یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

پیشرفت نظامی و دانش‌بنیان ایران چشم دشمن را کور کرده است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
پیشرفت نظامی و دانش‌بنیان ایران چشم دشمن را کور کرده است

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: از نظر نظامی و قدرت دانش‌بنیان به گونه‌ای پیش رفتیم که هفته‌ای یکبار رسانه‌ها کارهای جوانان دانش بنیان را اطلاع می‌دهند که چشم دشمنان را کور می‌کند.‌

اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: از نظر نظامی و قدرت دانش‌بنیان به گونه‌ای پیش رفتیم که هفته‌ای یکبار رسانه‌ها کارهای جوانان دانش بنیان را اطلاع می‌دهند که چشم دشمنان را کور می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با اشاره به ملاقات‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان در جلسات خود بسیار تاکید می‌کند که ناامیدی در مردم ایجاد نکنید و مسئولان وظیفه دارند که در رفع مشکلات نهایت تلاش کنند و این ملت حق بسیاری بر گردن آنها دارند.

وی افزود: در سال 69 برخی از مسئولان رده بالا نامه نوشتند که مملکت در حال سقوط است در حالی که اینها افرادی هستند که باید به مردم امید دهند و اینگونه نامه می‌نویستند و خوشبختانه هر روز از نظر نظامی و قدرت دانش‌بنیان به گونه‌ای پیش رفتیم که هفته‌ای یک بار رسانه‌ها کارهای عجیب جوانان دانش بنیان را اطلاع می‌دهند که چشم صهیونیست و آمریکا را کور می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: خبر پیشرفت‌های موشکی ایران زمانیکه به وزیر دفاع اسرائیل رسید گفت که با وجود دشمنی با ایران اما در مقابل این حرکت عظیم ایران کلاه از سر بر می‌داریم و امروز هر ابرقدرتی چشم دشمنی به این خاک داشته باشد با قدرت الهی آنها را شکست خواهیم داد.

وی با اشاره به مباحث رهبر معظم انقلاب در مورد بعث پیغمبر (ص) گفت: بالاترین نعمت بشریت، نعمت خلقت و هدایت است که هدایت با بعثت پیامبر (ص) انجام می‌شود و آنچه که از ظلم و طغیان مشاهده می‌شود فاصله گرفتن از ریشه‌های خدایی است.

حجت‌الاسلام میردامادی ادامه داد: بشر با شناخت خدا زندگی برایش معنا پیدا می‌کند و تزکیه نفس باعث خروج از معیارهای حیوانی به انسانی است که داروی رهایی بشر از فساد است.

وی با اشاره به تعلیم کتاب و حکمت، عاقل شدن و عقل را به کار گرفتن و تحت قانون قرار گرفتن را از دیگر موارد نتیجه بعثت برشمرد و گفت: پیاده کردن عدل و عدالت در جامعه و غیر قابل نفوذ بودن در مقابل دشمن نیز از نعمت‌های بعثت است که در مقابل دشمن باید ایستاد و وحدت و دوستی و کمک‌های مومنانه از آموزه‌های پیامبر (ص) است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: احترام به قرآن، احترام و دوستی با اهل بیت مسائلی است که روز قیامت در سنجش اعمال ما مؤثر است، البته همان طور که امام خمینی اصرار کردند و مقام معظم رهبری هم اصرار دارند، جلسات انس با قرآن در کشور پا برجاست.

وی از قاریان اصفهانی که در مسابقات کشوری مقام آوردند تشکر کرد و گفت: روز قیامت اولین سوال درباره نماز است اما امروزه بسیاری گله می‌کنند که فرزندشان نماز نمی‌خوانند، در خانه‌ای که نماز خوانده نمی‌شود، ملائکه ورود پیدا نمی‌کنند.