چهارشنبه 18 مهر 1403

کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، تخریب یا بازسازی؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، تخریب یا بازسازی؟

شیراز - ایرنا - چند صباحی است که خبر تخریب احتمالی کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، نگرانی اهالی فرهنگ، ادب و هنر را رقم زده است و این افراد خواستار بازسازی آن شده‌اند و حتی با جا به جایی این کانون مخالف هستند.

کانون شماره یک پرورش فکری کودکان ونوجوانان شیراز در چهارراه حافظیه درون محوطه باغ ملی این شهر قراردارد که هم اینک اطراف محوطه این باغ حفاظ کشیده شده و همین حصار بر نگرانی برخی مردم و هراس از تخریب کانو افزوده است که شهردار منطقه سه دلیل این حصار را بهینه سازی و ساخت سالن تئاتر عنوان کرد. اهالی فرهنگ و کارکنان این کانون بر این باور هستند که با تخریب قدیمی ترین مرکز شماره یک کانون که بیش از نیم قرن قدمت دارد و با شهری که عنوان دوستدار کودک، پایتخت کتاب و مدعی فرهنگی است در تضاد است.

سابقه خوبی از تخریب نداریم آنها می گویند: ما سابقه ای خوبی از تخریب نداریم زیرا کانون شماره 2 پرورش فکری که در پارک ولیعصر شیراز بود و برای ایجاد پل کابلی حدود 9 سال پیش تخریب شد هنوز به رغم وعده شهرداری مبنی بر دادن زمین معوض این امر محقق نشده و این کانون به دست فراموشی سپرده شده است و مکان مناسبی ندارد. این فرهنگوران گفته اند: پل کابلی حدود پنج سال است که افتتاح شده اما کانون شماره 2 پرورش فکری با 9 سال سرگردانی در بلاتکیلفی به سر می برد و هنوز مکان مناسبی برغم وعده ها، ندارد. به گفته اهالی هنر و فرهنگ، بنای کانون شماره یک شناسامه این شهر است و اگر قراراست از ارتقای فرهنگ و هنر گفته شود به این شناسنامه نیاز است و با حذف و یا انتقال، هویت آن از بین خواهد رفت ضمن اینکه این مکان بخشی از خاطرات شهر شیراز است که هنرمندان زیادی در 63 رشته پرورش داده است و یک خاطره جمعی محسوب می شود.

سابقه کانون دو سال از راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1344 می‌گذشت که مرکز شماره یک آن در باغ ملی شیراز، واقع در چهارراه حافظیه در گذری که امروز فرهنگی‌ترین نقطه این شهر است، بنا شد و در سال 1347 رسما آغاز به کار کرد. باغ ملی در قرن هشتم هجری قطعه‌ای از خاک موسوم به مصلی بوده است که در سال 1315 بهسازی شد، باغی با قدمتی تاریخی که امروز در چهارراهی فرهنگی با نام حافظیه قرار دارد و همانگونه که از نامش پیداست از یک سو به آرامگاه حافظ و در امتداد آن، دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز می‌رسد، در مقابلش ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و بزرگترین تالار شهر، تالار حافظ؛ از سوی دیگر، به مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و پلاتوهای خصوصی تئاتر و باغ جهان‌نما و در امتداد آن دروازه قرآن ختم می‌شود و از سمتی دیگر نیز به بقعه علی‌بن حمزه (ع) راه می‌یابد.

