پنج‌شنبه 19 مهر 1403

یک هزار و 600 تخت بیمارستانی به مجموعه درمانی البرز اضافه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک هزار و 600 تخت بیمارستانی به مجموعه درمانی البرز اضافه شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید از سال 92 تاکنون توجه ویژه ای به حوزه درمان تحت عنوان نظام تحول سلامت داشته گفت: طی این مدت بیش از یک هزار و 600 تخت بیمارستانی به مجموعه بهداشت و درمان البرز اضافه شده است.

عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سید الشهدا (ع) کرج افزود: سال 95 نیز در سفر رییس جمهوری به البرز مجموعه ای از درخواست ها و مطالبات مردمی در زمینه ارتقا استان البرز و افزایش سرانه های استان مطرح شد که ساخت و تکمیل چند بیمارستان نیز در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: اولین بیمارستان فردیس با اهتمام ویژه ای در حال تکمیل است و انتظار می رود تا پایان سال بهره برداری برسد چراکه اعتبارات دولتی برای این امر تخصیص یافته است. استاندار البرز گفت: دیگر بیمارستانی که در دستور کار قرار گرفت، بیمارستان سیدالشهدا در کرج بود که در زیربنایی 24 هزار متری در حال پیشرفت است. وی افزود: اکنون وزارت راه و شهرسازی درصدد است که اتمام این پروژه را سرعت بخشد از این رو درخواست تسریع در این اقدام را با وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح می کنیم. شهبازی گفت: تنها بیمارستان یون درمانی خاورمیانه نیز در البرز در حال تکمیل است که با این روند پیش بینی می شود تا پایان دولت مورد بهره برداری قرار گیرد. استاندار البرز عنوان کرد: در طالقان نیز طی رایزنی با رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزیربهداشت، ساخت یک بیمارستان در دستور کار قرار گرفت. وی گفت: برای شهر متراکم و پرجمعیت کمالشهر نیز یک بیمارستان در سفر رییس جمهوری پیش بینی شد که از دانشگاه علوم پزشکی البرز انتظار می رود پیگیری های لازم را در این خصوص داشته باشد.

شهبازی بیان داشت: استان البرز ملقب به ایران کوچک به رغم تراکم بالای جمعیت و رشد سریع مهاجرت در زمینه سرانه های بهداشتی و درمانی با ضعف جدی مواجه است.

استان البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت، دارای 17 بیمارستان دولتی، تامین اجتماعی و خصوصی است که شمار تخت های بیمارستانی استان حدود پنج هزار و 500 تخت برآورد شده است.

*س_برچسب‌ها_س*