یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: معیار و مبنای قضاوت در مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و خود سند تحول، کنکور نیست بلکه ملاک آن شایستگی‌هایی است که دانش آموز باید برای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی کسب کند.

اقتصادنیوز: از چندی قبل زنان و دختران با مراجعه به اداره پلیس از مردی شکایت کردند که با تهدید قمه، آنها را می‌ربود.

افتصادنیوز: دولت اخیرا با جدیت موضوع آزادسازی واردات لوازم خانگی خارجی به کشور را مطرح و دنبال می‌کند.

اقتصادنیوز: بورس تهران روز گذشته را با کاهش تراز شاخص کل و خروج سرمایه حقیقی از سهام و صندوق‌های درآمد ثابت پشت سر گذاشت. افزایش اندک ارزش معاملات خرد در روز شنبه با افت تراز شاخص کل و هم‌وزن که به نیمه اول بازار تعلق داشت؛ نشان دهنده ضعف چشم‌انداز‌های کوتاه مدت بازار سهام در دید حقیقی‌ها داشت.

اقتصادنیوز: دریافتی های شرکت واردکننده چای محدود به حوزه ارزی نمی شود و در بخش‌های دیگر نیز همکاری برای پرداخت‌های چندهزار میلیاردی به این شرکت صورت گرفته است

فرماندار کوهدشت اعلام کرد که باتوجه‌به گازهای فوق‌العاده سمی مخزن ایستگاه پمپاژ نفت، شانس زنده‌ماندن کارگران تقریباً وجود ندارد.

رسانه‌های فلسطینی از درگیری شدید میان نیروهای فلسطینی و ارتش اسرائیل در حوالی اردوگاه جبالیا خبر دادند.

رسانه‌ها تصاویری از آتش‌زدن یک مدرسه در غزه بعد از خراج اجباری آوارگان ساکن آن منتشر کردند.

اقتصادنیوز: عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشت امروز خود در اعتماد به انتقاد از نحوه انتصاب مدیران در کشور پرداخت.

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن درباره هرگونه حمله به نیروهای مسلح یمن در دفاع از فلسطنیان نوار غزه هشدار داد.

اقتصادنیوز: روزنامه جمهوری اسلامی از سکوت برخی تریبون داران در برابر فساد واردات چای انتقاد کرد.

نیروهای فلسطینی تصاویری از لحظه حمله خمپاره‌ای خود به نظامیان اسرائیل منتشر کردند.

نتانیاهو در تماس تلفنی با بایدن از ادامه عملیات زمینی ارتش تا یک ماه دیگر در خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد.

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

اقتصادنیوز: روز گذشته هر دو خبر وایرال شده در شبکه‌های اجتماعی، مربوط به محمدرضا گلزار بود؛ اولی درخصوص بازگشت این چهره سینمایی به تلویزیون و دومی درمورد عضویت او در هیئت‌رئیسه انجمن پدل

اقتصادنیوز: خودروسازان ایرانی در حالی طی بیش از یک سال گذشته، روسیه را به عنوان بازار صادراتی قابل‌اتکا معرفی کردند و تفاهم‌نامه‌هایی نیز در این زمینه با طرف‌های روسی به امضا رساندند که حالا خبر می رسد روس‌ها از پذیرش برخی خودروهای ایرانی پشیمان شده‌اند.