سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - رعایت نکردن هشدارها، پروتکل ها و همچنین فاصله اجتماعی در برخی استان ها ابتلا به بیماری کرونا را در آستانه یک بحران جدی قرار داده است، به طوری که سیستان و بلوچستان، سنندج، آذربایجان‌های شرقی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان، خراسان شمالی و خوزستان به نقطه قرمز رسیده و تعداد مبتلایان آن روند صعودی داشته است.

تهران - ایرنا - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 169 هزار و 425 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 75 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 8209 نفر رسید.

سمنان - ایرنا - مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون پرورش فکری دامغان در ششمین مهرواره کشوری نیایش، برگزیده شد.

تهران - ایرنا - براساس اعلام مرکز آمار شاخص قیمت تولید کننده (نرخ تورم تولیدکننده) زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای 100=1390) در سال گذشته برابر است با 481.9 که نسبت به سال قبل (نرخ تورم سالانه) 32.9 درصد افزایش یافته است.

ایلام - ایرنا - معاون امور فرهنگی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم که همه ساله از آبان ماه اجرا می شد امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا از نیمه تیرماه آغاز می شود.

ایرنا - تهران - کوچه‌ای در بافت فرسوده منطقه 9 شهرداری تهران محله هاشمی با گل و گلدان های رنگی تزیین شده است. گلدان‌های رنگارنگ بر پس‌زمینه دیوار سفید یک‌دست نمای زیبایی به این کوچه داده است. این کوچه دارای دو نام است: از خیابان هاشمی به نام «بابایی» و از شهید دستغیب به نام کوچه «امیدی» شناخته می‌شود.

بجنورد - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: آتش‌سوزی در مزارع گندم، یکی از دغدغه ها در فصل برداشت محصول است و در این زمینه به کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند.

تهران - ایرنا - آیین آغاز عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان 06 به فضای سبز شهری که با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش برگزار شد

شهرکرد - ایرنا - فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از شناسایی اعضای یک باند سه نفره تهیه و توزیع اسکناس جعلی در استان خبر داد.

تهران - ایرنا - سه ماه گذشته برای بسیاری از مردم جهان از نظر مالی بسیار دردناک و وحشتناک بوده است؛ اما نه برای ابرثروتمندان!

زنجان - ایرنا - رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: اصلاح ذات البین (آشتی و سازش دادن مردم) میان اصحاب دعوی بسیار ارزشمند است و اعضای شوراهای حل اختلاف به‌ویژه در روستاها به طور کامل با مردم آشنا بوده و در برخی مسائل، بهتر و راحت‌تر از دادگاه می‌توانند موضوع را حل و فصل کرده و صلح و سازش ایجاد کنند.

کرج - ایرنا - شهردار گرمدره اعلام کرد که آتش سوزی در علفزارهای این منطقه خسارت زیادی به فضای سبز و درختان وارد کرده است.

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، دمای روزانه هوا در این استان بین چهار تا 6 درجه و دمای شبانه بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد در 2 روز آتی کاهش می‌یابد.

بغداد - ایرنا گروه‌های رایزنی عراق و آمریکا برای گفت و گوی راهبردی، بررسی روابط دو جانبه و خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق، معرفی شدند.

شهرکرد - ایرنا - عملیات اجرایی احداث 2 مدرسه خیرساز در روستای گرمدره شهرستان سامان روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان و خیران مدرسه‌ساز این شهرستان آغاز شد.

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: به فیفا اعلام کردیم وزیر در مجمع انتخاباتی حق رای ندارند اما به عنوان عضو افتخاری حضور خواهند داشت.