شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ایرنا - تهران - جلسه مدیران ارشد سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز سه شنبه با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

آبادان - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: اولین محموله کانتینری از بندر آبادان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

مشهد - ایرنا - معاون مدیریت شعب بانک ملی خراسان رضوی گفت: در مجموع حدود 22 مشکل از واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی این استان در حوزه تامین منابع مالی احصا شده است که در صورت مرتفع شدن، ریل گذاری خوبی در تسهیل و تسریع اعطای تسهیلات خواهد بود.

تهران - ایرنا - «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌های جداگانه به سران و رهبران بیش از 40 کشور عربی و اسلامی، خواستار تحرک فوری آنان برای توقف طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی شد.

اهواز - ایرنا - بیستم خرداد هر سال یادآور دستانی است که دستشان را روی زانوی خود گذاشته تا با خلق هنر، دستشان به روی خلق دراز نباشد.

یزد - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: تولید محصول جو در سال زراعی 99- 98 به دلیل توفان و سرمازدگی وهمچنین تغییر الگوی کشت در استان 10 درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.

اهواز - ایرنا - فرمانده انتظامی استان از دستگیری هشت نفر از عاملان نزاع مسلحانه در ماهشهر و کشف سه قبضه سلاح غیرمجاز از تنها خبر داد.

بغداد - ایرنا - در حالی که دولت و وزارت بهداشت عراق عاجزانه می کوشند ویروس کرونا را که روز به روز در حال همه گیری در این کشور است، کنترل کنند، دوره تازه اعتراضات پراکنده از شمال تا جنوب عراق را در نوردیده و در بیشتر اوقات این اعتراضات به خشونت و اغتشاش انجامیده است.

تبریز - ایرنا - سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: سانحه رانندگی در تبریز موجب کشته شدن سه نفر و مصدومیت 6 نفر دیگر شد.

بوشهر - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: همه سربازان ایران اسلامی برای برقراری امنیت و دور کردن استکبار جهانی از کشور بویژه در عرصه دریا در صف شهادت ایستاده‌اند.

تهران - ایرنا - آیین تکریم و معارفه رئیس جدید و پیشین دادگستری شهرستان قرچک روز سه شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم شورای اسلامی در نامه ای به وزیر اطلاعات از وی خواست تا درباره اقدامات انجام شده این وزارتخانه در ارتباط با ترور سردار شهید سلیمانی به مجلس گزارش ارائه دهد.

تهران - ایرنا - روح الله زم در آخرین دفاع خود گفت: اگر کاری از دستم در رفت اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنم؛ با یک لغزش عاقبت آدم به باد می‌رود.

تهران - ایرنا - فدراسیون فوتبال سخت‌ترین روزهای خود را شاید در طول تاریخ سپری می‌کند و باید دید در این چند ماه از پس این مشکلات برمی‌آید یا خیر.

یزد - ایرنا - تعدادی از مسوولان اردکان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی (20 خرداد) به دیدار «فاطمه آقابابایی» بانوی هنرمند 87 ساله شهر خود رفتند و از سال‌ها تلاش او در عرصه هنر کاربافی قدردانی کردند.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده "سفید کوه" خرم‌آباد مهار شده و نیروهای یگان و امداد رسان در حال لکه‌گیری هستند.