دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

واکنش مسکو به مصادره دارایی‌های روسیه توسط آمریکا / واشنگتن بازی خطرناکی را شروع کرده

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش مسکو به مصادره دارایی‌های روسیه توسط آمریکا / واشنگتن بازی خطرناکی را شروع کرده

اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ کرملین روسیه امروز (دوشنبه) اظهار داشت: مسکو تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین را خطرناک و بسیار منفی می‌داند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «دیمیتری پسکوف» احتمال مصادره دارایی‌های مسکو را «غیرقانونی» خواند که اقدامات تلافی‌جویانه و دعوی قضایی به دنبال خواهد داشت.

وی درباره بسته کمکی جدید برای اوکراین که روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: نیروهای روسی در حال بهبود مواضع خود در امتداد خط مقدم هستند.

خبر مرتبط روایت وال‌استریت‌ژورنال از تاثیر کمک آمریکا بر جنگ روسیه و اوکراین

اقتصادنیوز: یک روزنامه گزارش کرد که احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ارتش اوکراین در مقابل روسیه منجر شود، بسیار ضعیف است.

پسکوف خاطرنشان کرد که تصویب بسته کمکی 61 میلیارد دلاری توسط مجلس ایالات متحده برای کی‌یف، وضعیت میدان جنگ تغییر نخواهد داد اما منجر به افزایش شمار کشته‌شدگان اوکراینی‌ها می‌شود.

خبر مرتبط پیش‌بینی روسیه از نتیجه دخالت بیشتر واشنگتن در جنگ اوکراین

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا با افزایش نقش خود در این جنگ همان شکست تحقیرآمیزی را تجربه خواهد کرد که در جنگ‌های افغانستان و ویتنام متحمل شد.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه 2022، صدها میلیارد دلار کمک به کی یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال 2022 با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

خبر مرتبط بیانیه رسمی روسیه در خصوص کمک آمریکا به اوکراین / رویکرد واشنگتن جلوگیری از تخریب چهره بایدن است

اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای رسمی به تصویب کمک 60 میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین واکنش نشان داد.

علاوه بر لایحه کمک نظامی به اوکراین، مجلس نمایندگان آمریکا لوایح مربوط به کمک نظامی به رژیم صهیونیستی و تایوان، توقیف دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه به منظور ارائه آنها به کی‌یف و تحریم‌های جدید علیه چین را نیز به تصویب رساند.

در همین حال، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تخصیص کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان بحران جهانی را عمیق‌تر خواهد کرد.

بسته کمک نظامی آمریکا 95 میلیارد دلار بود که 60 میلیارد دلار برای کی‌یف، 26 میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی اسرائیل و همچنین کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری از جمله نوار غزه و بقیه برای تایوان را شامل می‌شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
واکنش مسکو به مصادره دارایی‌های روسیه توسط آمریکا / واشنگتن بازی خطرناکی را شروع کرده 2
واکنش مسکو به مصادره دارایی‌های روسیه توسط آمریکا / واشنگتن بازی خطرناکی را شروع کرده 3
واکنش مسکو به مصادره دارایی‌های روسیه توسط آمریکا / واشنگتن بازی خطرناکی را شروع کرده 4