سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تحولات عرصه بین‌الملل حکایت از احتمال وقوع جنگ سرد میان آمریکا و چین دارد اما کارشناسان و اتاق فکرهای غربی هشدار می‌دهند واشنگتن نباید این هدف را دنبال کند زیرا شرایط کنونی جمهوری خلق چین با اوضاع اتحاد جماهیر شوروی پیش از دهه 1990 میلادی متفاوت است.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عنوان‌های حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات، این کار پیگرد قانونی دارد.

اردبیل - ایرنا - مه در جاده خلخال - اسالم و خلق زیبایی دلپذیر

ایلام - ایرنا - فرمانده انتظامی چرداول از آتش سوزی 10 هکتار از مراتع طبیعی در منطقه تنگ شمشه واقع در روستای هلسم بخش شباب این شهرستان خبر داد.

پکن - ایرنا - «ری سون گون» وزیر خارجه کره شمالی از سیاست های چین در برابر آمریکا در جریان تشدید تنش های دو کشور پس از شیوع همه گیری دفاع کرد.

تهران - ایرنا - گزارشگر شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت حصار کشی اطراف کاخ سفید که به علت جلوگیری از هجوم معترضان خشمگین انجام شده، نشانه ترس و وحشت یک رئیس جمهوری درمانده است.

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: گشایش هایی که طبق تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا انجام می شود همراه با رعایت کامل دستورالعمل های مراقبتی است و از این پس نظارت های مداوم بر مراکز ارائه خدمات تشدید و با تخلفات به طور قاطع طبق قانون برخورد می شود.

یاسوج - ایرنا - با وجود رنگ باختن بسیاری از رسم ها و سنت های گذشته، هنوز روحیه بخشش در میان مردم کهگیلویه و بویراحمد جریان دارد و در یک نمونه از این روحیه، امروز با حضور مسئولان و متنفذین محلی با وساطت ریش سفیدان و بزرگان ایل در واپسین لحظات، جوانی از چوبه دار نجات یافت.

تهران - ایرنا - کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تدبیر وزارت ورزش و جوانان تاثیر خود را به زودی نشان داده و این اتفاق به رشد فوتبال کمک خواهد کرد.

تهران - ایرنا - دولت ازبکستان در منطقه ترکستان قزاقستان یک مسجد 5 هزار نفری به سبک شرقی می سازد که مراحل ساخت آن از شش ماه قبل آغاز شده است.

تهران - ایرنا - تعدادی از شهروندان کنیا به علت نقض مقررات آمد و شد برای مقابله با ویروس کرونا توسط پلیس این کشور کشته شده اند.

تهران - ایرنا - ستاره سال‌های نه چندان دور بسکتبال جهان برای مبارز با نژادپرستی به نهادهای فعال در این زمینه کمک چشمگیری کرد.

روزنامه‌های ورزشی در روز 17 خرداد سوژه‌ای قابل تأمل داشتند: قرارداد ویلموتس. بسیاری از روزنامه‌های ورزشی، از قرارداد این سرمربی با عنوان قرارداد ترکمانچای یاد کرده‌اند.

تهران - ایرنا - فرانسه که از روز سه‌شنبه گذشته شاهد برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی ضد نژادپرستی در چندین شهر خود بود، بار دیگر در روز جمعه عرصه ادامه موج این اعتراض‌ها از جمله در شهرهای «استراسبورگ»، «کان» و «روئن» شد.

تهران - ایرنا - کارلوس مانوئل رودریگوئز، وزیر محیط زیست و انرژی کاستاریکا، به عنوان مدیر اجرایی و رئیس جدید تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) برگزیده شد.

اردبیل - ایرنا - برداشت گندم از مزارع دیم و آبی منطقه مغان و خرید محصول استحصالی کشاورزان مناطق گرمسیری شمال استان اردبیل آغاز شد.