سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: چهار مرکز خرید تضمینی گندم و بذر در شهرگیلانغرب و دهستان‌های دیره و حومه از توابع این شهرستان فعال شده که بهای محصول را در کمترین بازه زمانی ممکن به کشاورزان پرداخت می‌کند.

تهران - ایرنا - مرگ دلخراش و جزغاله شدن خیل عظیمی از جانداران، از بین رفتن گونه‌های گیاهی کمیاب و سوختن و پر پر شدن درختان بنه، ارژن، بادام کوهی و بلوط در بیش از یک هزار هکتار از جنگل‌های خائیز و خامی واقع در ناحیه گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد دل هر بیننده‌ای را بدرد آورده است.

تهران - ایرنا - تالارهای پذیرایی همچنان در تعطیلی به سر می‌برند که به گفته رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس، این تعطیلی خسارت حدود دو میلیارد تومانی به تالارها تحمیل کرده و 50 درصد آنها را به مرز تعطیلی و ورشکستگی کشانده است.

اهواز - ایرنا - مجمع انتخاب رییس هیات کاراته خوزستان روز شنبه با شرکت 15 نامزد در اهواز برگزار و فرهاد میناپور به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

قزوین - ایرنا - مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: میزان حق سرانه درمان سال 99 بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و شرایط احراز معافیت از معاینات پزشکی اولیه متقاضیان بیمه با ماهیت اختیاری در استان اعلام شد.

بوشهر - ایرنا - معاون سوادآموزی استان بوشهر گفت: فراهم کردن زمینه فعالیت‌های سوادآموزی اینترنتی تحت وب در فضای مجازی از برنامه‌های پیش روی نهضت سوادآموزی است.

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز به کار مرکز آفرینش صنایع دستی در روستای بیدکردوییه شهرستان بافت خبر داد.

تهران - ایرنا - از چند روز گذشته فرآیند احراز هویت غیرحضوری سجام آغاز شده و مردم می‌توانند با استفاده از گوشی موبایل خود و ورود به اپلیکشین‌های مشخص شده در سامان سجام به انجام فرآیند احراز هویت سجام بپردازند.

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وزش باد و گرد و خاک محلی و موقتی طی امروز و فردا برخی نقاط استان را فرا می‌گیرد.

رشت - ایرنا - رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: با اجرای طرح مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی، 120 تن ماهی قزل آلا در بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شد.

مشهد - ایرنا - تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی روند افزایشی دارد.

کرج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به حوادث آمریکا و اقدامات نژادپرستانه سردامداران این کشور گفت: امروز قدرت ایالات متحده آمریکا روبه افول است و دلباختگان غرب، کعبه آمالشان را از دست می دهند.

جیرفت - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به آغاز فصل گرما و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها گفت: ادارات هفت شهرستان این منطقه به تجهیزات اطفای حریق مجهز شدند.

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هشت تیم سیار پزشکی و بهداشتی با حضور در 2 منطقه عشایری دادآباد و چمشک، بیش از یکهزار نفر را به صورت رایگان ویزیت کردند.

زاهدان - ایرنا - رییس اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: یکهزار و 200 هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان به کشت کلزا اختصاص دارد که تا کنون بیش‌از750 تن از این محصول خریداری شده است.

گناوه - ایرنا - فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: واحدهای عملیاتی آتش نشانی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان در جریان اطفای حریق جنگل عامری از رسیدن آتش به لوله‌های نفت و گاز در محدوده حادثه جلوگیری کردند.