کارزار عمومی در اعتراض به تخریب کانون تشکیل شد

کارزار عمومی در اعتراض به تخریب تشکیل شد 31 خرداد ماه 99 زمانی که خبر تخریب این مرکز اعلام شد، کارزار عمومی در شبکه های اجتماعی شکل گرفت که نزدیک به سه هزار امضا جمع آوری شد تا از تخریب ساختمان کانون شماره یک جلوگیری شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با بیان اینکه به زودی عروسک های دست ساز از قبایل مختلف ایران دراین کانون به نمایش گذاشته می شود و ویترین های آن آماده است، گفت: شهری که ادعای دوستداری کودک می کند و شهر کتاب ایران است نباید قدیمی ترین کانون آن دستخوش تخریب و یا جا به جایی شود. سعید رضا کامرانی در گفت گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در نشستی که با شهردار منطقه سه داشتیم تخریب آن را منتفی اعلام کردند و از آنجا که قرار است باغ ملی تبدیل به باغ موزه شود ما هم موزه عروسک های دست ساز ایرانی را راه اندازی خواهیم کرد. وی اضافه کرد: در سال 99 زمانی که خبر تخریب این کانون که به عنوان یک نوستالژی مطرح است شنیده شد بازتاب زیادی داشت که منجر به اعتراض مردم و کودکان و نوجوانان شد و ما نیز از طریق مراجع مختلف پیگیری کردیم و این امر منتفی شد اما شهرداری منطقه سه در پی مصوبه شورای شهر بر اساس اینکه این باغ قرار است به باغ موزه تبدیل شود موجب نگرانی اهالی فرهنگ شده است.

تابلو عذرخواهی از مردم جلو کانون کامرانی با بیان اینکه هم اینک دور تا دور باغ ملی را فنس کشیده اند و جالب اینکه تابلو عذر خواهی از مردم را دقیقا جایی زدند که جلو کانون است در حالی که ورودی باغ ملی در خیابان حافظ است، اظهار داشت: گلایه کردیم و گفتیم اگر قرار است این اتفاق بیفتد باید شما راه را باز می گذاشتید تا وسایل خود را ببریم و در کل مخالف این کار هستیم. وی بیان کرد: مرکز شماره یک کانون پرورش فکری قدیمی ترین مرکز جنوب کشور است که بیش از نیم قرن ساخته شده و نوستالژی است ضمن اینکه مردم خاطرات خوبی دارند و نباید آن را با فرهنگسراهای شهرداری مقایسه کنیم که در آن بسته است. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: تا پیش از شیوع کرونا کودکان و نوجوانان به صورت حضوری فعالیت می کردند اما به خاطر ممنوعیت هم اینک از طریق شبکه های مجازی فعالیت خود را دنبال می کنند. کامرانی با اظهار اینکه شاید ظاهر این کانون نیاز به بازسازی داشته باشد، بیان داشت: گذشت زمان مشکلاتی را از نظر معماری به وجود آورده و دلیل بر این نیست که آنرا تخریب کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس: مخالف تخریب کانون شماره یک هستیم، آن را بازسازی می کنیم

مخالف تخریب کانون هستیم، آن را بازسازی می کنیم وی افزود: بر اساس موقعیت گذر حافظ و معماری اسلامی با توجه به اینکه گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این منطقه عبور می کنند می توانیم کانون شماره یک را باز سازی کنیم و حتما این کار خواهیم کرد و مخالفت صد در صد خود را با تخریب و حابه جایی در نشستی که با استاندار، معاون سیاسی و معاون عمرانی استانداری فارس و شهردار شیراز داشتیم اعلام کردیم و منتفی شد. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: ما سابقه خوبی از تخریب نداریم زیرا ساختمان شماره 2 کانون پرورش فکری که در پارک ولیعصر شیراز قرار داشت و همزمان با همین ساختمان شماره یک ساخته شده بود در مسیر پل کابلی قرار گرفت و 10 سال پیش تخریب شد. کامرانی اضافه کرد: قرار شد شهرداری زمین معوض با مرغوبیت بدهد و 40 در صد ساختمان آن را هم شهرداری بسازد اما هم اینک پنج سال از افتتاح پل می گذرد و متاسفانه هنوز زمین آن واگذار نشده و ساختمان شماره 2 حدود 9 سال در کوی آزادگان در یک خانه متروکه به صورت استیجاری مستقر بود و مالک آن خواست که تخلیه کنیم و هم اینک هم در یکی از فرهنگسراهای شهرداری که موقعیت خوبی ندارد و از نظر تاسیسات، گرمایش و سرمایش مشکل دارد، به سختی فعالیت می کنیم.

