شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نبیل رجب مخالف بحرینی و فعال حقوق بشری که سال‌ها در زندان رژیم آل خلیفه گرفتار بود، روز سه‌شنبه آزاد شد.

اردبیل - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بسترهای امن فروش اینترنتی تولیدات صنایع دستی با عقد قرارداد با اداره کل پست استان فراهم شد.

مشهد - ایرنا - مدیر حوزه علمیه خراسان با صدور بیانیه‌ای با محکومیت نژادپرستی در آمریکا اعلام کرد: معتقدیم عدالت و مهرورزی در جهان، جز در پیروی از انوار تابناک دیانت و معنویت حاکم نخواهد شد و ملت انقلابی ایران به رهبری نایب بزرگوار حضرت ولی عصر (عج) با همه توان و تمام قد به آن سمت حرکت می‌کند.

تهران - ایرنا - سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی با رونمایی از به اصطلاح بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران به دنبال این هستند به زعم خود و با هدف جلوگیری از سقوط آزاد آرای ترامپ، افکار عمومی را از ناآرامی‌های این کشور منحرف کنند.

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اهمیت سلامت عموم در کنار بحث تولید و حمایت از آن گفت: واحدهای تولیدی یک هفته فرصت دارند تا فاضلاب و پساب خود را مدیریت کنند.

بوشهر - ایرنا - فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: استفاده از ماسک برای مراجعه کنندگان به ادارات این شهرستان الزامی است.

شیراز - ایرنا - اعضای زنده یاد زهرا روستا، هنرجوی سال دهم رشته گیاهان دارویی شهرستان داراب و یکی از ورزشکاران کاراته‌کا این شهرستان که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده این مرحوحه به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

ایرنا - اهواز - حسن حیدری معروف به ابوعبدالله سی سال است هزینه های زندگی را از بوریابافی بدست آورده است. او شصت سال عمرش را درهمسایگی آب و در تعامل با نیزارها و بر روی قایق گذرانده است. چهره آفتاب سوخته اش سنش را بیشتر از شصت نشان می دهد ولی دستهایش چابک بوریا می بافند؛ نی ها و علفها گره بر گره، گره ها در کنار هم زیراندازی می سازند.

مسکو - ایرنا - نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای غصب سرزمین‌های فلسطین را خطرناک خواند و بابت این کار به اسرائیل هشدار داد.

خرم‌آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: با عفو 244 زندانی این استان در کمیسیون مرکزی ملی و استانی موافقت شد.

آستارا - ایرنا - مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا گفت: 10 کلاس علمی، فرهنگی و هنری برای اعضاء در فضای واتساپ دایر کرده‌ایم تا در دوره تعطیلی فعالیت‌های فیزیکی جهت جلوگیری از شیوع کرونا، آموزش‌ها عقب نماند.

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امشب تا آخر هفته پدیده‌های غالب در سطح استان گرد وخاک محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

یاسوج - ایرنا - جاده چرام به دهدشت سالهاست بدلیل نداشتن ایمنی کافی حادثه می افریند و در اخرین تصادف در این محور به گفته سرپرست پلیس راه چرام به یاسوج بر اثر برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت در کیلومتر 10 محور دهدشت - چرام یک نفر از راکبان موتور سیکلت کشته شد.

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال جهش تولید بهره‌برداری از یک‌هزارو 300 هکتار اراضی شیبدار طارم جهت توسعه باغ‌های زیتون در دستور کار است و این طرح هم‌اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کرمانشاه - ایرنا - شاید سال‌ها از آن روزهایی که پدرانمان اهل زورخانه و ورزش‌های پهلوانی بودند می‌گذرد، سال‌هایی که صبح‌ها بخصوص روزهای جمعه و تعطیل شاهد میل گرفتن آنها بودیم و با ذوق به تماشای آنها می‌نشستیم، ورزش اصیلی که امروز تا حدی رو به فراموشی گذاشته است.

کابل - ایرنا - مقام‌های محلی ولایت سمنگان افغانستان اعلام کردند، ظهر امروز یک معدن ذغال‌سنگ در این منطقه منفجر و موجب آتش سوزی در دو معدن همجوار شد. به گفته آنان از 200 کارگری که درون این معادن مانده‌اند خبری در دست نیست.