سه‌شنبه 17 مهر 1403

ابتدا التهاب اقتصادی را کاهش دهید بعد «جراحی اقتصادی» کنید / معیشت مردم نباید به مذاکرات گره بخورد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ابتدا التهاب اقتصادی را کاهش دهید بعد «جراحی اقتصادی» کنید / معیشت مردم نباید به مذاکرات گره بخورد

در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر توجه مسئولان به معیشت مردم و پیاده‌سازی فرمایشات رهبری در مذاکرات تأکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

گرانی‌ها معیشت مردم را تلخ کرده است / ابتدا التهاب اقتصادی را کاهش دهید بعد «جراحی اقتصادی» کنید

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: جریان تقوای عملی غالبا در حوزه تعامل با دیگران و ارتباطات اجتماعی انسان شکل پیدا می‌کند و در خصوص تقوای عملی در رفتار با دیگران بحث ما در خصوص رفتار با همسایه بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: 20 مولفه در صحیفه سجادیه درباره رفتار با همسایه تبیین شده است؛ سخن امروز ما درباره هفدهمین مولفه در این دعا است که وجود مقدس امام چهارم می‌فرمایند:«خدایا به من توفیق بده رفتارم با همسایه به این شکل باشد که من با او نرمش متواضعانه داشته باشم».

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: معمولا انسان ممکن است با دیگران تنش‌هایی داشته باشد و این تنش‌ها مقداری ارتباط انسان را تلخ کند؛ اما نکته اینجاست که وظیفه ما در این تنش‌ها و ارتباطات چیست؟ اگر تنشی به وجود آمد در مقابل این برخورد بایستی نرمش متواضعانه داشته باشیم و فروتنی کنیم.

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه با اشاره به ایام ولادت امام عسکری (ع) تصریح کرد: رسالت امام عسکری (ع) در میان ائمه اطهار به عنوان آخرین امام حاضر که در ارتباط با مردم است، ایجاد زیست تمدنی اسلامی براساس معارف اهل بیت (ع) بود و در یک دوران کوتاهی که وجود مقدس امام عسکری (ع) امامتشان اجرا شد؛ با وجود تمام محدودیت‌های دشمن، با آموزه‌های خود زیست تمدنی اسلامی را براساس معارف اهل بیت (ع) در جامعه شیعه تثبیت کردند به طوری که شیعه‌ای که تا هزاران سال آینده دستش به امام معصوم نمی‌رسد و از دامن امام معصوم کوتاه است بتواند با تکیه بر این تصویر و سازندگی امام عسکری (ع) این زیست و زندگی تمدنی اسلامی را براساس معارف اهل بیت (ع) ادامه دهد.

وی ادامه داد: یکی از فرازهای مهم ایشان در مسئله ایجاد زیست تمدنی که به عنوان یک خط سیاسی کامل و ثابت در نظام مدیریتی جامعه اسلامی دنبال شد و برای مدیران ما نیز ضرورت دارد این فرمایش حضرت بود که فرمودند:«مردم شما می‌خواهید بهترین خودتان را از نظر خدا تشخیص دهید؟ کسی که دو خصوصیت داشته باشد: حقوق مردم را بشناسد؛ دوم اینکه در مقام تامین این حقوق از همه شدیدتر و از همه سخت‌تر باشد.»

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هم باید حق مردم را شناخت و هم اینکه آن را ادا کرد؛ بهترین مدیر، مدیری است که حق مردم را بشناسد و تنها به آن کفایت نکند و به دنبال ادای حق مردم باشد و این بالاترین مدیر و شیعه است. 100 روز از تشکیل دولت سیزدهم می‌گذرد و براساس معیار امام عسکری (ع) در مجموعه برنامه‌های این دولت و روش و رفتار این دولت باید نقاط مثبت و منفی را ارزیابی کنیم.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: بزرگترین تحول این دولت یک تحول گفتمانی است؛ تاکنون رسم بود مردم دنبال حکومت بدوند و اینک حکومت دنبال مردم است و گفتمان عوض شد؛ در قوه مقننه و قضائیه نیز این گونه شده؛ تاکنون مردم می‌دویدند و دستشان نمی‌رسد اما اینک برعکس شده است. حکومت در چادر سخت یخ کرده کوچ نشین پائیزی حضور یافته و با نشسته و حرف زده و نیاز را از زبان خودش شنیده و این یک گفتمان است.

