شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

دولت قیمت پیشنهادی دامداران مبنی بر اینکه قیمت شیرخام 19 هزار و 500 تومان تعیین شود را نپذیرفت و با اتحادیه دامداران روی کیلویی 15 هزار تومان به توافق رسید؛ توافقی که رضایت تولیدکنندگان را ظاهرا در پی نداشته است؛ در حالی دولت با افزایش 25 درصدی قیمت شیرخام موافقت کرده است که به نظر می‌رسد باید در انتظار افزایش قیمت 30 تا 35 درصدی لبنیات در آینده نزدیک بود.

سهند قرار است در کارخانه پارس‌خودرو تولید شود. این خودرو مشخصاتی نزدیک به سایپا اطلس دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران، در صورت اجرای تعهدات کشور عراق در پروژه شلمچه - بصره، این خط ریلی تا 1.5 الی 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس یافته‌های مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کل کشور بر اساس سال پایه 1400 در اسفندماه سال 1401 به 45,8 درصد رسید.

ایران خودرو شرایط پیش فروش برخی از محصولات این شرکت را جهت بخش سوم اولویت های تابستان 1402 با موعد تحویل شهریور 1402 اعلام کرد.

دستورالعمل کارمزد تراکنش های خرید کارتی توسط بانک مرکزی ابلاغ شد. بر این اساس، دارندگان دستگاه‌های کارتخوان براساس از این پس براساس جزئیات اعلام شده کارمزد پرداخت خواهند کرد.

بانک مرکزی باتوجه به تغییر سطح عمومی قیمت‌ها و شرایط کلان اقتصادی کشور، انواع و حداکثر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی را پس از سه سال از ابلاغ آخرین بخشنامه در این باره، به روزرسانی و تعدیل کرد.

امروز در بازار تهران، سکه طرح جدید با 600 هزار تومان کاهش قیمت 32 میلیون و 450 هزار تومان به فروش رسید.

وزارت اقتصاد اعلام کرد که از ابتدای سال گذشته تا 15 اردیبهشت ماه امسال، 313 هزار و 410 متقاضی صدور مجوزهای کسب و کار موفق به دریافت مجوز به صورت کاملا الکترونیکی و بدون کاغذ و نیاز به حضور فیزیکی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور شدند.

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه از 15 اسفند ارز موبایل تخصیص داده شده، اما تامین نشده گفت با توجه به ممنوعیت واردات آیفون 14 و توقف تولید آیفون 13، صادرکنندگان موبایل‌های دست دوم امارات و کشورهای دیگر را جمع می‌کنند و همین آیفون 13 را به قیمت حدود 120 میلیون تومان عرضه می‌کنند.

بازار سهام پس از رالی صعودی که تجربه کرد، در 1 ساعت ابتدایی امروز، یکشنبه، با فشار سنگین عرضه مواجه بود و 50هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد.

قیمت ارزی کالاهایی که ارز 28500تومانی دریافت می‌کنند به‌صورت ماهانه توسط کمیته ارزی تعیین و ابلاغ می‌شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور گفت: اینکه برخی افراد بخش خصوصی ادعا دارند، نرخ بلیت هواپیما باید صد درصد افزایش پیدا کند، غیر منطقی و زیاده خواهانه است.

کلمه ارز دیجیتال و رمز ارز به گوش بسیاری از افراد جامعه آشنا است، اما کمتر کسی در مورد نحوه استفاده و استخراج آن آشنایی دارد، استخراج رمز ارز با دستگاه‌هایی به نام ماینر انجام می‌شود که عموم این دستگاه‌ها مصرف بالای برق دارند، سال‌هاست که جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور در دستور کار قرار دارد.

در جلسه دیروز شورای رقابت، قیمت خودروی مونتاژی تعیین و این قیمت‌ها امروز مشخص شد.