چهارشنبه 18 مهر 1403

6800 بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان زنجان توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
6800 بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بیش از 6 هزارو 800 بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش طرح مواسات و همدلی و کمک مومنانه، از سوی سپاه زنجان در بین نیازمندان توزیع شد.

سید شمس الدین موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اقدام خداپسندانه، نوعدوستانه و ارزشمند با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان مبنی بر اجرای طرح مواسات و همدلی و کمک مومنانه، صورت گرفت.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سازمان بسیج مستضعفین کشور، جلساتی با حضور مسوؤلان زنجان به ریاست نماینده ولی فقیه در این استان تشکیل شد.

موسوی افزود: در این جلسات، شناسایی نیازمندان و افرادیکه دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شده‌اند به پایگاه های مقاومت بسیج محلات محول شد و در این راستا بیش از 30 هزار خانوار نیازمند که تحت حمایت و پوشش کمیته امداد و بهزیستی نبودند در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی ارزش هر یک از بسته های معیشتی تهیه و توزیع شده را مبلغ 350 تا 500 هزار تومان ذکر کرد و تصریح کرد: این تعداد بسته معیشتی در مرحله نخست این رزمایش با آغاز ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان توزیع شد.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه به منظور توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار و مرحله سوم آن نیز روز عید سعید فطر اجرا خواهد شد.

موسوی از همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، خیرین و شرکت ایران ترانسفو در تهیه بسته‌های معیشتی خبر داد و یادآور شد: بیش از یک هزار و 500 بسته معیشتی با همکاری شرکت ایران ترانسفو تهیه و جهت توزیع در بین نیازمندان در اختیار سپاه ناحیه زنجان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، سپاه و بسیج به منظور مقابله با این ویروس منحوس با تمام توان و تجهیزات پای کار آمده است، اظهار داشت: ضدعفونی و گندزدایی معابر و مناطق پرتردد شهری و روستایی، مساجد، درب منازل، مجتمع های مسکونی در دستور کار قرار گرفت.

موسوی تصریح کرد: تهیه و دوخت لوازم بهداشتی نظیر ماسک، گان و دستکش و تهیه محلول ضد عفونی کننده و توزیع این اقلام از نمونه اقدامات صورت گرفته توسط بسیجیان و پاسداران در این روزهای کرونایی است.

وی توزیع بسته های معیشتی در این ایام را از دیگر اقدامات سپاه استان دانست و تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا 23 فروردین ماه امسال، بیش از 28 هزار و 436 بسته معیشتی دیگر نیز از سوی سپاه استان در بین نیازمندان این استان توزیع شد.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: این رزمایش از روز شنبه /23 فروردین ماه / با رمز صاحب الزمان (عج) از سوی سپاه این استان آغاز شده است در صورت نیاز پس از ماه مبارک رمضان نیز تداوم خواهد یافت.

موسوی با بیان اینکه تمام پایگاه‌ها و حوزه های مقاومت استان زنجان متشکل از خواهران و برادران بسیجی در رزمایش کمک مومنانه مشارکت دارند، افزود: این رزمایش به منظور کمک به مردم نیازمند و افراد کم برخوردار که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند در همه روستاها و شهرهای استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: کمک‌ها به صورت نقدی و غیرنقدی (جنسی) و همچنین کمک‌های بهداشتی درمانی خواهد بود که با اولویت مناطق و شهرهایی که جمع‌آوری شده، توزیع خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*