دوشنبه 23 مهر 1403

اولویت‌های مجلس یازدهم از نگاه منتخبان استان قزوین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اولویت‌های مجلس یازدهم از نگاه منتخبان استان قزوین

قزوین - ایرنا - منتخبان استان قزوین در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد مهمترین اولویت‌های خود را برای مجلس پیش رو اعلام کردند.

مجلس دوره یازدهم که با 276 نفر در هفتم خردادماه آغاز به کار خواهد کرد با توجه به تهدیدهای دشمنان، تحریم‌های گسترده، کمبود اعتبارات و بودجه و شیوع ویروس کرونا با چالش‌های جدی مواجه است.

استان قزوین، چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که در حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج و تاکستان هرکدام یک نماینده و حوزه قزوین، البرز و آبیک دارای 2 نماینده است که به ترتیب روح الله عباسپور، رجب رحمانی، فاطمه محمد بیگی و لطف الله سیاهکالی مرادی با رای قاطع مردم در اسفندماه سال 98 جواز حضور در مجلس شورای اسلامی را به دست آوردند.

با توجه به پایان یافتن مجلس دهم طی روز گذشته، امروز جلسه شورای اداری استان با دستور کار تقدیر از نمایندگان سابق استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نمایندگان جدید نیز به تشریح دیدگاه‌های خود در مورد اولویت‌های مجلس یازدهم و حل مشکلات کشور پرداختند.

پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، اولویت مجلس یازدهم

منتخب مردم شهرستان بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با تشکر از مسوولان بابت برگزاری انتخابات در کمال امنیت و آرامش، افزود: این انتخابات یکی از بهترین انتخابات کشور بود و تعداد شکایات بسیار کمی در فرایند برگزاری آن ثبت شد که نشان دهنده قانون مداری داوطلبان و شرکت کنندگان در انتخابات است.

روح الله عباسپور افزود: ماموریت مجلس شورای اسلامی در حوزه ریل گذاری است تا قطار کشور در این حوزه حرکت کند و در نقش نظارتی خود نیز بر حسن اجرای قانون رسیدگی نماید.

وی افزود: به واسطه مشکلات پیش رو، گرفتاری‌های زیادی برای مملکت از محدودیت‌های بین المللی در تحریم و کرونا به وجود آمده است که حل و فصل آنها از چالش‌های پیش روی مجلس یازدهم و دولت فعلی و بعدی است.

منتخب مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، افزود: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری به دلیل مشکلات کشور، شعار سال را از مسایل اقتصادی انتخاب می‌کنند که باید در دوره جدید مجلس شورای اسلامی با هم فکری نمایندگان گام‌های عملیاتی برای تحقق آنها برداشته شود.

وی با بیان اینکه اجرای گام دوم انقلاب می‌تواند مبنای حرکت مجلس یازدهم باشد، افزود: اولویت مجلس در این زمینه می‌تواند پیگیری برنامه‌های اعلامی مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف باشد که بخشی زمین مانده یا برخی عملیاتی نشده اند.

عباسپور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند به دلیل خباثت دشمنان نباید انتظار داشته باشیم که تحریم‌های دشمنان از پیش روی کشور برداشته شود بنابراین ما باید به حوزه خوداتکایی و نگاه به بیرون برای صادرات بازگردیم.

وی اضافه کرد: مبنای حرکت مجلس شورای اسلامی باید اقتصاد مقاومتی باشد و رونق تولید و جهش تولید به صورت ویژه مورد عنایت قرار گیرد.

این منتخب مردم افزود: باید زمینه صادرات کالا را برای پایداری تولید فراهم کنیم و درونزایی، خوداتکایی، اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد را در دستور کار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مجلس جدید باید براساس اصل 44 قانون اساسی زمینه حضور پررنگتر بخش خصوصی را فراهم کند و نقش نظارتی، حمایتی و حاکمیتی را در این زمینه داشته باشد.

عباسپور گفت: رتبه ایران از نظر تسهیل بازار کسب و کار بین 186 کشور، 155 است که موقعیت خوبی در این زمینه نیست و به فرموده مقام رهبری 70 خوان در پیش روی تولیدکننده وجود دارد که باید با تصویب قوانین، تسهیل بازار کسب و کار را برای تولیدکنندکان کشور فراهم کنیم.

این منتخب مجلس یازدهم گفت: کار بعدی مجلس پیش رو باید تنقیح و پالایش قوانین باشد چون گاهی خود قوانین جرم زا هستند و مانع تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه مجلس در حوزه تولید قانون خوب اقدام کرده اما در اجرای نقش نظارتی خود، ضعیف وارد شده است، افزود: مجلس جدید، برجسته ترین کاری که در جهش تولید و اقتصاد مقاومتی می‌تواند داشته باشد این است که نقش نظارتی خود را در این زمینه تثبیت کند و برای اجرای قانون‌های وضع شده مانند قاچاق کالا بیشتر نظارت نماید.

