شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج تحقیقات دو دانشگاه در انگلیس نشان می‌دهد که استفاده همگانی از ماسک می‌تواند همه‌گیری ویروس کرونا را در سطح قابل کنترل نگاه داشته و از موج‌های جدید شیوع آن جلوگیری کند.

تهران - ایرنا - ائتلاف سعودی در ادامه تجاوز به خاک یمن، صنعا پایتخت این کشور را بمباران کرد که بر اثر آن چهار غیرنظامی زخمی شدند.

اهواز - ایرنا - 2 محموله کالای قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال در شهرستان‌های آغاجاری و اندیمشک کشف شد.

ایرنا - رشت - در مراسمی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و به صورت ویدئو کنفرانسی توسط وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خانه حصیر ایران در روستای فشتکه شهرستان رشت به عنوان روستای ملی حصیر به بهره برداری رسید.

تهران - ایرنا - دیوان عالی برزیل دولت این کشور را مجبور به انتشار جزئیات ابتلا به ویروس کرونا و شمار مرگ‌ومیر ناشی از آن کرد.

تهران - ایرنا - پلیس لهستان اعلام کرد که یک محموله 3 تنی کوکائین به ارزش 675 میلیون پوند کشف کرده که در این کشور بی‌سابقه بوده است.

تهران - ایرنا - اعضای گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به روستایی در ایالت "بورنو" واقع در شمال شرق نیجریه، ضمن سرقت احشام روستائیان، 69 را قتل عام کردند.

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه آمریکا آمادگی کشورش را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای و شبکه ارتباطی نسل پنجم در انگلیس اعلام کرد و خواستار کنار گذاشتن شرکت‌های چینی از رقابت در این عرصه‌ها شد.

تهران - ایرنا - ارتش رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینی ها در جنوب کرانه باختری در حمایت از زندانیان در بند این رژیم و اعتراض آنان به تصمیم اسرائیل برای الحاق مناطق فلسطینی را سرکوب کرد.

تهران - ایرنا - تیم فوتبال بایرلورکوزن با برتری سه بر صفر مقابل ساربروکن به فینال جام حذفی آلمان راه یافت.

نیویورک - ایرنا - دبیرکل سازمان ملل متحد نژادپرستی را فاجعه‌ای دانست که به طور آشکار در تناقض با منشور این سازمان است.

تهران - ایرنا - اتحادیه اروپا، آلمان، ایتالیا و فرانسه با استقبال از آغاز روند صلح در لیبی خواستار مشارکت همه طرف‌ها و عمل به مفاد ابتکار قاهره شد.

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در گفت وگوی تلفنی درخصوص اوضاع لیبی مذاکره کرده و از تشدید مناقشه مسلحانه در این کشور ابراز نگرانی کردند.

گرگان - ایرنا - رییس شورای اسلامی گلستان از استاندار این استان خواست تا تمهیدات لازم برای توسعه معادن زغال سنگ شرق گلستان به منظور بهره وری و اشتغال بیشتر اندیشه شود.

مسکو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، به بحران در شورای امنیت سازمان ملل می‌انجامد.

تهران - ایرنا - دبیرکل سازمان ملل درباره بحران غذایی در جهان و تشدید آن در نتیجه شیوع کرونا هشدار داد.