شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پرویز ابوطالب پیشکسوت فوتبال که هدایت تیم‌های ملی، استقلال و راه‌آهن را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است، در سن 78 سالگی درگذشت.

بروجرد - ایرنا - فرمانده انتظامی بروجرد گفت: 23 سارق و معتاد متجاهر در راستای پاکسازی پارکها سطح شهر بروجرد شناسایی و دستگیر شدند.

مهاباد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: عرصه مالکیت 600 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان با صدور اسناد تک برگی و قرارگرفتن در سامانه "کاداستر" تثبیت می‌شود.

تهران - ایرنا - کمیته پارالمپیک آسیا با انتشار گزارشی به اقدامات انجام شده از سوی کمیته‌های پارالمپیک برخی کشورهای عضو در دوران همه‌گیری کووید 19 پرداخته، که ایران نیز از جمله این کشورها است.

قم - ایرنا - استاندار قم با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های زیاد جوانان این استان جهت مشارکت در تصمیم سازی ها گفت: باور به توانمندیهای جوانان موجب ایجاد شکوفایی و جهش در تمامی عرصه های می‌شود.

تهران - ایرنا - شانزدهمین دوره جایزه ادبی «واو» بهترین رمان متفاوت سال را برگزید.

یزد - ایرنا - امام‌جمعه مهریز گفت: حفاظت از محیط زیست به عنوان یک سرمایه از جمله وظایف مهم ملی است که تنها در گرو مشارکت همه مردم و تعامل با دولت امکان‌پذیر است و برای انجام آن باید فرهنگ‌سازی شود.

تهران - ایرنا - معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ویژگی‌ها و خدمات نیکنام حسینی‌پور در خانه کتاب، گفت: ادغام موسسات زیرمجموعه این معاونت اجتناب‌ناپذیر بود.

مهاباد - ایرنا - فرماندار سردشت گفت: در راستای کمک‌های مومنانه و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا هفت هزار و 400 عدد کارت هدیه به ارزش 22 میلیارد ریال در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 93 درصد گلزار شهدای این استان در شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان ساماندهی شده است.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک مسیر تمدنی جدید را ایجاد کرده و علی‌رغم همه مشکلاتی که با آن مواجه است و به همه آنها اذعان داریم، یک مسیر معکوس سلطه جهانی را طی می‌کند و مسیری را باز کرده برای اینکه یک عده بتوانند نفس بکشند.

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: حضور در آیین‌های عزاداری و سوگواری که سبب تجمع مردم می‌شود، تهدیدی جدی برای سلامت شرکت‌کنندگان است.

سمنان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان سمنان گفت: 24 جایگاه سوخت استان به دلیل سوء استفاده از کارت‌های سوخت 2 میلیارد ریال جریمه شدند.

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارمازندران خواهان برخورد جدی قانونی با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز در این خطه شمال کشور شد.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: فعال شدن کانون‌های گرد و غبار، خشک شدن زاینده رود و برداشت‌های غیرمجاز از آن به‌دلیل توسعه نیافتن پایدار باعث شده که اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور باشد.

مشهد - ایرنا - مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: 180 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل خط سوم قطارشهری مشهد نیاز است و تا کنون در این خط 10 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.