دیوار کانون کوتاه نیست او ضمن تشکراز استاندارفارس که با عنایت وی، فعلا تخریب منتفی شده است، اظهار داشت: البته در این زمینه مطمئن نیستم و خواهش ما این است این کانون در نقطه ای که گذرحافظ است بماند هر چند قد کودکان نوجوانان کوتاه باشد اما دیوار کانون کوتاه نیست و تمام قد از مسایل فرهنگی دفاع می کنیم. کامرانی ادامه داد: اگر نمای ساختمان زیبا نیست واقف هستیم و این امر نه به معنای این است که ساختمان های فرهنگی اهمیت ندارند و باید مثل فرهنگسراهای شهرداری تجدید بنا و بازسازی کنیم تا کودکان و نوجوانان لذت ببرند ولی نمای بنا باید یادآور ساختمان معماری فارس و اسلامی باشد.

اجاره نشین نیستیم وی گفت: زمانی در باغ ملی درس می خواندیم و خاطره داریم و از مسئولان فرهنگی که نگاه مثبت دارند و مردم و رسانه ها ما را همراهی کردند، تشکر داریم و از شهرداری می خواهیم کمک کند و احساس نکنند که اجاره نشین هستیم. او ادامه داد: این مرکز فرهنگی هنری را با حساب و کتاب احداث کردند و واقف بودند که مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در فضای بسیار زیبا باشد و اگر ساختمان ما امروز مناسب نیست دلیل بر بی اهمیتی کانون نیست، دلیل این بوده که به ما کمتر توجه شده است. کامرانی افزود: باید این ساختمان را متناسب با روز بهسازی کنیم و ازاین فرصت استفاده خواهیم کرد و در پی زیباسازی نمای آن هستیم و از طریق کانون پرورش فکری کشور پیگیری خواهیم گرفت تا بتوانیم در شان گذر حافظ و شهر دوستدار کودک و پایتخت کتاب ایران آن را بازسازی کنیم.

به کودکان دارای معلولیت خدمات می دهیم، مالک ساختمان کانون است

مالک ساختمان، کانون است مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس گفت: هر چند مصوبه شورای شهر که افرادی هم با آن مخالف بودند، وجود دارد اما مصوبه به صورت تخریب نبوده است و آنها موافقت کردند باغ ملی را به باغ موزه تغییر کاربری دهند، شورای شهر به این موضوع توجه نداشت که این ساختمان مربوط به شهرداری نیست و مالک آن کانون است. وی افزود: اگر چه گفته اند می خواهیم ساختمان کانون را به منطقه ای از باغ ملی که قرار است سالن تئاتر ساخته شود، منتقل کنیم اما آنجا یک منطقه عمومی می شود و از هر سن و سالی رفت و آمد خواهند کرد اما در کانون دخترها و پسرها جدا هستند و از هفت تا تا 17 سالگی فعالیت می کنند و هیچ کجای کشور اینگونه ادغام صورت نگرفته که هم عمومی باشد وهم درآن کودک و نوجوان فعالیت کنند که این امر اصلا امکان پذیر نیست. مدیرکل کانون اضافه کرد: وی گفت: تنها مرکزی هستیم که به کودکان دارای معلولیت خدمات ارایه می کنیم؛ فعالیت ما در سه شاخه اصلی فرهنگی، هنری و ادبی است که اگر بخواهیم زیر شاخه های انها را معرفی کنیم کلا 62 رشته در بر می گیرد و ادعا نداریم که در هر مرکز 62 رشته داریم اما بنا بر تخصص به عنوان مثال، سفال، نجوم نمایش عروسکی و غیره به صورت متمرکز بیش از 15 رشته تا 20رشته در هر مرکز پوشش می دهیم.

