شنبه 8 اردیبهشت 1403

امضای یادداشت تفاهم بحرین و تل‌آویو، خیانت دیگر به ملت فلسطین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امضای یادداشت تفاهم بحرین و تل‌آویو، خیانت دیگر به ملت فلسطین

تهران - ایرنا - بحرین درحالی که ورود اتباع کشورهای اسلامی از جمله ایران و قطر به خاک خود را ممنوع کرده است، امروز (پنجشنبه) با رژیم ضد عربی و اسلامی صهیونیست یادداشت تفاهم همکاری در زمینه گردشگری امضا کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از بنا خبرگزاری رسمی بحرین؛ این یادداشت تفاهم در حاشیه سفر "زاید بن راشد الزیانی" وزیر صنعت، تجارت و گردشگری بحرین به تل آویو امضا شده است.

"فرکاش کوهین" وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی طرف امضا کننده اسرائیلی بود که طی مراسمی این یادداشت تفاهم در یکی از هتل‌های شهر قدس به امضا رسید.

خبرگزاری بحرین به نقل از الزیانی گزارش داد که گشایش درهای بحرین به روی بخش گردشگری اسرائیل می‌تواند موجب فعال تر شدن حرکت گردشگری میان دو طرف شود و به ادعای وی این کار در راستای منافع مشترک منامه و تل‌آویو خواهد بود.

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز گفت که همکاری دو طرف در این زمینه می‌تواند افق‌های همکاری مشترک بیشتری را میان دو طرف باز کند.

وزیر صنعت، تجارت و گردشگری بحرین چهارشنبه شب با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "گابی اشکنازی" وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

بحرین چهارشنبه گذشته که به دنبال کاهش شدید قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا با بدترین رکود اقتصادی در تاریخ خود روبروست، با پشت کردن به تمام آرمان‌های ملت فلسطین، دست به دامان بازرگانان رژیم صهیونیستی شد.

در سایه کاهش رکود اقتصادی بحرین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد که هیأتی بازرگانان صهیونیست به دعوت حمد بن عیسی؛ شاه بحرین به این کشور سفر کرده است.

ورود سفر هیأت تجاری صهیونیستی به منامه، یک هفته (28 ابان ماه) پس از سفر "عبداللطیف الزیانی" وزیر امورخارجه بحرین به سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد.

آوی برکوویتز، نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ در امور بین‌المللی و چند عضو تیم شورای امنیت ملی آمریکا در اولین پرواز تجاری شرکت بحرینی «گلف ایر» در مسیر مستقیم منامه به تل‌آویو، وزیر امور خارجه و هیأت بلندپایه بحرینی را همراهی کردند.

کنست رژیم صهیونیستی 25 آبان توافق سیاسی با بحرین برای برقراری روابط دیپلماتیک و گشایش سفارت را تصویب کرد.

یک هفته پیش از آن نیز تنها 62 تن از 120 عضو کنست رژیم صهیونیستی این توافق را تایید کردند. 14 عضو فلسطینی کنست صهیونیست‌ها مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند و 44 عضو دیگر کنست رأی ممتنع دادند.

بحرین به همراه امارات و با نظارت آمریکا، 15 سپتامبر (25 شهریورماه) توافق با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید امضا کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*