شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

گرچه میزان پرشدگی سدهای کشور با وجود بارش‌های اخیر تا 16 اردیبهشت‌ماه به 65 درصد رسید، اما همچنان 19 سد مهم تأمین مصارف شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 1401) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 تا 75 درصد کاهش را ثبت کرده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تورم ماهیانه مسکن در فروردین ماه امسال 2.2درصد اعلام شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی را درمورد بستن یا نبستن بازار سرمایه ارائه کرد.

بانک تجارت سال 1402 را با پرداخت 800 فقره تسهیلات ازدواج و 434 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان در فروردین ماه آغاز کرد.

عضو شورای عالی بورس اغظهار داشت: طی تماس تلفنی با رییس سازمان بورس در خصوص منفی شدن بیش از 5 درصدی شاخص کل بورس و اعمال ماده 32 قانون بازار و اوراق بهادار مذاکره کردم

با تصویب قیمت خودروهای سواری مونتاژی از سوی شورای رقابت و مشخص شدن گران‌فروشی این خودروسازان که بین 100 تا 800 میلیون تومان برای خودروهای مورد بررسی بوده است، باید دید آیا مبالغ اضافه دریافت شده از مشتریان به جیب آنان بازمی‌گردد؟

هزینه وام مسکن در حالی برای مجردها تا سقف 59 میلیون تومان و برای متاهل‌ها نیز تا 105 میلیون تومان بالا رفته است که با این وام تنها می‌توان حدود 3 و نیم تا 6 متر در تهران خانه خرید.

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: سیاست راهبردی بانک مرکزی ایران قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است و برای این راهبرد نیز دلایل اقتصادی و سیاسی متقنی داریم.

گزارش برخی شهروند خبرنگاران ما حاکی از گرانفروشی نان به بهانه پُر کنجد بودن آن است.

نماینده نجف آباد: در واقع امام جمعه گفته من ماشین ندارم و برای وی گرفته است البته پنج نماینده هم‌به نام خودشان خودرو گرفته اند.

شاخص کل بازار سهام در 20 دقیقه ابتدایی معاملات روز دوشنبه با ریزشی 80 هزار واحدی کانال 2 میلیون و 400 را از دست داد.

دولت قیمت پیشنهادی دامداران مبنی بر اینکه قیمت شیرخام 19 هزار و 500 تومان تعیین شود را نپذیرفت و با اتحادیه دامداران روی کیلویی 15 هزار تومان به توافق رسید؛ توافقی که رضایت تولیدکنندگان را ظاهرا در پی نداشته است؛ در حالی دولت با افزایش 25 درصدی قیمت شیرخام موافقت کرده است که به نظر می‌رسد باید در انتظار افزایش قیمت 30 تا 35 درصدی لبنیات در آینده نزدیک بود.

سهند قرار است در کارخانه پارس‌خودرو تولید شود. این خودرو مشخصاتی نزدیک به سایپا اطلس دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران، در صورت اجرای تعهدات کشور عراق در پروژه شلمچه - بصره، این خط ریلی تا 1.5 الی 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس یافته‌های مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کل کشور بر اساس سال پایه 1400 در اسفندماه سال 1401 به 45,8 درصد رسید.

ایران خودرو شرایط پیش فروش برخی از محصولات این شرکت را جهت بخش سوم اولویت های تابستان 1402 با موعد تحویل شهریور 1402 اعلام کرد.