یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

یادواره هشت شهید روحانی شهرستان میناب برگزار شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
یادواره هشت شهید روحانی شهرستان میناب برگزار شد

یادواره شهدای روحانی شهرستان میناب با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم با عنوان «تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر» در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ آیت الله محمد حسن فاضل گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در در مراسم یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان میناب با اشاره به نقش روحانیت در عرصه مبارزه با استکبار جهانی گفت: یکی از افتخارات روحانیت شیعه در طول تاریخ این بوده است که همواره شریک درد، مردم بوده‌اند و نه تنها در مقام سخن که در مقام عمل هم پیشتاز حرکت‌های مختلف مردم در صحنه بوده‌اند.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری نقش روحانیت در 8 سال دفاع مقدس را برجسته دانست و گفت: شهدای روحانی سربازان مکتب امام جعفر صادق (ع) بودند که به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و برای اعتلای اسلام و دفاع از دین به شهادت رسیدند و نسبت شهدای طلبه و روحانی به شهدای دیگر اقشار بیشتر است.

آیت الله گلپایگانی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مکتب شهادت را حفظ کردند، تاکید کرد: طلبه‌ها باید جان بر کف باشند و هم امر و هم عامل باشند، تا تاثیر تبلیغ بیشتر شود.

قشر شریف روحانیت به لحاظ جمعیت، حدود 10 برابر دیگر اقشار جامعه، رزمنده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم عرصه‌های پرافتخار ایثاری و جهادی و انقلاب کرده است.

شهرستان میناب252 شهید تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد 8 شهید طلبه روحانی می باشند.

انتهای پیام /