شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

لارستان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به ریزش گردنه بالنگستان در زلزله‌های شامگاه سه شنبه جنوب استان فارس از بازگشایی این مسیر سخن گفت و اظهار داشت: هم اینک همه محورهای ارتباطی جنوب استان باز است.

تهران - ایرنا - زمین لرزه‌ای به بزرگی 4 ریشتر در مقیاس امواج درونی، 14 دقیقه و 54 ثانیه بامداد چهارشنبه (21 خرداد ماه) حوالی بیرم در استان فارس را بار دیگر لرزاند.

رشت _ ایرنا_ سرپرست هلال احمر گیلان گفت: امدادگران این جمعیت پیکر یک جوان 18 ساله غرق شده لاهیجانی را در رودخانه حشمت رود این شهرستان و پیکر جوان غریق 25 ساله دیگری را در رودخانه سپیدرود رودبار پیدا کردند.

رشت - ایرنا - خانه حصیر ایران در روستای فشتکه شهرستان رشت در مراسمی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی سه شنبه شب به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به عنوان روستای ملی حصیر به بهره برداری رسید.

تهران - ایرنا - نتایج نظرسنجی شبکه "سی ان ان" نشان از کاهش درصد پیروزی دونالد ترامپ در برابر جو بایدن رقیب اصلی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا می‌دهد.

تهران - ایرنا - سنای آمریکا گزینه ترامپ برای ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش این کشور را که یک ژنرال سیاهپوست است، تایید کرد.

تهران - ایرنا - آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بیش از هزار روستای دیگر تا شنبه از طریق ایرانسل به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

قم - ایرنا - رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در پاسخ به شبهه عدم سرایت ایمان و کفر به حقوق شهروندی ضمن تاکید بر دفاع از اندیشه های محکم و مترقی اسلام و احکام توسط عالمان دینی، گفت: مدارا با همنوع و مراعات انسان‌ها امری است که دین به آن توصیه می‌کند؛ اما این به معنای اخوت و برادری همه بشر با یکدیگر نیست و بدون تردید این برادری فقط بین مسلمانان است.

نیویورک - ایرنا - نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خواستار پایان دادن به سوء رفتار سیستماتیک در آمریکا علیه رنگین‌پوستان شد.

شیراز - ایرنا - استاندار فارس شامگاه سه‌شنبه در پی زلزله 5.7 ریشتری بیرم لارستان، در شهرهای همجوار آماده باش اعلام کرد و رسیدگی دقیق و آمادگی کامل فرمانداران شهرهای جنوبی استان و تشکیل جلسه برای رسیدگی و مدیریت بحران را خواستار شد.

تهران - ایرنا - یک فروند هواپیمای دیگر اماراتی به بهانه حمل کمک های پزشکی برای فلسطینی ها وارد تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی شد.

مراغه - ایرنا - فرمانده انتظامی هشترود از غرق شدن جوانی در استخر ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

قزوین - ایرنا - هدایت الله جمالی پور استاندار از مدارس حوزه علمیه قزوین بازدید کرد و در جریان فعالیت این مراکز قرار گرفت.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: تا پایان سال جاری 250 پروژه در صنعت آب و برق با 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در 31 استان به بهره‌برداری می‌رسد.

شیراز - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد: با بروز زلزله در ناحیه بیرم در جنوب فارس تیم‌های ارزیاب به منقطه اعزام شده‌اند و تا این ساعت خسارت جانی گزارش نشده است؛ اما آسیب‌های به منازل روستایی وارد شده است.

قزوین - ایرنا - مستند گوشواره های ابریشمی اثر کارگردان قزوینی برنده یکی از بخش های هفدهمین دوره جشنواره جهانی فیلم "آکولاد" آمریکا شد.