وی بیان کرد: هر مسئولی که بعد از این بیاید باید دنبال مردم بدود و حرف مردم را بشنود؛ در این مدت کوچ نشین عشایر چگونه دستش به یک مسئول برسد تا حقش ادا شود؟ اگر این مهم گفتمان شود که خوشبختانه شده این امر نیز تسهیل می‌شود.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: سردمداران حکومتی اینک دنبال مردم هستند تا نیاز مردم را از زبان خودشان بشنوند و مشکلات مردم را از نزدیک توجه کنند. دولت تحول تنها تحول گفتمانی نیست و تحول عملیاتی و اجرایی نیز هست و باید زندگی مردم و جریان معیشت مردم متحول شود اما متاسفانه این تحول عملیاتی در این 100 روز انجام نشده و معیشت‌ها با تلخی اداره می‌شود و با این گرانی روزافزون مردم شب و روزشان با تلخکامی می‌گذرد و حلاوت و شیرینی تسهیلات مدیریت جدید را نچشیده‌اند. عامل اما چیست؟

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: کار با 100 روز و سه ماه درست نمی‌شود؛ خطی که زندگی مردم با یک مضیقه زیستی روبرو کرده با 100 روز درست نمی‌شود اما می‌توان به طرف بهبود گام برداشت و مردم درصدی از تحول و شیرینی در زندگی را لمس کنند و کاهش فشار معیشتی محسوس شود اما چرا در عرض این تحول گفتمانی صورت نگرفته است؟

وی خاطرنشان کرد: عامل این مسئله، بدنه سنگین به زمین افتاده است که پا به پای مسئولان جهادی نرفته است و مردم و مسئولان میانی ما باید به این مسئله توجه کنند. مشکلات ما در زندگی و معیشت مردم جز با فعالیت شبانه روزی و جهادی و چنگ و دندان کار کردن حل نمی‌شود. بدنه کارگزاری اجرای نظام ما باید پا به پای مسئولان جهادی حرکت کند زیرا مسئولان بالای کشور جهادی کار می‌کنند و برای یک سفر استانی یک هفته کار و جهاد می‌کنند. بدنه میانی و کارمند اداره و مدیرکل و مامور نیز باید حرکت کند و ننشیند.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که در مقام تحول از جا برنخیزند و حرکت نکنند و به زمین بچسبند، تنها و تنبل هستند و طبق فرموده قرآن دنیا را بر آخرتشان ترجیح می‌دهند. با این بدنه دولت جهادی نمی‌تواند کار کند. با نبود امکانات و بودجه با چنگ و دندان کشور را اداره می‌کنند اما کارگزار میانی به زمین چسبیده و حرکت نمی‌کند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: تیم اقتصادی دولت تحت یک سرپرستی فعالانه در حال حرکت است؛ مشکلات مملکت احتیاج به اصلاحات اقتصادی دارد و مردم و اقتصاددانان این را می‌دانند و این اقتصاد بیمار برای درمان نیاز به جراحی دارد و باید جراحی شود. اصلاحات اقتصادی یک سلسله جراحی‌هایی نیاز دارد اما یک بدن نحیف را جراحی نمی‌کنند و ابتدا بدن را قوی می‌کنند. اینکه دست به اصلاحات اقتصادی بزنید اما مسئله دلالی و فساد و واسطه‌گری را از میان نبردید و قدرت‌یابی و پول‌یابی عناصر سودجود را ریشه‌کن نکرده‌اید این بدن کشش جراحی ندارد. اول التهاب اقتصادی را کاهش دهید و زیرساخت را درست کنید و دستگاه‌های قضایی با قدرت جلوی سودگیری و فساد بایستند و مفسد را براندازی کنند.