کانون وابسته به وزارت آموزش و پرورش است وی گفت: قبل از کرونا روزانه جمعیت زیادی از مدارس به صورت دسته جمعی از کانون بازدید می کردند ضمن اینکه کانون وابسته به وزارت آموزش و پرورش است و مدیرکل آن را هم وزیر آموزش و پرورش تعیین می کند و ارتباط تنگاتنگی با این وزارتخانه داریم. کامرانی ادامه داد: به طور معمول روزانه بیش از200 تا 300 مراجعه کننده داریم که از سینما کانون استفاده می کنند و همچنین در این کانون شب شعر، هنرهای نمایشی، کتابخانه برای کودک نوجوانان، کتابخانه مرجع و یک کتابخانه هم مخصوص کودکان و نوجوانان نابینا فعال است. او با اشاره به اینکه هیچ سرمایه ای بهتراز فرزند نیک نیست، گفت: اینکه مسولان دل می سوزانند برای شهر که محیط خوبی بسازند کار بسیار نیکویی است اما افتخار هر شهر تنها چشم انداز پل، پارک و بزرگراه نیست بلکه سرمایه هر شهر شهروندان با فرهنگ هستند که دارند زندگی می کنند.

در روز شیراز، بغض کودکان و نوجوانان ترکید کامرانی با اظهار اینکه با شهرداری تعامل و همکاری داریم اما برخی مواقع هم گلایه داریم که اگر خانه شخصی بود که بدون مجوز ساخته شده بود نباید راه آن را می بستند و امیدواریم شهرداری هم کمک کند و از آنجا که شیراز را با فرهنگ و تاریخ می شناسند نباید در روز شیراز بغض ما و کودکان و نوجوانان می ترکید که شایسته این کلان شهر نیست. وی اضافه کرد: در گذشته های نه چندان دور شهر شیراز 6 کانون پرورش فکری داشته است در حالی که شهرداری پنج منطقه داشت اما هم اینک شهرداری 11 منطقه دارد و باید حداقل 15 کانون داشته باشیم نه اینکه بخواهیم تعداد داشته ها را کم کنیم ضمن اینکه در شهرک های سعدی و گلستان که منطقه بسیار بزرگی است کانون پرورش فکری نداریم. کامرانی اضافه کرد: از مسئولان شهرک صدرا تشکر داریم که با معرفت بودند که ساختمانی که شرکت عمران ساخته بود به کانون پرورشی هدیه دادند تا اجاره نشین نباشیم.

ساختمان شماره یک جزیی از شناسنامه تاریخی و فرهنگی شیراز است

یک طرفه تصمیم گرفتند وی گفت: انتظارداشتیم زمانی که اعضای شورای شهر تصمیم به تغییر یا جابه جایی یا هر اقدام گرفتند مدیرکل کانون پرورش فکری را هم دعوت می کردند تا در جلسه شورای شهر حضور داشته باشد و راهکار بدهد نه اینکه یکطرفه تصمیم بگیرند. کامرانی اضافه کرد: کل بودجه ما به اندازه یک دهم پروژه باغ ملی نیست و اگر بودجه داشتیم وحق و حساب بودجه فرهنگی می دادند ما هم بهترن ساختمان را می ساختیم، شهرداری مشارکت کند تا نمای ساختمان کانون شماره یک زیبا شود.

عضو ارشد کانون: ساختمان شماره یک جزیی از شناسنامه تاریخی و فرهنگی شیراز است آرین محزون که عضو ارشد کانون شماره یک است به خبرنگار ایرنا گفت: از هفت سالگی تا هم اینک که 21 سال دارم عضو کانون هستم. کانون شماره یک که در سال 47 به بهره برداری رسید و بیش از نیم قرن از فعالیتش می گذرد قطعا در خاطره عموم شهروندان این باغ و این مرکز جا دارد. این فعال فرهنگی بیان کرد: فارغ از ارزش های کاربردی این بنا که برای استفاده کودکان طراحی شده است، حضور این مرکز و موقعیت مکانی در کنار اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز در این نقطه که قلب تاریخی شهر است باید قابل توجه باشد. محزون گفت: حضور کودکان در مکانی که در چند قدمی آرامگاه حافظ، حرم حضرت علی ابن حمزه (ع)، باغ جهان نما، دانشکده ادبیات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی قراردارد، مغتنم است و درطول این سال ها با این مراکز آشنا می شوند ضمن اینکه کانون هم با این مراکز در تعامل است و برنامه مشترکی هم با آنها داشته است.

