شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

دزفول - ایرنا - طرح فرهنگسرای قیصر امین پور شاعر معاصر در زادگاهش شهرستان گتوند با وجود کلنگ زنی، هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته و در انتظار تخصیص اعتبار است.

رشت - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان موفقیت صنایع دستی گیلان در بازار های هدف را در گرو هویت مشخص و برند سازی عنوان کرد.

شهرکرد - ایرنا - رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقلیم و آب های معتدل در چهارمحال و بختیاری گفت: این استان توان تبدیل شدن به قطب پرورش اسب کشور را دارد.

تهران - ایرنا - وزیران نیرو و راه و شهرسازی امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی درباره موضوعات مختلف گزارش ارائه می‌کنند.

ایلام - ایرنا - یاد باد روزگارانی که خانه‌هامان ایوانی مشرف به حیاط داشت و عصرها محلی برای تجمع اهل منزل بود و حیاط باصفای خانه هم به برکت وجود حوضی کوچک و باغچه بسیار دلپذیر بود.

بیرجند - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: 45 درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی است که با توجه به سرانه استاندارد آموزشی کشور باید این مدارس نوسازی شوند.

قزوین - ایرنا - قزوین در میان سه استان کشور در جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور قرار گرفته است.

یاسوج - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی چرام گفت: 180 کلنی زنبور عسل کشاورز این شهرستان به دلیل خطای انسانی دچار آتش سوزی شد و در آتش سوخت.

شهرکرد - ایرنا - مسوول حرائم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: شماره ثبت ملی پنج اثر تاریخی فرهنگی این استان در شورای ملی ثبت بناها و محوطه‌های تاریخی صادر شد.

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سرانه اردوگاهی برای دانش‌آموزان زنجانی 23 سانتیمتر است که از میانگین کشوری بسیار کمتر است و بر این اساس باید به طور ویژه به این مساله پرداخته شود.

تهران - ایرنا - به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز در حال حاضر قبوض کاغذی برای مشترکان گاز حذف شده و تنها در موارد خاص و با درخواست مشترکان قبض چاپ می‌شود.

تهران - ایرنا - «وسلی اسنایدر» ستاره سابق تیم ملی هلند و باشگاه‌های اینترمیلان و رئال مادرید در حالی 36 ساله شد که مدتی است کفش‌هایش را آویخته است و هیچگاه به حق خودش که توپ طلا بود، دست نیافت.

قصرشیرین - ایرنا - حدود چهار ماه است که ویروس کرونا زندگی مردم کشورمان را همانند دیگر کشورهای دنیا مختل و سخت کرده و براثر شیوع این بیماری ویروسی تاکنون بسیاری جان خود را از دست داده‌اند.

تهران - ایرنا - محمد صادق همایونی از جمله پژوهشگران برجسته در زمینه فرهنگ عامه، داستان‌ها و حکایت‌های مردمی به شمار می‌رود که با خلق اثری به نام تعزیه و تعزیه‌خوانی به شهرت رسید. وی بیش از 30 کتاب و 200 مقاله در زمینه شناخت تعزیه، فرهنگ مردم و رمان از خود به یادگار نهاده است.

یزد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد اعلام کرد: این استان در صدر مناطق تصرف و تعرض به زمین‌های دولتی قرار دارد.

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با اشاره به فعالیت‌های بی‌شائبه معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت در ایام کرونایی افزود: اقدامات بی‌بدیل این قشر موجب شد که آموزش تعطیل نشود و در این راستا محتواهای متعددی را تولید و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند.