یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در اولین طرح کانون خدمت رسانی دانشکده مدیریت در ترم جدید، تصمیم بر این شد که منطقه‌ای فقیر نشین انتخاب و در کنار دانشجو‌ها و اساتید و کسانی که همیشه دست به خیر بودند شروع به کار کنیم. در همین راستا، طرح مشق بخشش، برای تهیه لوازم التحریر فرزندان خانواده‌های محروم، اجرا شد. در این طرح مبلغ 6.5 میلیون تومان جمع آوری شد. در ادامه با همکاری و کمک عزیزان...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی زارع دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و از همکاران اجرای طرح «سنسور تست pH مجهز به فناوری میکروالکترومکانیک جهت آنالیز آب آشامیدنی» گفت: این طرح با هدف تست pH آب سد‌ها در عمق‌های متفاوت بوده است. وی با بیان اینکه برای انجام این تست نیاز به واردات مولتی پارامتری است که این هزینه کشور را دوچندان می‌کند، افزود: از این رو اقدام به اجرای این...

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد: 41 تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز در شمار 2 درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند، این جایگاه بر اساس شاخص‌های استنادی الزویر در سال 2022 قرار گرفتند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک پژوهش جدید حاکی از این است که افزایش میزان دی‌اکسیدکربن جو باعث افزایش زیست‌توده یا حجم چوب جنگل‌ها می‌شود. پیام پژوهشگران برای سیاستگذاران این است که «باید درختان بیشتری بکاریم و درختان مسن‌تر را حفظ کنیم تا از تغییرات اقلیمی بکاهیم».

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کاهش دانشجویان علوم پایه، بیکاری دانش‌آموخته‌ها و موضوع افزودن آموزش‌های مهارتی از مسائل آموزش عالی است که عضو هیات‌علمی پژوهشگاه علوم‌وفناوری اطلاعات (ایرانداک) معتقد است باید با تغییر سیاست‌گذاری‌ها و توجه به پیوستاری آموزش و پرورش، آموزش عالی و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی به آنها پرداخت.

خبرگزاری دانشجو

هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وضعیت بودجه تغذیه دانشگاه‌های در سال تحصیلی جدید گفت: موضوع تغذیه، موضوع بسیار مهمی در دانشگاه است. ما در چند سال گذشته افزایش بودجه در حوزه تغذیه نداشتیم؛ اما امسال عدد کوچکی افزایش پیدا کرد؛ در صورتی که در نرخ تورم رشد قابل توجهی پیدا کرد. وی افزود: سازمان امور دانشجویان...

خبرگزاری مهر

به دنبال ناآرامی‌های اخیر در دانشگاه‌ها، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی وعده راه‌اندازی و احیای خانه‌های گفتگو و کرسی‌های آزاد اندیشی را برای ارائه نقد و مناظره دانشگاهیان داده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رفتار عجیب یک سیاه‌چاله دانشمندان را شگفت‌زده کرد. این سیاه‌چاله سه سال پیش ستاره‌ای کوچک را تکه‌تکه‌کرد، اکنون همان سیاه‌چاله دوباره آسمان را روشن کرده و این در حالی است که ستاره جدیدی را نبلعیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بیانیه‌ای، مواضع موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (دآآد) را غیرسازنده و مداخله در امور سیاسی ایران دانست.