شکل گیری شخصیت و ارتقای فرهنگی کودکان و نوجوانان او با اظهار اینکه حضور این کانون در این منطقه تاثیر به سزایی در شکل گیری شخصیت و ارتقای فرهنگی کودکان و نوجوانان داشته است، اظهار داشت: نتایج حاصله از آن افراد موفقی بودند که ازدل این کانون بیرون آمدند و در عرصه های مختلف علمی هنری، فرهنگی و حتی ورزشی هم توانستند موفق باشند و این حسن همجواری که به وجود آمده به واقع بی نظیر است زیرا دیگر مراکز کانون چنین موقعیتی ندارند و با انتقال این مرکز به هر کجای دیگر این امکان سلب می شود و تاثیر مثبت آن از بین می رود. محزون افزود: حضور کودکان با این رویکرد فرهنگی در این نقطه شهر حتی از نظر گردشگری هم می تواند قابل توجه باشد و باید گفت در این منطقه فرهنگی فقط بزرگسالان، دانشگاهیان و اهالی فرهنگ نیستند که قدم می زنند، کودکان شیراز هم در این منطقه فرهنگی فعالیت می کنند که می توانند رشد شخصیت خودشان را رقم بزنند. وی گفت: در این مرکز علاوه برکودکان معمولی، کودکان دارای نیاز خاص، معلول جسمی و ذهنی، نابینایان و ناشنوایان هم آموزش می بینند و نزدیکی این کانون با مدرسه نابینایان موجب می شود ارتباط خوبی شکل بگیرد و این عزیزان راحت تر بتوانند به کانون دسترسی پیدا کنند.

نمای کانون گرد کهنگی ایام به تن دارد

نمای کانون گرد کهنگی ایام بر تن دارد محزون با بیان اینکه مساله‌ای که در مورد ساختمان این کانون مطرح است، نمای بیرونی آن است که گرد کهنگی ایام بر تن دارد اما ساختمان بسیار مستحکمی دارد و به گواه کسانی که سالیان سال تجربه تدریس دارند هیچ گونه موردی که تهدید کننده برای کودکان باشد وجود ندارد. او ادامه داد: این که بخواهند صرفا نگاه به ظاهر یک ساختمان بکنند می شود این مرکز را با یک نمای دیگر اما با همان ساختارکه برای مخاطبانشن دارد باسازی کنند تا این بنای قدیمی شصتمین سالگرد خود را جشن بگیرد و با افتخار اعلام کند که قدیمی ترین کتابخانه کودک استان همچنان فعال است. عضو دیگر کانون: بازسازی آری؛ تخریب و یا انتقال نه؛ کارزار سه هزار نفری شکیلا اکبری دیگر عضو ارشد این کانون است که به خبرنگارایرنا می گوید: درخواست ما بازسازی آری اما تخریب و یا انتقال نه، زیرا ناقض مصوبه شورای شهر است و بهتر است شهرداری شفاف تر صحبت کند. وی که دانشجوی ارشد جامعه شناسی دانشگاه کرمان است ادامه داد: 18 سال عضو این مرکز هستم و در آن بزرگ شدم و به عنوان یک مربی می گویم مرکز شماره یک جدا از تمام ارزش تاریخی، فرهنگی، هنری و تعلیمی یک ارزش اجتماعی هم دارد که کمترجایی دیده ام.

