جمعه 13 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری ایسنا

مربی تنها نماینده دوچرخه سوار اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو از تهیه دوچرخه استقامت برای مهدی محمدی با همکاری فدراسیون دوچرخه سواری خبر داد.

خبرگزاری مهر

حفاظت، مرمت و بازیابی آثار چرمی بجای مانده از مردان نمکی معدن چهرآبادزنجان که شامل قدیمی‌ترین، اشیا چرمی کشف شده از کاوش‌های باستان‌شناسی در ایران است در پژوهشکده حفاظت آثار تاریخی انجام شد.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: نقطه بارز جهاددانشگاهی، شناسایی استعداد جوانان است.

وب‌گاه عصر ایران

پیکر سه مرد در زمستان سال 1372 هنگام معدن کاری و خاکبرداری پیدا شد که برخی به شدت آسیب دیدند. سه جسد دیگر را سال‌های بعد در کاوش‌های باستان شناسی یافتند. آزمایش‌های سال‌یابی کربن روی این شش مرد نمکی نشان می‌دهد سه تن آن‌ها به دوران هخامنشان و دو مرد دیگر به اواخر دوران ساسانی ربط داشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا

آثار چرمی به‌جامانده از «مردان نمکی معدن چهرآباد زنجان» که از قدیمی‌ترین اشیاء چرمی کشف‌شده از کاوش‌های باستان‌شناسی در ایران شناخته می‌شود، حفاظت، مرمت و بازیابی شد.

خبرگزاری دانا

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کنکور 1400 توسط دانش‌آموزان این استان گفت: برنامه‌ریزی مدون و صحیح و تلاش مجموعه آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و خانواده 3 عنصر مهم و موثر در دستیابی به این موفقیت بزرگ بوده است.

خبرگزاری دانا

شاید بتوان به صراحت شخص "حسن روحانی" را اولین «خالق سلطان پروری» در طول چهل ساله انقلاب دانست؛ به این دلیل که زمینه شکوفایی مفسدان و سلاطین را در هشت سال سکانداری اش بر جایگاه ریاست جمهوری فراهم کرد.

خبرگزاری دانا

مراسم بدرقه ورزشکاران و مربیان زنجانی حاضر در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، امروز یکشنبه (10 مرداد) برگزار شد.

خبرگزاری دانا

بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان زنجان که در سفر مهرماه سال 1393 حسن روحانی به این استان مصوب شده و قرار بود در همان سال‌های اولیه دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری برسند در واپسین روزهای کاری دولت دوازدهم، نیمه‌کاره مانده و دولت در افتتاح آن‌ها ناکام ماند.

خبرگزاری ایسنا

با برگزاری وبیناری با حمایت ستاد نانو در روز 21 مرداد ماه، کاربردهای صنعتی فناوری نانو و دستاوردهای شرکت‌های فناور کشور در حوزه‌های تخصصی به ویژه آب، پساب و محیط زیست، پلیمر، کامپوزیت، رنگ، رزین و پوشش‌دهی سطح معرفی خواهد شد.

خبرگزاری دانا

چهارمین جلسه شورای اداری استان زنجان در سال 1400 عصر امروز برگزار شد که قدردانی از برگزاری انتخابات، یافتن منابع درآمدی پایدار برای کشور و تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های دولت در صرفه‌جویی انرژی و دورکاری کارکنان از موارد مطروحه در آن بود.

خبرگزاری دانا

استاندار زنجان گفت: میزان آرای آیت‌الله رئیسی هم در سال 96 و هم در 1400 در این استان، معنادار بود که نشان از علاقه‌مندی متقابل مردم استان زنجان و آیت‌اله رئیسی به یکدیگر دارد.

خبرگزاری دانا

غار کتله خور زیباترین غار دنیا و دومین غار وسیع جهان است و یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های استان زنجان بشمار می‌رود و تقریبا حدود 30 میلیون سال قدمت دارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده غار کتله خور به غار علیصدر در همدان متصل می‌شود و این دو غار به لحاظ قدمت تقریبا همسن هستند.

خبرگزاری دانا

فعالان اقتصادی توسعه کشور را در گروه توسعه صنعتی می‌دانند و تنها راه نجات کشور از دست مشکلات اقتصادی را توجه به مشکلات صنایع و حرکت در مسیر تحقق شعار سال عنوان می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از جریمه 4 میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی خبر داد.

خبرگزاری دانا

محمد رضا صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: واکسیناسیون خبرنگاران در زنجان از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است و تا پایان هفته ادامه دارد.