چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دولت جمهوری چک دو کارمند سفارت روسیه در این کشور را عنصر نامطلوب خواند و آنها را اخراج کرد.

تهران - ایرنا - کاپیتان تیم فوتسال فرش‌آرا مشهد گفت: اگر دوباره به تیم ملی دعوت شوم با جان و دل به تیم ملی کشورم کمک می‌کنم.

لندن - ایرنا - چهارمین دور مذاکرات نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده همکاری‌های دوجانبه در دوره پسابرگزیت روز جمعه (16 خرداد) در حالی بدون نتیجه پایان یافت که با گذشت نیمی از مهلت تعیین شده، چشم انداز روشنی برای رسیدن به توافق دیده نمی‌شود.

یاسوج - ایرنا - معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات گفت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در کشور، تا پایان سال جاری به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

تهران - ایرنا - شبکه «ب. اف. ام» فرانسه گزارش کرد که این کشور به دنبال بازگشایی مرزهای حوزه شینگن که به دلیل تهدید شیوع ویروس کرونا بسته شده‌اند، از اول ماه ژوئیه / 11 تیر ماه است.

تهران - ایرنا - فهرست کامل نامزدهای هفتاد و چهارمین دوره جایزه تلویزیونی «بفتا» (BAFTA) در شاخه‌های مختلف، اعلام شد.

آبادان - ایرنا - مدیرکل بندر بندر و دریانوردی خرمشهر اسامی هفت خدمه شناور بهبهان که بامداد روز جمعه در آبهای سرزمینی عراق غرق شد را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - سفیر ایران در قرقیزستان گفت: امام خمینی (ره) ریشه مشکلات جهان اسلام را ناشی از عدم اتحاد و همبستگی میان کشورهای اسلامی می‌دانستند و معتقد بودند راه حل همه مشکلات نیز تحکیم مبانی وحدت میان مسلمانان است.

قصرشیرین - فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: نیروهای بسیجی حوزه مقاومت بسیج شهری امام رضا (ع) سپاه این شهرستان موفق به کشف یک گلوله توپ به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شدند.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه فریبا عادلخواه مشمول یک فرایند مستقل و عادلانه قضایی بوده از مقامات کشور فرانسه خواست به دخالت در امور داخلی ایران خاتمه دهند.

پکن - ایرنا - هزینه کرد خانوارهای ژاپنی در ماه آوریل سال جاری نسبت به سال گذشته 11.1 درصد در شرایط واقعی کاهش داشت که دلیل آن در خانه ماندن خانواده ها در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا بود.

دزفول - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: 100 نفر از پرسنل و کادر درمان زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد 12 نفر پزشک هستند.

کرمانشاه - ایرنا - در سومین روز تعطیلات نیمه خردادماه، مدیران حوزه اشتغال کرمانشاه گردهم جمع شدند تا در خصوص چگونگی و نحوه پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی که پس از شیوع بیماری کرونا دچار آسیب و زیان شدند، تصمیم‌گیری کنند.

قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در تعطیلات 14 و 15 خرداد ماه امسال تردد خودرو در راه‌های این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش یافت.

بلگراد - ایرنا - رئیس‌جمهوری صربستان در یک کنفرانس‌ویدئویی تحت عنوان «سلامتی در صربستان پس از بیماری همه گیر ویروس کرونا» گفت: ما برای موج جدیدی از ویروس کرونا آماده هستیم، زیرا اقتصاد کشورمان آماده است.

تهران - ایرنا - پس از کش و قوس های فراوان و بنابر اعلام مسئولان مدیریت شهری، قرار است طرح های ترافیکی تهران از شنبه، 17 خردادماه اجرایی شود اما سوال شهروندان این است که آیا این بار هم زور این ویروس در دقایق تلف شده به طرح ترافیک می چربد یا خیر؟