کانون نماد شهر دوستدار کودک است اکبری بیان کرد: در مورد شهر دوستدار کودک بسیار شنیدیم و این عنوان زیبایی برای کلان شهر شیراز است اما باید ببینیم شهر دوستدار کودک ما شاخص های این عنوان را دارد و یا نه، کانون بارها اشاره شده که یکی از نهاد هایی است که نماد شهر دوستدار کودک است، جایی است که ایام دوران کودکی محترم شمرده می شود. این فعال فرهنگی هنری با بیان اینکه مرکز شماره یک از منظر اجتماعی این ارزش دارد که درمنطقه سه شهرداری است، گفت: با اینکه اشاره می شود این منطقه نگین گردشگری شیرازاست اما از منظر اجتماعی نقطه ای بسیار آسیب‌پذیر است زیرا خانواده هایی دارد که از نظر اقتصادی و فرهنگی ضعیف هستند و به داشتن چنین مکانی نیاز دارند و این یک واقعیت است که مسئولان تاکنون به آن توجه نکردند. اکبری ادامه داد: منطقه سه شهرداری کودکان زیبا شهر و اکبرآباد را تحت پوشش دارد و در این سال ها که شهر شیراز توسعه یافته اما دچار کمبود مکان هایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

حذف یک مرکز پرورشی، کودکان منطقه را از خدمات اجتماعی محروم می‌کند

نگران آسیب‌های اجتماعی هستیم وی گفت: حذف یک مرکز پرورشی و یا انتقال آن تغییر اجتماعی ایجاد می کند که ماحصل آن یک نقطه را از خدمات اجتماعی محروم می کند که تبعات زیادی به دنبال دارد و زمانی که نگران آسیب های اجتماعی می شویم بیشتر به داشتن چنین کانون هایی نیاز داریم. اکبری بیان کرد: در این کانون به روی کودکان و نوجوانان آسیب دیده همیشه باز بوده است وخودشان استقبال می کنند وزمانی که کتاب را به دست کودکان می دهیم دیگر درگیر آسیب نمی شوند و این ها شعار نیست و یک واقعیت است و امیدوارم نه تنها کانون شماره یک در باغ ملی حفظ شود بلکه شاهد بازسازی با یک نمای زیبا که در شان این منطقه باشد، نیز باشیم.

عضو کانون: بهترین خاطرات زندگی را در کانون شماره یک دارم امیر محمد جورکش که 15 سال سن دارد و عضوکانون است به ایرنا گفت: هشت سال است که عضو کانون هستم با توجه به اینکه این مرکز به دلیل محدودیت کرونایی بسته بود اما وقتی شنیدم می خواهند خراب کنند خیلی ناراحت شدم زیرا همه ما بهترین خاطره زندگی‌مان در این کانون را به یاد داریم که با خراب شدن ان خاطرات خوب ما هم خراب می شود.

یاد گرفتیم چگونه احترام بگذاریم وی ادامه داد: علاوه بر این کانون در جاهای دیگر و مراکز مختلف چیزهای جدید یاد گرفتم اما تاثیری که کانون و مربیان روی من گذاشتند هیچ جای دیگر نداشت و درمرکز شماره یک اولین دوستان را پیدا کردم، اولین کتاب را خواندم و یاد گرفتیم که چگونه داستان بنویسیم، حرف بزنیم، نقاشی بکشیم، نمایش بازی کنیم و نخستین بار بود که کتاب حافظ خواندیم و با شاهنامه آشنا شدیم. جورکش ادامه داد: در این کانون اولین تجربه ها را آموختیم و توانستیم با کودکان نابینا و معلول آشنا و دوست شویم و این نماد تاریخی را که بیش از نیم قرن است که ذهن کودکان و نوجوانان این شهر را پرورش داده و اگر بخواهند خراب کنند آنگاه عنوان شهر دوستدار کودک و نوجوان لوث می شود و این عنوان ها دیگر هیچ ارزشی ندارد.

