چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش این نهاد، 2 ضامن کارمند درخواست می‌کنند که غیرمنطقی است.

زاهدان - ایرنا - رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در فاز دوم، 21 هزار و 700 عدد ماسک در کارگاه‌های این شهرستان تولید شد.

بجنورد - ایرنا - برداشت غلات از سطح 32 هزار هکتار کشتزار گندم و جو در شهرستان شیروان آغاز شده که پیش بینی می‌شود 62 هزار و 600 تن محصول برداشت شود.

زنجان - ایرنا - ضرورت آماده باش دستگاه‌ها برای مقابله با آتش سوزی مراتع در زنجان، تحقق 18 درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال گذشته در زنجان، فعال شدن قطارهای مسافربری ناوگان ریلی شمالغرب و بازگشایی اماکن تاریخی و موزه‌ها در زنجان برای بازدید گردشگران از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

بوشهر - ایرنا - فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه مورد بحث در شهرستان تنگستان کمبود آب است و گذر از این بحران نیازمند همراهی مردم و مسئولان است.

همدان - ایرنا - رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در 10 کیلومتری شهر همدان و حوالی «جورقان» و سپس آتش گرفتن خودرو، 2 تن فوت و سه نفر مجروح شدند.

نوشهر - ایرنا - دلالان زمین به دنبال فراهم شدن زیرساخت‌های اولیه در روستای کاوه ملک از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن حداکثر تا چند ماه آینده، از هم اکنون دندان طمع خود را برای تصاحب زمین‌های این روستای بکر و زیبای جنگلی تیز کرده‌اند تا بلکه با فروش آنها به خوش نشین‌ها برای ساخت ویلا سود سرشاری به جیب بزنند.

مراغه - ایرنا - معاون عمرانی فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های روستایی برای توسعه اقتصادی گفت: رفع مشکلات و توسعه زیرساخت‌ها، اولویت مناطق روستایی است.

قزوین - ایرنا - تعاون روستایی قزوین کار خرید توافقی محصول جو از کشاورزان استان را آغاز کرد.

سمنان - ایرنا - برپایی آیین‌های بزرگداشت رحلت امام (ره) و یادبود شهدای 15 خرداد، آغاز طرح ملی «هرخانه یک پایگاه سلامت» در سمنان، سفیدشدن وضعیت سه شهرستان در کرونا و فروش 1.5 میلیارد ریالی بهارانه کتاب، از مهمترین رویدادهای خبری استان در هفته گذشته بود.

تهران - ایرنا - خیابان‌های آمریکا در چند روز گذشته تظاهراتی گسترده به خود دیده است. در این چند روز، مردمی معترض و گاه خشمگین به خیابان‌ها ریخته‌اند. بهانه شروع این تظاهرات، کشته شدن یک شهروند رنگینپوست آمریکایی به نام جورج فلوید توسط پلیس این کشور بود. شهروندی که به طرزی دردناک، زیرپای مامور پلیس، نفس‌هایش به شماره افتاد اما التماس‌هایش به جایی نرسید.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل و تحویل باقیمانده واحدهای مسکن مهر شهرستان پارس آباد مغان تا پایان مرداد ماه سالجاری خبر داد.

سنندج - ایرنا - برخی از جمله شرکت‌های تبلیغات محیطی با تلاش و امید به آینده، قدم در راه کارآفرینی و ایجاد اشتغال گذاشتند اما اکنون جدا از ویروس کرونا که چوب لای چرخ کارشان گذاشته، مشکلات دیگری نیز گریبانگیر شان شده تا نتوانند به اهداف و برنامه‌های خود دست یابند.

قزوین - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: امسال 850 دانش آموز استان با اختلالات ویژه یادگیری از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره‌مند شدند.

مشهد - ایرنا - نایب رییس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران گفت: به دلیل عدم تخصیص ارز کافی به واردات قانونی گوشی تلفن همراه و افزایش تقاضا برای این کالا در بازار، قاچاق این گوشی‌ها به صورت مسافری از سر گرفته شده و رو به افزایش است.

اراک - ایرنا - پارک وحش اراک با 32 هکتار وسعت در جنوب شرقی این کلانشهر واقع شده و به‌عنوان یکی از داشته‌های گردشگری و جانورشناسی 26 سال است که میزبانی جمعی از حیوانات اهلی و وحشی را دارد و در ایام شیوع کرونا قصه متفاوتی را از تهدیدها و فرصت‌ها تجربه کرده است.