*س_ امام جمعه سبزوار:_س* *س_ فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه افزایش یابد_س*

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب کتاب و کتابخوانی افزود: افزایش سرانه مطالعه در رشد و تعالی جامعه نقش مهمی دارد و جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی گرفته می شود.

وی تصریح کرد: این که معجزه پیامبر (ص) کتاب الهی قرآن است و آغاز رسالت حضرت محمد (ص) هم با دستور به خواندن آیات الهی بوده است بیانگر اهمیت بنیادین کتاب است.

امام جمعه سبزوار گفت: در فضای جنگ نرم و شبیخون فرهنگی که شبکه های مختلف به دنبال تصرف فکر و اندیشه افراد هستند وظیفه خطیری بر دوش دستگاههای فرهنگی و سایر نهادها است که نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه اهتمام ورزند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه افزود: البته مطالعه ای مفید و ثمر بخش است که توام با دستاورد علمی و عملی و ارتقای روح، اندیشه و ذهن افراد بوده و با دانش کاربردی و مهارت های عملی، انگیزه و تعهد افراد را نسبت به کاری که دارند افزایش دهد.

امام جمعه سبزوار با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم برای تحقق وعده‌ها و رفع مشکلات مختلف کشور گفت: حل مشکلات این شهرستان نیز با توجه به رشادت ها و ایثارگری در مسیر پرچم ولایت مورد توجه بیشتر دولت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم طی ماههای گذشته در راستای بهبود وضعیت معیشتی و شرایط اقتصادی مردم را در اولویت و دستور کار خود قرار داده است.

امام جمعه سبزوار با اشاره به ایام وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: با هدف گرامیداشت مقام و منزلت این بانوی مکرمه، ترویج شعائر دینی و تکریم خواهر حضرت رضا (ع) مراسم عزاداری با رعایت پروتکل ها بهداشتی برپا شود.

*س_ امام‌جمعه خلیل‌آباد:_س* *س_ افتتاح ناقص بیمارستان خلیل آباد در سال 95 چیزی جز سیاسی کاری نبود / 80 درصد مردم به دلیل عدم تجهیز بیمارستان خاتم الانبیاء به کاشمر مراجعه می کنند_س*

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: بر اساس گزارش های بدست آمده یکی از مطالبات جدی مردم تجهیز بیمارستان خاتم الانبیاء خلیل آباد است.

وی با بیان اینکه با گذشت 5 سال از افتتاح ناقص این بیمارستان، هنوز تجهیزات لازم به بیمارستان تحویل داده نشده است، خاطرنشان کرد: چرا باید بیمارستانی که مشکلات فراوانی دارد تجهیز و تکمیل نشده، اصرار به افتتاح آن داشته باشند؟ وقتی باید پروژه را از پیمانکار تحویل گرفت که تکمیل و تجهیزات لازم تحویل شده باشد.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه افتتاح ناقص بیمارستان خاتم الانبیاء خلیل آباد در سال 95 چیزی جز سیاسی کاری نبود، تصریح کرد: اساسا این بیمارستان با مشکلات جدی در فضای فیزیکی و تاسیساتی تحویل شبکه بهداشت و درمان شده و قرار بود طبق مصوبه سفر استاندار وقت که بهمن 99 انجام شد، تجهیزات تا پایان سال 99 تکمیل شود ولی تا به امروز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای در خصوص تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز در بخش نوزادان، گوش و حلق، بانک خون، آزمایشگاه، زایشگاه و تصفیه خانه بیمارستان به وزیر بهداشت داشته ولی تا به امروز نتیجه ای نداشته است، اذعان کرد: در وضع فعلی در بیمارستان خلیل آباد جراح عمومی داریم ولی بانک خون که ممکن است پزشک به آن نیاز داشته باشه نداریم، زایشگاه و تجهیزات چشم پزشکی داریم ولی متخصص چشم در داخل شهر و بیمارستان نداریم.

