چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

در حالی که سازمان هواپیمایی همواره اعلام می‌کند بلیت هواپیما به دلیل افزایش تقاضا کمیاب شده است اما شاهد آن هستیم که برخی از وبسایت‌ها و ربات‌ها بلیت هواپیما را خریده و در قالب تور و پکیج با قیمتی بالاتر عرضه می‌کنند.

رییس بنیاد مسکن کشور از افزایش سقف وام ساخت مسکن شهری به 550 میلیون تومان خبر داد.

استاندار تهران از بانک ها به دلیل کوتاهی در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انتقاد کرد.

مبادلات تجاری ایران و عربستان سابقه دیرینه‌ای دارد و نگاهی به سابقه 30 ساله این تجارت نشان می‌دهد که با وجود فراز و نشیب‌های متعدد، ظرفیت بالایی برای دو کشور در این زمینه وجود دارد که برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان می‌تواند امیدی برای رسیدن به این پتانسیل و حتی گذر از آن باشد.

وزیرکار درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون کار گفت: پیش نویس این لایحه اکنون در کمیسیون های مختلف دولت در دست بررسی است و پس از آنکه در دولت تبدیل به لایحه شد، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته به لحاظ الگوهای برنامه‌ریزی اقتصادی شرایط متفاوتی را تجربه کرده است. از این مدت، هشت سال در دولت‌های پیش از انقلاب اسلامی از سر گذرانده شده است؛ دورانی که با برنامه‌ریزی دستوری دولت‌ها، قیمت‌گذاری دستوری دهه40 و توسعه اجباری در برنامه‌های عمرانی همراه بود.

رئیس کل دیوان محاسبات در سومین همایش حکمرانی در صندوق توسعه ملی گفت: دیوان محاسبات بعنوان یک دستگاه نظارتی، تمرکز کافی بر روی منابع و مصارف صندوق توسعه ملی دارد.

شرکت تویوتا موتور اعلام کرد که انتظار دارد سود عملیاتی در سال تجاری با جهش پنج برابری در فروش خودروهای الکتریکی در بحبوحه کاهش اختلال زنجیره تامین جهانی ناشی از کمبود تراشه 10 درصد افزایش یابد.

دولت در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن سقف مجاز افزایش اجاره‌بها در سال جاری برای تهران را 25 درصد و برای سایر شهرها 20 درصد تصویب کرد.

در نشست نقد و بررسی کتاب اصلاح ساختاری بودجه اشاره شد: این کتاب به منظور اجرا شدن نوشته شده است.

‌عضو کمیسیون اقتصادی مجلس استفاده از چک دیجیتال را مانع مهمی برای صدور چک‌های بدون اعتبار و گام بزرگی برای سلامت اقتصادی کشور ارزیابی کرد.

در بیست‌ودومین نشست بهره‌وری، بررسی چالش‌ها و عوامل مؤثر بر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان بخش خصوصی و کارشناسان دانشگاهی در رابطه با آن اظهار نظر کردند.

برخی مشترکان از درج مبلغی در قبض آب خود تحت عنوان «جوانی جمعیت» خبر دادند که این موضوع فقط برای مشترکان پرمصرف اعمال شده و براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دو سوم از تسهیلات پرداختی صندوق توسعه ملی در غیر از موارد تعیین‌شده هزینه شده است.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلام تاکید کرد: در طرحی که کمیسیون عمران برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن آماده کرده است، ساماندهی فعالان در حوزه بازار مسکن پیش بینی شده است و از طرف دیگر موجرهایی که قراردادهای اجاره بلند مدت ببندند مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.