چهارشنبه 18 مهر 1403

106 کارگر مشکوک به کرونا در زنجان شناسایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
106 کارگر مشکوک به کرونا در زنجان شناسایی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: گزارش‌ها بیانگر آن است که تاکنون 106 نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی این استان مشکوک به بیمار کرونا تشخیص داده شده و برای انجام خدمات مورد نیاز به واحدهای بهداشتی و درمانی استان معرفی شده‌اند.

محمدرضا یوسفی روز شنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: در زمان حاضر اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان با جدیت در حال انجام است و نظارت‌های کامل انجام می شود.

وی با بیان اینکه به واسطه شیوع ویروس کرونا در استان و نیز جلوگیری از انتقال این ویروس، برخی از کسب و کارها در استان زنجان تعطیل شد، اضافه کرد: در این میان به واسطه همین تعطیلی‌ها، سامانه ثبت‌نام بیمه بیکاری راه‌اندازی شده است.

این مسؤول ادامه داد: تاکنون بیش از6 هزارو 932 نفر در استان زنجان در سامانه بیکاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد 6 هزار و یک نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.

به گفته وی، از این تعداد بیش از 2 هزار و 460 نفر در بخش صنعت، سه هزار و 352 نفر در حزوه خدمات، 47 نفر کشاورزی و و 142 مورد نیز اظهار نشده را شامل می شود.

یوسفی، افزود: شهرستان زنجان با سه هزار و 668 بیشترین ثبت نام در سامانه بیکاری را به خود اختصاص داده وکمترین ثبت نام کنندگان هم مربوط به شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای اینکه بتواند هزینه کارگران بیکار شده را پرداخت کند، اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است، افزود: این ثبت‌نام در سایت مذکور به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ارتباط با رزمایش مومنانه، طرح مواسات نیز گفت: با همکاری بسیج کارگری همچنین سپاه انصارالمهدی (عج) استان و 26 واحد تولیدی و صنعتی شناسایی شده این اقدامات انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی 2 روز آینده بسته های حمایتی تهیه شده به زودی به دست نیازمندان خواهد رسید و از طرفی با رعایت پروتکل های بهداشتی کمیسیون های مربوط به شکایات کارگری تشکیل شده و اماکن ورزشی و تفریحی نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

این مسؤول ادامه داد: همچنان واحدهای تولیدی و صنعتی برای تولید ماسک و سایر اقلام با همکاری شرکت تعاونی داروسازان در حال انجام است که این مهم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و دستورالعمل ها به واحدها اعلام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با نظارتهای تیم بهداشتی در آینده نزدیک این بیماری مهار شود و عموم مردم از این موضوع اطمینان کامل داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*