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه 80 درصد مردم خلیل آباد باید برای درمان به کاشمر یا شهرهای دیگر مراجعه کنند، عنوان کرد: آزمایشگاه بیمارستان خاتم الانبیاء خلیل آباد از تجهیزات لازم برخوردار نیست، بخش دیالیز در بیمارستان فعال است ولی از فضای کافی برخوردار نیست.

وی با تاکید بر اینکه نام پزشکان متخصص در سر درب ورودی بیمارستان خاتم الانبیاء حک شده ولی پزشک مربوطه حضور ندارد، تشریح کرد: گاهی متخصص اطفال، روانپزشک و دیگر متخصصین به نام خلیل آباد جذب می شوند ولی معلوم نیست در کدام شهر به کارگیری می شوند، تشریح کرد: علیرغم کمک خیرین در یک وضعیتی هستیم که این بیمارستان هیچ گاه مورد رضایت بیمارستان نبوده و کارکرد بیمارستان در حد یک بیمارستان بیشتر نیست و عملا هزینه سنگینی که از بیت المال برای ساخت بیمارستان صرف شده ولی کارکرد لازم را ندارد.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که مردم را ناراضی کرده بحث داروخانه ها است، بیان کرد: داروخانه های خلیل آباد قبل از افتتاح بیمارستان شبانه روزی جوابگوی مراجعات مردم بودند ولی امروزه اینگونه نیست و در بیمارستان باید برای دارو نسخه پزشک تهیه کنند و مردم برای تهیه دارو باید زحمت هایی را تحمل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه شاید برخی در آینده مدعی شود که ما متخصص داریم ولی باید بدانند متخصصی که یک روز یا یک ساعت حضور داشته باشد در شان شهرستان خلیل آباد نیست، تاکید کرد: به نظر می رسد یک مدیر مختص بیمارستان که همواره حضور داشته باشد و امور بیمارستان را پیگیری کند قطعا لازم و ضروری است.

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: شورای عالی فرهنگ عمومی 24 آبان را به این عنوان نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه باید سخنان مقام معظم رهبری را در همه بخش های زندگی به خصوص مسئله کتاب و کتابخوانی مد نظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی می فرمایند که کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده های بشری و گنجینه بزرگترین ثروت های بشر یعنی دانش و تحقیق است، دین و دنیای بشر و جسم و جان انسان به برکت کتاب تامین و تغذیه می شود.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه امروزه کتابخوانی نه تنها وظیفه ملی است بلکه یک وظیفه واجب دینی است، تصریح کرد: از همه بیشتر باید جوانان و نوجوانان در این باب احساس وظیفه کنند.

*س_ امام جمعه رشتخوار:_س* *س_ خشکسالی زعفرانکارن را متضرر کرده است / مسئولان به فکر کشاورزان باشند_س*

حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام‌جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی بن ابی‌طالب (ع) شهر رشتخوار با گرامیداشت یاد و خاطر شهید تهرانی مقدم در رابطه بااهمیت کتاب و کتاب‌خوانی گفت: باید توجه بیشتری داشته باشیم در بحث کتاب و کتاب‌خوانی، امروز باید نسبت به مطالعه کتاب دغدغه بیشتری در جامعه به وجود آورده شود، درصد مطالعه ما در کشور متأسفانه بسیار پایین است. وی در ادامه افزود: کتاب گنجینه‌ای است که باید بیشتر و بهتر باید به آن توجه شود، کتاب و کتاب‌خوانی امروزه مظلوم واقع‌شده و متأسفانه فرهنگ ما در این زمینه بسیار پایین است.

