دوشنبه 16 مهر 1403

کارشناس فرانسوی: آمریکا و اسرائیل مسئول ترور شهید فخری‌زاده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کارشناس فرانسوی: آمریکا و اسرائیل مسئول ترور شهید فخری‌زاده است

تهران - ایرنا - مدیر پژوهش موسسه تحقیقات استراتژیک دانشکده نظامی وزارت دفاع فرانسه، شهید محسن فخری زاده را یکی از ستون های مهم برنامه تحقیقات هسته ایران توصیف کرد و آمریکا و رژیم صهیونیستی را در ترور او مسئول دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، «پیر رازوکس / Pierre Razoux» مدیر پژوهش مرکز تحقیقات استراتژیک دانشکده نظامی وزارت دفاع فرانسه و متخصص در حوزه مسائل ایران، شهید محسن فخری زاده را یکی از ستون های برنامه تحقیقات هسته ایران دانست و گفت: او طی سالیان متمادی، هدف سرویس های اطلاعاتی آمریکایی - اسرائیلی بوده است؛ بنابراین قطعا عوامل آمریکایی - اسرائیلی در ترور او دست داشتند.

رسانه ها روز جمعه به نقل از منابع صهیونیستی، از احتمال دست داشتن تل آویو در ترور فخری زاده دانشمند هسته ای ایران خبر دادند. حوالی ساعت 15:20 روز جمعه هفتم آذرماه وقوع حادثه ای تروریستی به مرکز فوریت های پلیس اعلام شد و موقعیت ترور تحت پوشش کامل امنیتی نیروی انتظامی قرار گرفت.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

امیر حاتمی وزیر دفاع نیز شهید محسن فخری‌زاده را از پیشگامان حرکت علمی کشور برای تامین تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا عنوان کرد و گفت: مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده جزو اولین مراکزی بود که کیت تشخیص کرونا را با مسئولیت ایشان تولید کرد.

بعد از ظهر جمعه عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و ایشان را به شهادت رساندند.

*س_برچسب‌ها_س*