شنبه 14 مهر 1403

ائتلاف الفتح عراق: ساز و کار اخراج نیروهای خارجی در مذاکره با آمریکا گنجانده می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ائتلاف الفتح عراق: ساز و کار اخراج نیروهای خارجی در مذاکره با آمریکا گنجانده می‌شود

تهران - ایرنا - «فاضل جابر الفتلاوی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به رهبری «هادی العامری» دوشنبه شب گفت: در مذاکراتی که اواسط ماه جاری میلادی میان بغداد و واشنگتن انجام می‌شود، ساز و کار اخراج نیروهای خارجی از خاک عراق گنجانده خواهد شد.

الفتلاوی به پایگاه خبری «المعلومه» عراق گفت که مذاکراتی که قرار است میان واشنگتن و بغداد انجام شود به حضور نظامی آمریکا در عراق فیصله خواهد داد.

این نماینده ائتلاف الفتح افزود: تصمیم اخیر پارلمان در اخراج نیروهای خارجی از عراق برای دولت مصطفی الکاظمی الزام آور است و بیرون راندن نیروهای بیگانه تصمیمی است که گرفته شده و غیرقابل بازگشت است.

«محمد البلداوی» دیگر عضو ائتلاف الفتح پیش از این درباره اقدام «مایک پمپئو» وزیرامور خارجه آمریکا برای زیر فشار گذاشتن شخصیت‌ها و طرف‌های سیاسی در عراق برای فیصله دادن به موضوع ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق تا پیش از مذاکرات ژوئن هشدار داده بود.

19 فروردین ماه سال جاری بود که پمپئو اعلام کرد کشور متبوعش قصد دارد گفت وگوی استراتژیک را با عراق از اواسط ماه ژوئن آغاز کند و در آن تمام موضوع‌های مهم در دستور کار و تبادل نظر دو طرف قرار خواهد گرفت.

مجلس نمایندگان عراق 15 دی ماه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داده و خواستار شکایت رسمی از آمریکا به سازمان ملل و شورای امنیت شده بودند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*