چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سبزوار - ایرنا - فرماندار جوین در استان خراسان رضوی با اشاره به بحران آب آشامیدنی در برخی مناطق روستایی این شهرستان گفت: فرسودگی شبکه توزیع عامل اصلی این کم آبی است.

اراک - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر یک میلیارد و 750 میلیون ریال به حوزه رسانه و فعالان این بخش در استان خسارت زده است.

شهرکرد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی فارسان میزان تولید سالیانه عسل در این شهرستان را 287 تن عنوان کرد و گفت: این میزان تولید در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل آن 35درصد افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - امروز (شنبه) در مراسمی با حضور نهادهای نظارتی و رسانه‌ها، مراسم قرعه کشی ایران خودرو مربوط به فروش فوق‌العاده عید سعید فطر 15 هزار دستگاه محصولات این گروه خودروسازی در شرکت ساپکو آغاز شد.

آستارا - ایرنا - اجرای یک طرح گردشگری در سطح 30 هکتار در نوار ساحلی شهرستان‌های تالش و آستارا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مدتی قبل آغاز شده، اما اختلاف نظر اهالی و معارضان محلی با مسئولان در خصوص این طرح، بیم طولانی شدن، رکود و دست نیافتن به اهداف آن از جمله رونق توریسم و درآمدزایی را در پی دارد.

کابل - ایرنا - سازمان خبرنگاران بدون مرز با ارائه گزارشی مبنی بر اینکه افغانستان بیشترین آمار خبرنگاران مبتلا به کرونا در جهان را دارد اعلام کرد: حرکت جهشی ویروس کرونا به سمت نقطه اوج و ابتلای 70 خبرنگار افغانستان زنگ خطر جدی را برای سازمان های رسانه ای این کشور به صدا در آورده است.

تهران - ایرنا - ایران و آمریکا در چارچوب گفت‌وگوهایی، توافق کرده‌اند تا بار دیگر تبادل زندانی داشته باشند. از مدت‌ها قبل و پیش از شلوغی‌های اخیر در آمریکا، شرایط لازم برای امر تبادل مهیا شده بود و دو طرف اعلام آمادگی کرده بودند تا در ازای آزادی اتباع خود، اتباع طرف مقابل را آزاد کنند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز اورژانس تهران از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در میدان «آقانور» مشیریه خبر داد و گفت: این حادثه یک کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان با چهاراستان هم مرز است بنابراین باید طوری برنامه‌ریزی شود که راه‌های دسترسی مناسب به این مناطق احداث شود.

بجنورد - ایرنا - آفت قارچ زغالی که بخشی از جنگل‌های مانه و سملقان فراگرفته بود با عملیات مکانیکی که از 2 سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، مهار و از حالت بحرانی خارج شد.

تهران - ایرنا - روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در مورد مصاحبه رییس سابق فدراسیون فوتبال مبنی بر معرفی ویلموتس توسط وزیر ورزش و جوانان، توضیحاتی ارائه کرد.

تهران - ایرنا - یک دادگاه در استرالیا با صدور حکمی برگزاری تظاهرات ضد نژادی را که قرار بود امروز (شنبه) در سیدنی برگزار شود با استدلال حمایت از دولت این کشور مبنی بر اینکه این اقدام خطر شیوع کرونا را افزایش می دهد، ممنوع اعلام کرد.

پکن - ایرنا - تدابیر قرنطینه و محدودیت های تردد و ورود و خروج به مناطق و مجتمع های مسکونی در شهر پکن پایتخت چین که با شدتی بیش از نواحی دیگر چین اجرا می شد، از امروز شنبه لغو شد.

تهران - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های کشور ضمن اعلام افزایش 30 درصدی تردد برون شهری از ادامه ترافیک سنگین در محور چالوس به سمت تهران خبر داد.

شهرکرد - ایرنا - مواد مخدر بی‌شک و بی‌تردید خانمانسوز است و قاچاق این مواد باعث خانه خرابی جوانان و کسانی می‌شود که آن را مصرف می‌کنند و نوعی ظلم خانواده مصرف کنندگان است که فرزندان خود را در دام اعتیاد می‌بینند.

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از زرد شدن وضعیت شهرستان‌های تفرش، محلات و فراهان از نظر شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: این ویروس مهار نشده و همچنان خطر آفرین است و به طور یقین دست کشیدن از رعایت نکات بهداشتی پیک دوباره آن را در جامعه به همراه خواهد داشت.