عباسپور گفت: تسهیل بازار کسب و کار، نظارت بر اجرای قانون جلوگیری از واردات بی رویه، اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده و... از دیگر اولویت‌های مجلس یازدهم است.

سیاست ما در مجلس یازدهم محرومیت زدایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر است

منتخب حوزه قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در زمینه وضع قوانین و نظارت، وظایف سنگینی بر دوش نمایندگان جدید قرار دارد و باید برای رفع مشکلات معیشتی و جاری مردم در کنار مسوولان تلاش کنند.

فاطمه محمدبیگی افزود: نمایندگان جدید باید مثلت مردم، مسوولان و کارشناسان دانشگاهی را تشکیل دهند و این زنجیره ارتباط صمیمانه را برای حل مشکلات مردم برقرار کنند.

محمدبیگی اضافه کرد: ما در مجلس جدید باید فارغ از نگاه‌های سیاسی و سلیقه‌ای در کنار هم قرار گیریم و با همدیگر مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: قصدی برای تغییرهای کلی مدیران و اتوبوسی آمدن و رفتن آنها نداریم و به عهدی که با مردم بسته‌ایم پاینبد بوده و نزد مردم پاسخگو خواهیم بود.

محمدبیگی اضافه کرد: شان ما خدمتگزاری است و اگر آن را از ما بگیرند حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

وی افزود: به گفته وزیر اقتصاد 140 هزار میلیارد کمبود بودجه در سال جاری داریم و کار نمایندگان در این وضعیت سخت اقتصادی بسیار دشوارتر خواهد بود.

این منتخب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: قزوین جایگاه و پایگاه بالایی از نظر فرهنگی، تاریخی، علمی و ادبی دارد و باید تلاش کنیم آن را به جایگاه و شانیت خود برسانیم.

رفع کاستی‌ها و عقب ماندگی‌های استان قزوین در اولویت قرار می‌گیرد

دیگر منتخب حوزه قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: کاستی‌ها و عقب ماندگی زیادی را در ادارات و دستگاه‌های استان شاهد هستیم و مردم با مشکلات اقتصادی، اشتغال، جوانان بیکار و تحصیلکرده بیکار مواجه هستند.

لطف الله سیاهکالی مرادی افزود: باید اعتراف کنیم حکومت جمهوری اسلامی هرچقدر در حوزه نمایش قدرت و اقتدار توانمندی داشته اما در بحث معیشت ضعیف عمل کرده و نتوانسته است مشکل اقتصادی مردم را حل کند بنابراین باید مجلس جدید در این حوزه جدی‌تر وارد شود.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای تغییرات مدیریتی در استان وقت نداریم بلکه باید تلاش کنیم ثبات به مدیریت استان برگردد تا بتوان طرح‌ها و برنامه‌ها را از مدیران دستگاه‌ها پیگیری کرد.

وی افزود: طی 6 سال، چهار استاندار در استان عوض شده است که اصلا مطلوب نیست و باید مدیران در جایگاه خود ثابت باشند و از آنها مسوولیت بخواهیم.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: این استان گرفتار چنین مشکلاتی است به همین دلیل مشکلات معیشت مردم زمین مانده است و در مجلس جدید به این مسایل می‌پردازیم.

وی گفت: ما انقلابی هستیم و براساس اصول و آرمان‌های خود با نگاه به واقعیات و مقتضیات در مجلس تصمیم گیری می‌کنیم.

سیاهکالی مرادی افزود: در استان عقب ماندگی زیادی داریم و از همه مدیران تقاضا داریم برای حل این مشکلات با ما همکاری کنند در مقابل ما نیز با آنها همکاری خواهیم کرد.

وی گفت: ما به دنبال مچ گیری از هیچ مدیری نیستیم ولی ضعف مدیریتی را نیز نمی‌پسندیم و به این موضوع باور داریم که قطعا در کنار هم می‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

رجب رحمانی نماینده شهرستان تاکستان در این مراسم حضور نداشت.

در ادامه این مراسم نمایندگان سابق استان در مجلس شورای اسلامی به ارایه گزارش عملکردی از برنامه‌ها و اقدامات خود و دستاورد چهارساله خود برای استان پرداختند.

در پایان این مراسم از زحمات نمایندگان سابق استان در مجلس شورای اسلامی تقدیر و اعتبارنامه نمایندگان جدید استان به آنها تحویل داده شد.

*س_برچسب‌ها_س*
اولویت‌های مجلس یازدهم از نگاه منتخبان استان قزوین 2
اولویت‌های مجلس یازدهم از نگاه منتخبان استان قزوین 3
اولویت‌های مجلس یازدهم از نگاه منتخبان استان قزوین 4