به نقاشی علاقه نداشتم اما مربیانم مرا متقاعد کردند که نقاشی کنم همچنین محمد جواد رییسی که 18 سال سن دارد هم گفت: حدود هفت سال است که عضو کانون هستم و در این سال ها کلاس های تئاتر، موسیقی، شعر، داستان نویسی را پشت سر گذاشتم و با اینکه به نقاشی علاقه نداشتم اما مربیان مرا متقاعد کردند که نقاشی بکشم و طی این هفت سال توانستیم از طریق کانون به بهترین جاها راه پیدا کنم و با بهترین استادان تئاتر، بازیگری و کارگردانی آشنا شدم و چندین مقام استانی و کشوری به دست آوردم. وی به ایرنا گفت: مربیان ما چند داستان انتخاب را می کردند و برای جشنواره استانی و کشوری ارسال و همیشه بهترین داستان و مقام ها از آن استان فارس بود. رییسی ادامه داد: مبحث دیگری که یاد گرفتیم نجوم بود و اکثرا عاشق این مبحث بودند و زمانی که سیاره ها عبور می کردند ویا مثلا ستاره ها در یک خط قرار می گرفتند عاشق آن بودیم که ببینیم.

درس دوستی و ادب رییسی گفت: کانون به ما درس دوستی و ادب یاد داد و در این سال ها آموختیم که چگونه به بزرگتر ها و کوچکتر ها احترام بگذاریم و چگونه از حق خودمان دفاع کنیم و امیدوارم این خاطرات خوب با تخریب کانون از بین نرود.

شهردار منطقه سه: در طرح نهایی، کانون به ضلع جنوبی باغ ملی منتقل می شود

 شهردار منطقه سه: در طرح نهایی، کانون به ضلع جنوبی باغ ملی منتقل می شود

شهردار منطقه سه شیراز با اشاره به اینکه قرار است در ضلع جنوبی باغ ملی ساختمان های جدیدی از جمله خانه تئاتر ساخته شود به ایرنا گفت: در طرح نهایی بازسازی باغ ملی قرار است کانون هم به ضلع جنوبی منتقل شود.

کریم شکوهیان ادامه داد: باغ ملی یکی از باغ های قدیمی است که خاطرات خوبی داریم و نیاز است که بازسازی شود و طبق پیش بینی، فاز جدیدی داریم که به صورت متمرکز ساختمان هایی در ضلع جنوبی ساخته می شود که خانه تئاتر یکی از این بناهاست.

وی اضافه کرد: درنشستی که با مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتیم عنوان کردیم که یک مکان آماده داریم و تا زمانی که باغ ملی در حال محوطه سازی است، به جای موقت بروند اما آنها اصرار داشتند که باشند و ما نیز گفتیم اشکال ندارد.

شکوهیان ادامه داد: ساختمان قدیمی کانون یک هویت است که فعلا کار احداث باغ ملی صورت می گیرد و بعد با هماهنگی، کانون جا به جا شود.

شهردار منطقه سه افزود: سالن تئاتر باعث تحرک در باغ ملی می شود و از آن طرف که سالن حافظ است این مجموعه به هم متصل می شود.

شکوهیان اضافه کرد: از دروازه قرآن تا حرم حضرت علی ابن حمزه طرح عرفان در مجاورت باغ ملی است و این ها اتفاق خوبی برای مسیر ورودی شیراز در منطقه گردشگری است.

سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: این خانه، خانه ماست  در جای جای ایران هر جا قدم گذاری یک خانه است که آن را بسیار دوست داری این خانه خانه ماست کانون مهربانی آواز مرغک آن فریاد شادمانی شعر خدا در این جا آواز کودکان است ایمان نوجوانان سر فصل داستان است کانون پرورش در جمهوری اسلامی یک خانه ی امید است بر خانه مان سلامی....

*س_برچسب‌ها_س*
کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، تخریب یا بازسازی؟ 2
کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، تخریب یا بازسازی؟ 3
کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، تخریب یا بازسازی؟ 4
کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، تخریب یا بازسازی؟ 5
کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، تخریب یا بازسازی؟ 6
کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، تخریب یا بازسازی؟ 7
کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، تخریب یا بازسازی؟ 8