چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - طی یک هفته اخیر (هشت روز) بر اثر وقوع پنج فقره تصادف رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان زنجان 11 نفر جان باختند.

شهرکرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردل با توجه به پوشش گیاهی این شهرستان گفت: 35 درصد از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی شهرستان اردل مستعد آتش‌سوزی است.

یزد - ایرنا - مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس و فوریت های پزشکی یزد گفت: ریزش آوار در کارخانه‌ای واقع در خیابان شهید چمران این شهر موجب زخمی شدن هشت کارگر شد.

شهرکرد - ایرنا - معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی از روز شنبه 17 خرداد آغاز و تا روز سه‌شنبه27 همین ماه ادامه دارد.

ارومیه - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: سطح درآمدی بیمه‌شدگان این صندوق به هشت قسمت تقسیم و حداقل حقوق آنها پنج میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است.

چابهار - ایرنا - مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: شرکت کشت و صنعت مکران برنامه‌ریزی لازم برای اجرایی شدن پروژه پرورش ماهی در قفس و خرید تجهیزات مربوطه از کشور اسپانیا اقدامات لازم را انجام داده و امید است تا پایان سالجاری فاز نخست آن با ظرفیت یکهزار تن در سال به بهره‌برداری برسد.

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: شیوع ویروس کرونا موجب بیکار شدن چهار درصد از سه میلیون و 400 هزار شاغل رسمی در سطح این استان شد.

جیرفت - ایرنا - گوجه‌کاران جنوب استان کرمان از ابتدای امسال چشم‌انتظار یاری سازمان تعاون روستایی بودند تا با اجرای طرح خرید حمایتی مانع ورشکستگی‌شان شود، تعاون روستایی آمد اما زمانی که بیش از 80 درصد گوجه این منطقه، خراب و یا به قیمت ناچیزی توسط دلال‌ها خریداری شده بود.

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: نام این دانشگاه در فهرست مراکز آموزش عالی بر اساس رتبه‌بندی "وبومتریکس" (webometrics) قرار گرفت.

لارستان - ایرنا - وزارت کشور هفت شاخص و معیار را برای سنجش و ملاک ارزیابی عملکرد فرمانداران سراسر کشور ابلاغ کرده بود که بر اساس این شاخص ها جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان به عنوان فرماندار نمونه کشوری معرفی شد.

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: امسال 10 تعاونی در این استان ایجاد خواهد شد که شرکت تعاونی بندر خشک صادراتی یکی از این تعاونی‌ها است.

نیویورک - ایرنا - پزشکان در کالیفرنیا می‌گویند در دوران قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، تعداد افرادی که به دلیل انزوای اجتماعی دست به خودکشی زده‌اند بیشتر از آمار تلفات کووید - 19 در این ایالت بوده است.

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: 6 شهرستان مناطق شمال، جنوب و مرکز استان، هم‌اینک در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.

سنندج - ایرنا - فرماندار سنندج بر لزوم خودداری مردم از برگزاری مراسم عروسی و عزا با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا و قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه بارها از مردم خواسته شده در شرایط کنونی چنین مجالسی را برگزار نکنند اما برخی نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

اراک - ایرنا - عضو هیات علمی گروه محیط زیست دانشگاه دانشگاه اراک از ثبت یک رکورد جدید پرندگان در فهرست پراکنش حیات وحش استان مرکزی خبرداد و گفت: پنج گونه پرنده برای اولین بار توسط محققان این دانشگاه در این منطقه مشاهده و ثبت شد.

کرج - ایرنا - رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: رعایت بهداشت کرونایی در6 هزار و 780 حوزه امتحانی کشوربه منظورحفظ سلامتی دانش آموزان اجرایی شد.