امام‌جمعه رشتخوار در ادامه تصریح کرد: کشاورز زعفران کار ما امروز به‌واسطه خشک‌سالی دچار مشکل شده‌اند، مسئولان باید به فکر کشاورزان عزیز در شرایط کنونی باشند، کشاورزانی که در طول سال به امید برداشت محصول زعفران تامین هزینه جهیزیه دختر و جواب دادن قرض های خود و... هستند، امروز نیازمند توجه ویژه مسئولانند.

وی در ادامه با توجه به حرکت افتخارآمیز نیروی‌های دریای سپاه در مقابل دزدی دریایی آمریکایی‌ها، اذعان داشت: امروز ما افتخار می‌کنیم به حضور مقتدرانه نیروی دریایی سپاه در برخورد و واکنش به دزدی آمریکایی‌ها در دریا، آمریکا درواقع با توقیف کشتی و دزدی دریایی به دنبال جلوگیری از افزایش قدرت ایران و داشتن برگ برنده در مذاکرات بود، اما آمریکای جنایتکار 43 سال که شکست می‌خورد و این خواب امریکای جنایتکار هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد و این خواب را به گور خواهد برد.

خطیب نماز جمعه رشتخوار در ادامه این مطلب با تأکید بر اینکه باید کشورهای مسلمان در جهت اتحاد هر چه بیشتر تلاش کنند، تصریح کرد: این درس عبرتی شد، برای امریکای ها، اسرائیل و عرب‌هایی که دلشان خوش است که امریکا برای انها امنیت می‌آورد، آن‌ها باید بدانند و دل‌خوش نکنند به امریکا و بدانند که این ایران اسلامی است که حرف اول و آخر در منطقه می‌زنند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، یادآور شد: ترور ناموفق الکاظمی نخست‌وزیر عراق که توسط اعیادیان امریکا برنامه‌ریزی‌شده بود و خواستند طوری جلوه دهند که عراق ناامن است، این نقش را برنامه‌ریزی کردند تا ذهن مردم را از مطالبات اصلی خود در این کشور منحرف کنند.

*س_ امام جمعه تربت حیدریه:_س* *س_ باید زمینه فساد در کشور برچیده شود_س*

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: اگر برنامه های ما به گونه ای باشد که ایجاد فساد نکند یقینا زمینه و موقعیتی برای مبارزه با فساد نیست، اما چنانچه زمینه فساد پیدا شد آن گاه با قوه قهریه مناسب باید با آن مبارزه شود.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد بخصوص در مسایل اقتصادی و معیشتی خواسته و مطالبه دین مبین اسلام، مردم و امت اسلامی است.

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: آنچه که از ویژگی های رییس دولت سیزدهم سراغ داریم به این سمت قدم بر می دارند و لازمه موفقیت آن حمایت همه جانبه مردم از حاکمیت است، هر چند که مردم در این خصوص همیشه در صحنه بودند.

*س_ امام‌جمعه قوچان:_س* *س_ تیم مذاکره‌کننده سیاست‌ها و فرمایشات رهبری در مذاکرات را پیاده‌سازی کنند_س*

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه در مصلای قبای قوچان اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در حال آماده شدن برای مذاکرات وین در آذرماه بوده و هرچه زمان مذاکره نزدیک می‌شود آمریکای جنایتکار شرط گذاشته و خط ونشان می‌کشد.

وی با یادآوری اینکه آمریکا از برجام خارج‌شده و به تعهد خود عمل‌نکرده لذا نمی‌تواند در مذاکره دخالت کند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بارها توصیه کرده‌اند که اگر بنا بر انجام مذاکره است باید در ابتدا تحریم‌ها حذف شود و دولت مردم امروز توجه ویژه‌ای به این فرمایش‌ها دارند.

امام‌جمعه قوچان تأکید کرد: توقع ملت از تیم مذاکره‌کننده این است که دستورات و فرمایش‌های مقام معظم رهبری را جامعه عمل پوشانده و همان سیاست‌ها را پیاده‌سازی کنند.

