنون 629 گروه جهادی با تجهیزات موتوری و خودرویی 70 درصد محله‌های بندرعباس را ضد عفونی کردند.

معاون بهداشت ودرمان سپاه هرمزگان اظهارداشت: نیروهای بسیج وسپاه همواره در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم و حامی آن‌ها بوده و در بحران کرونا نیز درحال خدمت رسانی و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز و ضدعفونی معابر و گندزدایی هستند.

طبخ غذای گرم در 29 آشپزخانه اطعام مهدوی هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان نیز گفت: در راستای لبیک به ندای رهبری در پویش ملی بخشش ایرانیان و به منظور اطعام نیازمندان وافراد آسیب دیده از کرونا، 29 آشپزخانه اطعام مهدوی در استان درماه مبارک رمضان اقدام به طبخ غذای گرم می‌کنند.

علی اللهیاری افزود: مراکز نیکوکاری فعال درمساجد ومحله‌ها، از طریق هم‌افزایی منابع کمیته امداد با کمک‌های مردم و خیران و همچنین تعامل با موسسه‌های خیریه و سایر نهادهای حمایتی، ضمن رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت در طرح اطعام مهدوی همکاری دارند.

وی بیان داشت: مردم می‌توانند از طریق اداره های کمیته امداد ومراکز نیکوکاری فعال در سراسر استان کمک‌های خود را به صورت نقدی وغیرنقدی اهدا کرده و یا وجوه نذورات و خیرات خود به شماره کارت 0648-0000-9979-6037 در پویش ملی اطعام مهدوی واریز کنند.

خدمات معیشتی کمیته امدادهرمزگان به 84 هزارخانوار نیازمند

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: این نهاد درحال حاضر به بیش از 84 هزار خانوار نیازمند درسطح استان با جمعیتی افزون بر204 هزار نفر خدمات معیشتی وحمایتی ارائه می‌کند.

احمد پایان افزود: 52 میلیارد ریال سبد معیشتی از سوی بنیاد مستضعفان به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد ونیازمندان واقعی شناسایی شده آسیب دیده در کرونا اهدا شد.

وی بیان داشت: درمجموع 17هزار و 418 خانوار درهرمزگان از این کمک‌های معیشتی بهره‌مند شده‌اند.

معاون کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: کمک‌های اهدایی با اولویت افرادی که کسب وکار و وضعیت معیشتی آن‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده، اختصاص یافته است.

پایان ادامه داد: همچنین به‌منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و درقالب رزمایش همدلی برای ایران همدل تعداد 14 هزار سبد اقلام بهداشتی شامل موادشوینده، ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش به ارزش 14 میلیارد ریال بین خانواده‌های نیازمند کمیته امداد توزیع شد.

وی ابرازداشت: متقاضیان بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی این نهاد به نشانی e.emdad.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام و مددکاران این نهاد نیز درسریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پاسخ‌گویی و ارائه خدمات به آنان اقدام می‌نمایند.

کمک دستگاه‌های اجرایی وخیران هرمزگان به نیازمندان

دستگاه‌های اجرایی وخیران هرمزگان نیز همپای نیروهای بسیجی درکمک به ستاد فرماندهی قرارگاه مواسات وهمدلی هرمزگان پیشگام بوده و به این حرکت خداپسندانه لبیک گفته‌اند.

تاکنون هزارو760 بسته معیشتی ازسوی سازمان‌های مردم نهاد وهیات های ورزشی هرمزگان، هزار بسته معیشتی از سوی سازمان صنعت، معدن وتجارت و31 هزار و150 بسته غذایی توسط هیات‌های مذهبی استان ستاد فرماندهی قرارگاه مواسات وهمدلی استان تحویل وبین نیازمندان توزیع شده است.

همچنین یکهزار و 100 بسته شامل میوه و مواد غذایی از سوی حوزه نظارت گمرکات هرمزگان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تحویل داده شد و پرستاران این فرشتگان سفیدپوش هرمزگانی نیز در اقدامی خداپسندانه اقدام به اهدای کمک‌های نقدی وغیرنقدی به ارزش حدود 130 میلیون ریال به خانواده‌های محروم روستاهای بشاگرد کرده‌اند.

سراریز کمک‌های دولتی وغیردولتی همچون دفترامامان جمعه، فرمانداری‌ها و دیگر نهادها وارگان‌های هرمزگان جهت کمک به نیازمندان واقعی ومتضرر از کرونا به قرارگاه مواسات وهمدلی همچنان ادامه دارد.

ارکنان ادارات وارگان‌های اجرایی هرمزگان نیز بخشی از حقوق خود را در ماه مبارک رمضان برای کمک به نیازمندان و قشرهای آسیب دیده از کرونا در رزمایش مواسات اختصاص می‌دهند.

توزیع بسته‌های حمایتی به نیازمندان با نهایت اکرام واحترام

بسته‌های حمایتی ومعیشتی با رعایت نهایت اکرام، احترام وتکریم مومنان به نیازمندان وافراد آسیب دیده از کرونا درهرمزگان تقدیم می‌شود.

حضور موثر نهادهای منسوب به رهبرمعظم انقلاب مانند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای انقلابی در راستای کمک به نیازمندان به پاخواسته واین کمک‌ها تا شکست کرونا ادامه خواهدداشت.

به گزارش ایرنا، برخی مشاغل آزاد همچون کارگران روزمزد و دستفروشان از جمله کسب وکارهای آسیب دیده تحت تاثیر کرونا هستند که البته این کسب وکارها جزو مشاغل غیررسمی به شمار می‌روند. از همین رو تامین نیازمندی‌های اساسی مردم، حمایت مالی از اقشار آسیب دیده از تعلیق کسب وکارهای اقتصادی که به شکل قانونی حمایت نمی‌شوند و از پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند دراین شرایط بحرانی بسیار ضروری است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این ویروس تاکنون تاثیرهای مخرب بسیاری بر پیکره اقتصاد دنیا داشته وموجب تعطیلی بخش‌های مختلف اقتصاد و توقف فعالیت‌ها شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*