شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - عضو هیات علمی و پژوهشگر بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از اجرای طرح پژوهشی بررسی و معرفی حشره‌کش موثر برای کنترل شته حبوبات خبر داد و گفت: بر اساس این طرح حشره‌کش «اسفیت» کارایی بیشتری در مهار این آفت داشت.

تهران - ایرنا - مطالعات محققان نشان می‌دهد یک درمان ترکیبی جدید نتایج موثری در درمان سرطان لوزالمعده (پانکراس) دارد.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ویروس کرونا با توجه به شرایط هر کودک، خانواده و جامعه تاثیر متفاوتی روی سلامت روان کودکان دارد، اما خانواده و جامعه می‌توانند به عنوان فاکتورهای تاثیرگذار و مهم روی میزان تاثیر این ویروس موثر باشند.

تهران - ایرنا - پژوهشگر حوزه صنایع خلاق با اشاره به مزیت‌ها و داشته‌های ایران در زمینه صنایع دستی و ظرفیت‌های این حوزه در تولید ثروت و ایجاد اشتغال، معتقد است: توجه به این حوزه می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های متوجه به امنیت ملی جلوگیری کند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کشورهای غربی به بهانه تحریم ایران، برخی وظایف خود را در مبارزه با مواد مخدر از جمله تامین هزینه مالی کاهش داده یا تعلیق کرده‌اند، تصریح کرد: این اتفاق خللی در عزم و اراده ایران برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد نخواهد کرد.

کرج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که با اتخاذ سازوکارهای مناسب و عملی در آینده نزدیک زمینه برای جهش اقتصادی و درآمدی از طریق معرفی و فروش محصولات ارزشمند صنایع دستی در این استان فراهم می شود.

تهران - ایرنا - معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: توزیع کتاب‌های درسی در سیستان و بلوچستان به صورت رایگان انجام می شود.

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: همایش توانمندسازی سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) با رویکرد آموزشی فردا پنجشنبه در قزوین برگزار می‌شود.

روزنامه‌های خراسان رضوی روز چهارشنبه بیست و یکم خرداد 1399 مطالب متنوعی منتشر کردند که عنوان‌های برجسته آنها مرور می‌شود.

مهاباد - ایرنا - حکایت جوجه عقابی که توسط یکی از شکارچیان بی‌رحم از لانه‌اش دزدیده شده بود و توسط محیطبانان اداره حفاظت محیط زیست مهاباد به لانه‌اش بازگردانده شد، ماجرایی شنیدنی دارد.

اراک - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 220 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و توازن به این استان اختصاص یافته که رقم قابل توجهی از اعتبارات عمرانی امسال است و در پیشبرد برنامه‌های هدفگذاری شده عمرانی و طرح‌های اولویت‌دار استان صرف خواهد شد.

رشت - ایرنا - فاصله... کلمه ای که عموما خیلی مثبت نمی نماید و در فرهنگ ما به معنای دوری و دوری گزینی است، عبارتی که بار منفی آن بیش از مثبتش است اما فاصله ها همیشه‌بد نیست چنانکه این روزها این واژه تبدیل شده به نقل محافل خبری، بهداشتی، پزشکی، سیاسی و غیره و همه بر فاصله گرفتن تاکید دارند فاصله ای فیزیکی که به صورت اشتباه لپی یا سهوی فاصله اجتماعی خوانده می شود.

مشهد - ایرنا - مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلیل آباد گفت: چهار بنای تاریخی شهرستان شامل مسجد صاحب الزمان (عج)، خانه اصناف در روستای جعفرآباد، بنای امامزاده قاسم (ع) در روستای ارغا و دیوار بیرونی بنای یخدان گلی شهر خلیل آباد به مرمت و بازسازی نیاز اضطراری دارند.

مشهد - ایرنا - 45 هزار نفر از شهروندان خراسانی در چارچوب دومین مرحله غربالگری بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا در حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی به عنوان گروههای پرخطر و مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای شناسایی شده و تحت پیگیری اقدامات پیشگیرانه و درمانی قرار گرفتند.

اراک - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی شازند گفت: یک میلیون و 160 هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا به‌دلیل رعایت نشدن فرآیند صحیح و استانداردهای حمل و نقل از خارج از کشور در این شهرستان معدوم شد.

چابهار - ایرنا - نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: محور پرترافیک چابهار - کنارک با تخصیص 284 میلیارد تومان اعتبار و مشارکت 50 درصدی سازمان منطقه آزادچابهار 2 بانده و رفت و آمد تسهیل می‌شود.