شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص تبلیغات بر روی بدنه تاکسی ها گفت: به دنبال اخذ مجوز هستیم.

کارشناس بازار سرمایه گفت: نمادهایی که با قدرت بالایی و قفل در صف‌ها در حال حرکت هستند صرفاً در حال حاضر گزینه‌های مناسبی برای ورود نخواهند بود.

طی چند هفته گذشته گزارش‌هایی مبنی بر آتش‌گرفتن ناگهانی خودروها در شهر ماراکایبوی ونزوئلا منتشر شده، که برخی از جریان‌های رسانه‌ای خارج از کشور، مقصر این موضوع را بنزین وارداتی ایران اعلام کرده اند؛ موضوعی که از سوی وزارت نفت به طور کامل تکذیب شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم 2 برابر شده است.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی نسبت به اجاره کارت بانکی هشدارد و گفت: این عمل جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان، با بیان اینکه انبوه‌سازی بدون صنعتی‌سازی، امکان‌پذیر نیست، گفت: صنعتی‌سازی تنها راهبرد و راهکار برای مقابله با معضل کمبود مسکن در کشور است.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران و توافق سال 94 را گیج‌کننده توصیف اما تصریح کرد که اظهارات وی ناظر بر این است که گزینه دیپلماتیک همچنان روی میز باقی است.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: قیمت‌های پیشنهادی خودروهای مونتاژی امروز در جلسه شورای رقابت بررسی و سپس تعیین شد.

مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد و گفت: حذف این محدودیت، از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد به مستمری‌بگیران تحت پوشش خدمات این سازمان خبر داد و گفت: حذف این محدودیت، از اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب شرکت مدیریت منابع آب نشان می‌دهد میزان بارندگی‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 1401) تا روز 15 اردیبهشت‌ماه به 188.1 میلیمتر رسید که نسبت به سال آبی گذشته 6 درصد رشد را نشان می‌دهد، اما نسبت به دوره بلندمدت کاهش 15 درصدی دارد.

بانک مرکزی عراق صرافی‌ها را مقید کرده است که مقصد انتقال ارز دلار را به بانک مرکزی اعلام کنند. اگر مقصد ایران اعلام شود بانک مرکزی عراق به دلیل تحریم‌ها برای صرافی دلار تخصیص نخواهد داد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از 10 برنامه شورای اقتصاد در جلسه امروز برای رشد اقتصادی و مهار تورم خبر داد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، 16 اردیبهشت ماه) با 20 هزار و 559 واحد افزایش در ارتفاع 2 میلیون و 535 هزار واحدی ایستاد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: تاکنون ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای برای افزایش قیمت لوازم خانگی نداشته، بنابراین هر گونه افزایش قیمت تا پیش از اعلام نظر این ستاد غیرقانونی است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اعلام کرد: ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت الزامی است.