دوشنبه 16 مهر 1403

مجالس دنیا از جنایات بیشتر رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مجالس دنیا از جنایات بیشتر رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اعلام موضع صریح و متحدانه همه مجالس کشورهای جهان در مجامع بین‌المللی برای محاکمه رژیم صهیونیستی و جلوگیری از جنایات بیشتر این رژیم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اعلام موضع صریح و متحدانه همه مجالس کشورهای جهان در مجامع بین‌المللی برای محاکمه رژیم صهیونیستی و جلوگیری از جنایات بیشتر این رژیم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان در نامه‌ای به رؤسای پارلمان‌های جهان، خواستار اعلام موضع صریح و متحدانه همه مجالس کشورهای جهان در مجامع بین‌المللی برای محاکمه رژیم صهیونیستی و جلوگیری از جنایات بیشتر این رژیم شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«در شرایطی که جهان شاهد جنایات جدید رژیم صهیونیستی و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد در متوقف کردن جنگ و تجاوزات این رژیم غاصب در فلسطین و لبنان است، اتخاذ اقدامات جدی از سوی جامعه جهانی برای توقف فوری حملات نظامی رژیم صهیونیستی و برون رفت از وضعیت وخیم جاری، ضرورتی انکارناپذیر است.

نسل‌کشی گسترده مردم مظلوم غزه و وضعیت جاری در لبنان، تنها نمونه‌هایی از سیاست‌های توسعه‌طلبانه و استکباری رژیم جنایتکار صهیونیستی است. این اقدامات، مصداق بارز جنایت علیه بشریت، نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل بوده و تهدید جدی، بزرگ و آشکار برای صلح، امنیت و ثبات منطقه و جهان است. جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی در وهله اول وظیفه ذاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود، اما مسئولیت ما نمایندگان مجالس کشورها نیز برای متوقف کردن این جنایات ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که طبق قانون اساسی این کشور، یک نهاد رسمی و قانونی می‌باشد، نمونه‌ای دیگر از نقض آشکار حقوق بین‌الملل است. این اقدام تروریستی، بار دیگر نقش و دخالت رژیم صهیونیستی را در اقداماتی که مصداق بارز تروریسم دولتی است، آشکار ساخت.

متأسفانه برخی کشورها بدون توجه به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و بحران‌آفرینی این رژیم غاصب در لبنان، با سازش و سکوت خود، بر بی‌رحمی و گستاخی جنایات تل‌آویو افزوده‌اند.

مجلس شورای اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن شدید اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تجاوز به تمامیت ارضی لبنان، دولت آمریکا را به‌عنوان حامی رژیم صهیونیستی در این اقدامات تجاوزکارانه تلقی نموده و از کلیه اعضای جامعه بین‌المللی و رؤسا و نمایندگان مجالس کشورها انتظار دارد، ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان، گام مؤثری برای مقابله با این قبیل اقدامات وحشیانه و غیرقانونی در عرصه بین‌الملل بردارند.

در این راستا؛ اعلام موضع صریح و متحدانه همه مجالس کشورهای جهان در مجامع بین‌المللی به ویژه اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU)، اتحادیه بین‌المجالس اسلامی (PUIC) و مجمع مجالس آسیایی (APA) را به منظور محاکمه رژیم نامشروع صهیونیستی و جلوگیری از جنایات بیشتر این رژیم، مورد تأکید قرار می‌دهیم.»