یک‌شنبه 27 خرداد 1403

پارک اقتصاد دیجیتال در یزد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پارک اقتصاد دیجیتال در یزد راه‌اندازی می‌شود

یزد - ایرنا - برای نخستین بار در سال جهش تولید روز چهارشنبه تفاهم‌نامه راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال میان استانداری یزد و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا شد.

این تفاهم‌نامه با حضور مسوولان و توسط دکتر محمد صدیق دامغانی‌زاده مشاور وزیر و رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و محمدعلی طالبی استاندار یزد به امضا رسید.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یزد به خاطر توانمندی‌ها و زیرساخت‌های مناسبی که در بخش اقتصاد دیجیتال دارد بعد از تهران و مشهد دارای این پارک می‌شود.

محمد صدیق دامغانی‌زاده در این مراسم افزود: ایجاد این پارک زمینه‌ای ارزشمند برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، اشتغال پایدار و توسعه در این بخش مهم است و زمینه شکوفایی بر حسب نیاز را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم در برهه کنونی با همکاری مسوولان استان‌ها و همراهی نخبگان، راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال است که به مرور در مناطق مختلف پیگیری و اجرا می‌شود.

این مسوول به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در جهش تولید و تحقق اهداف اقتصادی کشور با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در استان‌ها اشاره کرد و تحقق آن را در گرو همکاری و تلاش همگان دانست.

همچنین استاندار یزد به ظرفیت و وجود زمینه‌های خوب استان در زمینه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های ملی، یزد می‌تواند الگوی اقتصاد دیجیتال در کشور باشد و در این مسیر نیازمند حمایت‌های ملی و آموزش است.

محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در این خصوص گام‌های بلندی برداشته شد، بر تداوم امور و توسعه بر اساس فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یک ضرورت تاکید و همراهی همه نخبگان را خواستار شد.

وی اظهار کرد: تمامی زیرساخت‌های لازم برای پارک اقتصاد دیجیتال فراهم است و راه‌اندازی آن نقش مهمی در رسیدن به اهداف دولت و نظام در اقتصاد دانش‌بنیان دارد و باید روز به روز به خاطر توانایی‌ها تقویت شود.

با ایجاد پارک اقصاد دیجیتال در یزد، کمک به رشد شرکت‌های جوان حوزه ICT و توسعه یافته، شبکه‌سازی مراکز رشد کشور و اتصال شرکت‌های رشد یافته در مراکز رشد به بازار، توسعه تعاملات بین‌المللی صنایع ICT ایرانی، جذب نخبگان و معکوس‌سازی روند مهاجرت نخبگان می‌شود.

با عضویت شرکت‌ها و مراکز رشد استان یزد در شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال، مقدمات لازم برای اتصال به بازارهای ملی و بین‌المللی بیش از گذشته فراهم می‌شود.

هم اکنون 90 شرکت دانش‌بنیان در این یزد فعالیت دارد که از این لحاظ در میان 31 استان در جایگاه چهارم قرار دارد.

همچنین یزد در شاخص فناوری در رتبه سوم و در زمینه تعداد محصولات دیجیتال، بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*