سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با توجه به شرایط کرونایی بیش از 50 عنوان محتوای فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف هنری در فضای مجازی متعلق به حوزه هنری این استان تولید و منتشر شد.

تهران - ایرنا - آزمایش کرونای ستاره تیم ملی والیبال صربستان مثبت اعلام شده است.

اصفهان - ایرنا - رییس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران گفت: پرداختن به موضوع قتل رومینا با رفتارهای هیجانی و احساسی و بدون بررسی علل، عوامل و ریشه یابی این جنایت، آسیبی قابل تکرار است.

تهران - ایرنا - تلویزیون "المنار" رسانه تصویری "جنبش حزب الله" لبنان در برنامه ای به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، دیدگاههای دو تن از کارشناسانی که از نزدیک با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آشنا بودند درباره ایشان را پخش کرد.

تهران - ایرنا - معاون دولت الکترونیک گفت: با مشارکت 13 سرویس تلویزیون اینترنتی و ویدیویی برخط و 26 اپراتور دسترسی پهن‌باند ثابت در طرح «انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی»، تاکنون بیش از 179 هزار اشتراک یک ماهه رایگان تلویزیون اینترنتی به شهروندان واگذار شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت‌نام در پذیرش با آزمون و بدون آزمون کاردانی نظام جدید ساعت 24 فردا 18 خرداد ماه به پایان می‌رسد.

تهران - ایرنا - موضوع «تنوع‌بخشی» یا «حذف» برخی مدارس با رویکرد تحول‌گرایی بنیادین در آموزش و پرورش ارتباط دارد، اما سؤال این است که این امر تا چه حد موافق و یا مغایر با عدالت آموزش به عنوان اصلی اساسی در سیاستگذاری‌های آموزشی در ایران است.

یزد - ایرنا - فرمانده انتظامی استان یزد از کشف 677 کیلوگرم مواد مخدر شامل 583 کیلوگرم تریاک، 90 کیلوگرم حشیش و بقیه شیشه طی هفته گذشته از خودروهای عبوری در استان خبر داد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه از روز نخست سهمیه‌بندی بنزین تاکنون، بیش از 30 هزار کارت سوخت رمز گشایی شده است، گفت: طرح رمزگشایی کارت سوخت افرادی که رمز خود را فراموش کرده بودند از روز نخست سهمیه‌بندی بنزین در استان آغاز شد.

یزد - ایرنا - رشد بی‌رویه بنگاههای املاک در استان یزد در سال‌های اخیر، نداشتن مجوز فعالیت شمار قابل توجهی از آنها و اخذ کمیسیون‌های متفاوت از طرف‌های معامله ملکی، ضرورت نظارت جدی‌تر و بیشتر دستگاههای نظارتی را ضروری می‌نماید.

تبریز - ایرنا - قهرمان پرورش اندام تبریزی و دارنده اولین مدال مسابقات آسیایی با بیان اینکه در زمان قرنطینه باشگاه‌های بدن‌سازی، ورزشکاران و مربیان ورزشی با مشکلات مالی و معیشتی دسته و پنجه نرم می‌کردند، گفت: در این شرایط جمععی از بزرگان در یک حرکت انسانی و مومنانه با جمع‌آوری مبالغی در امر تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان شهرمان دست یاری رساندند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تاب‌آوری در مکتب انقلابی به معنای فرصت‌سازی از تهدیدات است، گفت: به نظر من امروز تهدید اول صنعت برق، تهدید سایبری است.

گنبدکاووس - ایرنا - ساخت بیمارستان 400 تخت‌خوابی گنبدکاووس به دلیل افزایش مراجعه‌کنندگان و فرسودگی مراکز درمانی موجود، یکی از مطالبات قدیمی مردم این شهرستان است که با وجود تصویب در سفر سال 97 رییس جمهوری به گلستان، هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در مراحل پیش از اجرا و تهیه زمین قرار دارد.

چابهار - ایرنا - مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عملیات حفاظت و مرمت قلعه پرتغالی‌های روستای تیس از آثار تاریخی و ارزشمند این شهرستان با اعتبار 150 میلیون تومان ب‌زودی آغاز می‌شود.

کابل - ایرنا - وزارت خارجه آمریکا در حالی از دور جدید سفر «زلمی خلیل‌زاد» به منطقه خبر می‌دهد که جنگ و خشونت‌ها طی 48 ساعت گذشته در افغانستان به‌شدت افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهوری برزیل در ادامه تبعیت از سیاست های همتای آمریکایی خود، تهدید کرد که کشورش را از سازمان بهداشت جهانی خارج می‌کند.