وی یادآور شد: متأسفانه 8 سال سرنوشت این مردم و مملکت را به برجام و مذاکره گره زدند درصورتی‌که جز افزایش مشکلات و زیاده‌خواهی‌های استکبار هیچ اتفاق دیگری رخ نداد.

هراتی مطلق با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت این موضوع، گفت: بر اساس آمار سرانه مطالعه در ایران حدودا روزی 6 دقیقه بوده که این بسیار کم است و باید توجه به کتاب‌خوانی و مطالعه کتب جدید مورد تأکید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشمندان، مؤلفان و بزرگان دینی اهل ایران بودند که این براثر مطالعه و تحقیق به‌دست‌آمده است لذا نباید کتاب‌خوانی مهجور شده و از خواندن کتاب غفلت کرد.

امام‌جمعه قوچان با اشاره به استقرار مراکز تجمیع واکسیناسیون شهرستان قوچان در مصلای قبا گفت: برخی بدون داشتن علم و تخصص کافی با واکسن زدن مخالف کرده و دیگران را نیز به این موضوع سوق می‌دهند درصورتی‌که تنها را ایمن شدن جامعه تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

*س_ امام جمعه موقت سرخس:_س* *س_ بازدارندگی هسته‌ای قاعده بازی را در مذاکرات به نفع ایران تغییر می‌دهد / معیشت مردم نباید به مذاکرات گره بخورد_س*

حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه سرخس با اشاره به ادامه پیگیری مذاکرات برجام در وین اظهار کرد: هدف آمریکا و ایادی او از مذاکرات برجام، محدودسازی بیشتر ایران است.

امام جمعه موقت سرخس افزود: نگاه غرب به مذاکرات برجام، سکویی برای ورود به مسائل منطقه‌ای و موشکی است در صورتی که ایران اسلامی در مذاکرات به دنبال رفع تحریم‌ها است و در راستی‌آزمایی‌ها هم نشان داد به تعهداتش عمل کرده است و از طرفی وقتی آمریکا مطمئن شد، هسته‌ای پلمب شده از برجام خارج شد.

حجت‌الاسلام سیستانی تصریح کرد: 1500 مورد به تحریم‌های ایران بعد از خروج آمریکا از برجام اضافه شده و این تحریم‌ها هم زمانی که شکست خورد، آمریکایی‌ها دوباره به فکر مذاکره افتادند.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: دولت انقلابی آقای رئیسی باید در صدد تغییر قواعد بازی در مذاکرات و به دنبال مذاکراتی نتیجه محور باشند که در نهایت رفع تحریم‌ها را به همراه دشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دیگر نباید اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات گره بخورد، عنوان کرد: بهبود اقتصاد و معیشت مردم با نگاه به ظرفیت‌های درونی کشور رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت سرخس خرید انبوه واکسن را یکی از اقدامات انقلابی دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: پیشرفت هسته ای و بازدارندگی هسته‌ای قاعده بازی را در مذاکرات به نفع ایران اسلامی تغییر می‌دهد؛ ضمن اینکه دولت سیزدهم علاوه بر تعامل با غرب تعاملات را با شرق هم گسترش داده و این موازنه به نفع ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام سیستانی با بیان اینکه در حوزه ارز ترجیحی نظارت‌های لازم انجام نشد و ثروتمندان را پولدارتر کرد، گفت: هرچند ارز 4200 تومانی در کاهش قیمت‌ها نتوانست تاثیری داشته باشد، اما در حذف آن هم دقت‌های لازم باید صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان با اشاره به 21 آبان‌ماه سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران خاطرنشان کرد: مطمئنا یکی از پایه‌گذاران موشکی در سپاه شهید طهرانی مقدم بود و به شعار «ما می‌توانیم» در صنعت موشکی و دفاعی جامه عمل پوشاند که این ما می‌توانیم در حوزه‌های دیگر هم باید گسترش یابد؛ شهید طهرانی مقدم خواب را از چشم دشمن صهیونیستی ربود.

انتهای پیام /