شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انجام ماساژهای معمولی در افراد سالم می‌تواند موجب تقویت عملکرد ریه‌ها در پیشگیری از بیماری کرونا شود.

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: 43 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امیددر این استان پرداخت شده که پنج هزار و 276 واحدی تولیدی توانسته‌اند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بوشهر - ایرنا - معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اعلام کرد: بانوان طلبه این استان برای ایفای سهم خود در پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا در حال تولید وسایل حفاظتی هستند و تاکنون بیش از 50 هزار ماسک، دستکش و گان تولید کرده‌اند.

قم - ایرنا - مدیرکل گمرکات قم گفت: باوجود کاهش فعالیت‌های تجاری در اثر کرونا، فرآیند واردات و صادرات کالا در گمرکات استان انجام می‌شود و این دستگاه از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه 180 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

پکن - ایرنا - داده های جمع آوری شده توسط سازمان آمار کره جنوبی نشان می دهد که نرخ بیکاری در این کشور در ماه مه /12 اردیبهشت تا 12 خرداد 1399/ به بالاترین حد در 10 سال گذشته رسیده است.

تهران - ایرنا - سرپرست جهادکشاورزی شهرستان ورامین گفت: با تخریب 35 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بخش جوادآباد از توابع شهرستان ورامین، بیش از 39 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد شد.

سنندج - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بر اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش و تعطیلی فعالیت‌ها مجموعه صنایع دستی استان، فعالین رشته‌های مختلف متحمل 85 میلیارد ریال خسارت شدند.

قم - ایرنا - شهردار قم از برنامه‌ریزی برای بازسازی 180 دستگاه اتوبوس تا پایان سال خبر داد و گفت: در مرحله نخست قرارداد بازسازی 80 دستگاه اتوبوس در سال گذشته در قالب مناقصه منعقد شده که 10 دستگاه نخست به شهرداری تحویل و وارد ناوگان می‌شود.

مشهد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: هم اکنون 30 هکتار از سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان مجهز به سیستم کشت هیدروپونیک هستند.

تهران - ایرنا - «با یک جناح و حزب نمی‌شود کشور را اداره کرد» گزاره تاکیدی رییس جمهوری و مبنای وعده حمایت دولت تدبیر و امید از نهاد خانه احزاب به عنوان کانون سامان یافتن قانونی احزاب و تشکل‌ها است. وعده‌ای که فعالیت منظم 118 حزب قانونی در کشور گواه تحقق آن است.

کابل - ایرنا - وزارت معدن افغانستان اعلام کرد که 16 کارگر یک معدن زغال سنگ در شهرستان «دره صوف» استان «سمنگان» از اثر انفجار این معد جان باخته اند.

اصفهان - ایرنا - شماری از فعالان صنایع دستی اصفهان با اشاره به حال ناخوش کسب و کارهای این بخش بر اثر شیوع بیماری کرونا، تدبیر؛ برنامه‌ریزی، صادرات و حمایت مسوولان را راهکارهای برون رفت از چالش فراروی این صنعت از وضع موجود برشمردند.

بجنورد - ایرنا - کشاورزان خراسان شمالی باید آب‌بهای خود را بر اساس برق مصرفی، پرداخت کنند که وجود یک شمارشگر مشترک برای محاسبه آب و برق، این قشر تولیدکننده را دچار مشکل کرده است.

تهران - ایرنا - پلیس کلمبیا در بزرگترین کشف مواد مخدر در سال جاری میلادی، یک محموله حدود 5 تنی کوکائین در شرق این کشور را توقیف کرد.

کرمان - ایرنا - به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان طی سال گذشته در حوزه اشتغال یکهزار و 418 فرصت شغلی تعهد شهرستان زرند بود که بیش از آن محقق شد.

نوشهر_ایرنا_سینما امفی تئاتر رامسر، فضایی نوستالژیک برای رامسری‌ها است که 5 دی ماه سال گذشته به دلیل اتش سوزی دچار اسیب جدی شد و این روزها قدم‌هایی برای مرمت ان اغاز شده تا در میان قیل و قال کرونا خبر خوبی برای شهروندان این شهر باشد.