دوشنبه 7 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و همتایان وی از 31 کشور آفریقایی شرکت کننده در دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا و نشست اقتصادی و بشردوستانه، به بحث و بررسی راه‌های تقویت مشارکت سودمند دو جانبه پرداختند. وزارت خارجه روسیه در جمع بندی نتایج این نشست تاکید کرد که شرکت کنندگان در مورد مسائلی از...

وب‌گاه عصر ایران

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه و نماینده پیشین آمریکا: در مذاکرات اعتماد مطرح نیست. من به ایران اعتماد ندارم. ایران به من اعتماد ندارد. زمانی که با ولادیمیر پوتین پیش از تهاجم به اوکراین دیدار کردم، به آن‌ها اعتماد نداشتم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وندی شرمن گفت: این چندان همدلی نیست. باید درک کرد که طرف مقابل منافعی دارد و این منافع متفاوت است. باید برای منافع طرف دیگر ارزش قائل بود. نه به خاطر اینکه ما با آن‌ها موافق هستیم. ما قطعا با ایران موافق نبودیم اما می‌خواستیم اطمینان پیدا کنیم که آن‌ها به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وندی شرمن گفت: یک روز در سال 2014 زمانی که می‌خواستم قبل از آغاز مذاکرات درخصوص ایران قهوه تهیه کنم، با سرگئی ریابکوف، همتای روسی‌ام برخورد کردم. روسیه به تازگی و به طور غیرقانونی شبه جزیره کریمه را به خود الحاق کرده بود. من شوکه شده بودم. از او پرسیدم «شما همگی چیکار

وب‌گاه عرشه آنلاین

وندی شرمن مذاکره کننده ارشد سابق آمریکا با ایران، در مصاحبه ای که همزمان با آخرین روز حضورش در دولت بایدن و آغاز بازنشستگی او منتشر شده است، با بیان اینکه «مذاکره هرگز بر سر اعتماد نیست»، گفت که "هنوز معتقدم دیپلماسی بهترین راه" در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نشست روسیه - آفریقا در سن پترزبورگ: روسیه و آفریقا از ایجاد جهانی عادلانه و متکثر براساس احترام به مشروعیت بین‌المللی حمایت می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رییس جمهور روسیه گفت: قاره آفریقا در حال تبدیل شدن به یک مرکز جدید قدرت است و همه باید این مهم را در نظر بگیرند و من به توسعه روابط روسیه و آفریقا در جهان چند چند قطبی اطمینان دارم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نشست روسیه - آفریقا در سن پترزبورگ: روسیه و آفریقا از ایجاد جهانی عادلانه و متکثر براساس احترام به مشروعیت بین‌المللی حمایت می‌کنند. براساس گزارش الجزیره، رئیس جمهوری روسیه با طعنه به هنجار‌های غربی در نظام بین‌الملل تاکید کرد، ما با تحمیل سیستمی که براساس قوانین مناسب با آن‌ها و نه بر اساس...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روسیا الیوم، «دیلما روسف»، رئیس بانک بریکس تاکید کرد که تولید ناخالص داخلی جهانی کشور‌های بریکس یک چهارم تولید جهانی را تشکیل می‌دهد. روسف در سخنرانی خود در «مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه و آفریقا» در سن پترزبورگ تأیید کرد که بانک توسعه بریکس از کشور‌های در حال توسعه در زمینه تسویه با ارز‌های محلی حمایت می‌کند. وی تاکید کرد: بانک بریکس...

وب‌گاه عصر ایران

پوتین در جریان نشست عمومی در مجمع اقتصادی و بشردوستانه در سن پترزبورگ گفت: قبلاً گفته‌ام اقتصاد ما قادر است هم به لحاظ تجاری و هم به صورت کمک بلاعوض به نیازمندترین کشورهای آفریقایی، جای غلات اوکراین را پر کند. به‌علاوه امسال ما باز هم انتظار برداشت بی‌سابقه را داریم.

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس گزارش اطلاعاتی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، چین به روسیه کمک می‌کند تا تحریم‌های غرب را دور بزند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آمریکا مدعی شد که چین به روسیه کمک می‌کند تا تحریم‌های غرب را دور بزند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کمیته اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که چین به روسیه کمک می‌کند تا تحریم‌های غرب را دور بزند.