دوشنبه 7 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

خبرگزاری تسنیم

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایجاد سازوکارهای پرداخت "پایدار" برای تجارت متقابل از جمله موضوعات کلیدی است که گروه کشورهای بریکس در نشست ماه آینده خود در مورد آن بحث و مذاکره خواهند کرد.

وب‌گاه عصر ایران

دنون در حالی که یک پنجم بازار روسیه را تحت کنترل خود گرفته بود، اکتبر گذشته اعلام کرد که با پذیرش خسارت 1 میلیارد یورویی از بازار روسیه خارج می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

پوتین گفته است بخش غربی لهستان هدیه جوزف استالین، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی به این کشور است و روسیه این موضوع را به لهستانی‌ها یادآوری خواهد کرد / ورشو هرگونه جاه طلبی ارضی نسبت به همسایه خود بلاروس را که در شرق لهستان و بین روسیه جای گرفته است رد می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

پرونده فروش سوخو - 35 از سوی روسیه به ایران موضوعی است که در روند تحولات سیاست خارجی هرازگاهی باز و بسته می‌شود. به‌تازگی دوباره این مسئله به محافل سیاسی و رسانه‌ای بازگشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

لهستان به نارضایتی خود در مورد اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز جمعه پاسخ مناسبی دریافت کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در 24 ساعت گذشته نیرو‌های ارتش این کشور 14 ضدحمله ارتش اوکراین را در محور دونتسک دفع کرده و در این درگیری‌ها نزدیک به 800 نظامی اوکراینی کشته شدند. در این بیانیه همچنین آمده که انبار‌های مهمات تیپ‌های 24 و 28 مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین در مناطق نوگورودسکویه و کنستانتینوفکا...

وب‌گاه عصر ایران

روسیه اخیر و برای اولین بار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خود را در بلاروس مستقر کرده است، تصمیمی که ناتو آن را جدی و خطرناک خوانده و گفته است که اوضاع را رصد می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رویترز در خبری نوشته است که مقامات آمریکایی 25 جولای (سوم مرداد) بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش 400 میلیون دلار را برای اوکراین تصویب و رونمایی می‌کنند. به گفته منابع رویترز، قرار است تسلیحات کمک نظامی جدید آمریکا از زرادخانه پنتاگون تامین و به اوکراین منتقل شود. همچنین در بسته مذکور، «چندین دستگاه زره‌پوس نفربر استرایکر، تجهیزات مین‌روبی، مهمات...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان روز جمعه گفت که وقوع یک جنگ دیگر بین کشورش و جمهوری آذربایجان «بسیار محتمل» است.

وب‌گاه خبر آنلاین

شرق نوشت: پرونده فروش سوخو - 35 از سوی روسیه به ایران موضوعی است که در روند تحولات سیاست خارجی هرازگاهی باز و بسته می‌شود. به‌تازگی دوباره این مسئله به محافل سیاسی و رسانه‌ای بازگشته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: تاکنون نیروهای اوکراینی متحمل خسارات و تلفات چشمگیری در ضدحملاتشان شده‌اند؛ اما ضدحمله خوبی در جریان است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جان مور رئیس‌ام‌آی‌سیکس، گفت دولت چین و رئیس جمهور این کشور، شی جین پینگ، شریک کامل حمله روسیه به اوکراین هستند. به گزارش روزنامه گاردین، ریچارد مور در یک سخنرانی کم‌سابقه در پایتخت جمهوری چک گفت: از آغاز حمله روسیه به اوکراین، چین به طرزی روشن از مسکو حمایت کامل دیپلماتیک کرد که ایستادن در کنار روسیه در سازمان ملل متحد، از نشانه‌های آن بود. او افزود:...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مقامات ارشد آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا روز جمعه به گروه کوچکی از خبرنگاران گفتند که تحلیلگران «هیچ دلیلی برای شک» در ادعاهای پوتین در مورد انتقال تسلیحات اتمی به بلاروس ندارند.