جمعه 13 مهر 1403

آینده شناسی و جوان گرایی راهگشای کشور در بیانیه دوم انقلاب است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آینده شناسی و جوان گرایی راهگشای کشور در بیانیه دوم انقلاب است

تهران - ایرنا - فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول الله"ص" به بیانیه دوم گام انقلاب اشاره کرد و گفت: آینده شناسی، پژوهش، ترسیم آینده و جوان گرایی راهگشای کشور دربیانیه دوم انقلاب است که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

سید حمیدرضا قریشی عصر سه شنبه در سی و چهارمین جلسه شورای خانه ایثارگران استان تهران اظهار داشت: حماسه 15 خرداد اولین جرقه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که موجب تحولات اساسی و موثر در ایران و جهان اسلام شد.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در طی انقلاب اسلامی با هدایت‌های دلسوزانه و مدبرانه خود مسیرانقلاب را پیش برده و موجب شکست و نابودی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول الله"ص" با تاکید بر اینکه چهار نکته مهم و مورد توجه در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد که راهگشای کشور است، خاطر نشان کرد: گذشته افتخار آمیز و مبارزات مردمی و مقاومت شکل گرفته موجب پیروزی انقلاب شده و این راه تداوم خواهد داشت.

قریشی اضافه کرد: جوان گرایی و توجه به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده که نشانگر آینده سازی جوانان و حرکت کشور به جلو با توسعه و پیشرفت توسط جوانان است.

وی بیان داشت: غنی سازی اورانیم 20 درصدی توسط جوانان این مرز و بوم بار دیگر نشان داد که جوانان ایران اسلامی در مسیر دانش و علم و پیشرفت کشور حرکت می‌کنند.

وی افزود: غنی سازی سوخت در پنج کشور دنیا انجام می‌شد و آنها ارائه سوخت به ایران را منوط به چند شرط گذاشتند که این شروط شامل؛ حمایت نکردن از جبهه مقاومت، حمایت نکردن از فلسطین و به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر صهیونیسم بود.

مسئول مرکز آموزش عالی تخصصی حضرت قاسم بن الحسن (ع) در ادامه این جلسه گفت: خودباوری از مهمترین موضوعات در بیانیه گام دوم انقلاب به شمار می‌رود که در زمینه‌های مختلف کشورمان را شاخص می‌کند.

حجت الاسلام سید محمد باقر علم الهدی افزود: امروز ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس الگوهایی موثر و موفق به شمار می روند که تجربیات آنها سبب رشد و توسعه کشور شده است.

وی یادآور شد: امروز محققان در مباحث پزشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و به جلو حرکت کرده‌اند و بسیاری از مرزها را در نوردیده و موفق شدند.

وی با تاکید بر اینکه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، راهبری ارزشمند است، اضافه کرد: ایثارگران یکی از گروه‌هایی هستند که باید بیانیه گام دوم انقلاب را تعقیب و برای آن برنامه ریزی کنند.

علم الهدی اظهار داشت: راه های اجرایی شدن فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید از سوی همگان اجرایی و برنامه ریزی شود.

مدیر کل خانه ایثارگران استان تهران در ادامه گفت: دارندگان کارت ایثارگری می توانند از مزایای بیمه تکمیلی بهره مند شوند و مشاوره رایگان در این حوزه دریافت کنند.

اکبر حیدریان افزود: دفتر حقوقی ایثارگران روزانه 30 تا 40 مراجعه کننده دارد که باید در راستای رفع مشکلات و درخواست‌های این قشر اقدامات لازم و موثری انجام شود.

وی یادآور شد: تعامل و رایزنی‌هایی با وزارت ورزش در راستای تخصیص پنج سالن ورزشی در جنوب، شرق، غرب، شمال و مرکز انجام شده تا ایثارگران از امکانات این سالن‌های ورزشی بهره‌مند شوند.

مدیر کل خانه ایثارگران استان تهران گفت: تامین و بهبود وضعیت ومعیشتی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی و اساسی به شمار می‌رود تا بتوان بخشی از معضلات این قشر را مرتفع کرد.

وی به اهمیت و نقش خانه ایثارگران اشاره و خاطر نشان کرد: خانه ایثارگران در واقع بازوی بنیاد شهید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح است.

این جلسه عصر سه شنبه با هدف رسیدگی به وضعیت رزمندگان فاقد شغل و همچنین معضلات معیشتی و وضعیت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و با حضور اعضای شورای مرکزی خانه ایثارگران استان تهران، حجت الاسلام علم الهدی مسئول مرکز آموزش عالی تخصصی حضرت قاسم بن الحسن (ع)، حیدریان مشاور عالی دبیر کل خانه ایثارگران کشور و مدیر کل خانه ایثارگران استان تهران، قریشی فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول الله"ص"، فرزند ارشد شهید شیرودی و تیمسار خلبان ایزد پناه از خلبانان دوران دفاع مقدس و استاد حوزه استراتژیک برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*