دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آسمان صاف تا قسمتی ابری در بیشتر مناطق کشور / ورود سامانه بارشی به کشور از روز دوشنبه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آسمان صاف تا قسمتی ابری در بیشتر مناطق کشور / ورود سامانه بارشی به کشور از روز دوشنبه

سازمان هواشناسی با اشاره به آسمان صاف کشور در سه روز آینده، از ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه خبر داد و برای شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر کاهش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه پیش بینی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی؛ آسمان بیشتر مناطق کشور در سه روز آینده صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است.

سامانه بارشی جدید از اواخر وقت روز دوشنبه از جنوب غرب وارد کشور می‌شود که به تدریج در دامنه‌های زاگرس مرکزی و در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال وبختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی اصفهان سبب ابرناکی و بارش باران و برف خواهد شد. روز سه‌شنبه با گشترش فعالیت سامانه بارشی، ضمن تشدید بارش‌ها در مناطق فوق، در استان‌های اصفهان، شمال بوشهر و فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، یزد، شمال کرمان، قم، سمنان و احتمالا در بخش‌هایی از استان تهران و به‌تدریج در خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش‌ها ادامه خواهد داشت که در استان‌های جنوبی در بعضی ساعات همراه با رعد و برق و وزش باد شدید است. روز چهارشنبه با عبور این موج از کشور تنها در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی بارندگی رخ خواهد داد و این سامانه بارشی به‌تدریج از این مناطق خارج می‌شود. امروز در شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر کاهش نسبی دما در حدود 4 تا 6 درجه پیش بینی می‌شود. خلیج فارس و تنگه هرمز امروز و فردا مواج است. آسمان تهران امروز صاف، تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است که بیشترین و کمترین دمای پایتخت 8 و منفی 2 درجه خواهد بود. فردا هم تهران آسمانی صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد داشت. تبریز و سنندج امروز با کمینه دمای 12- درجه سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است. انتهای پیام