چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرماندار شمیرانات تاکید کرد: باتوجه به کوهستانی بودن منطقه شاهد حضور کوهنوردان و گردشگران بسیار و به تبع آن حوادث متعددی هستیم که مقابله به موقع و باکیفیت با این رخدادها مستلزم افزایش تعداد پایگاه های امداد و نجات در شهرستان است.

ویژگی های اقلیمی محصور در آب می تواند جهان بینی کودکان جزایر را متفاوت از سایر جاها تحت تاثیر خود قرار دهد و مهمترین پرسش این است چگونه؟ آنها در مواجهه با این اقلیم محصور در آب و گرم چگونه خود و جهان را خواهند شناخت؟ آیا تفاوتی با سایر اقلیم ها و مکان های ایران دارند؟

اسلام‌آباد - ایرنا - نیروهای امنیتی پاکستان روز جمعه موفق شدند یک تروریست تحت تعقیب گروه تکفیری و غیرقانونی "تحریک طالبان پاکستان" را که طراح عملیات‌های انتحاری این گروه نیز است، در شهر "کراچی" بازداشت کنند.

تهران - ایرنا - مسئولان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا اعلام کرده‌اند مربیانی سالمند و عموما بالای 60 سال به دلیل وضعیت همه‌گیری کرونا نمی‌توانند روی نیمکت تیمشان بنشینند و بازیکنان خود را هدایت کنند.

تهران - ایرنا - رییس کمیته ارزی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: برپایه پیش‌بینی‌های انجام شده توسط بانک مرکزی، ارز مورد نیاز گروه خودرویی از طریق صادرات فلزات سنگین مانند فولاد، آلومینیوم، مس و خشکبار تامین خواهد شد.

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان های سلسله و دلفان با وجود بیشترین و بهترین نعمتهای خدادادی، بیکاری مهمترین مشکل مردم است به طوری که دراین دو شهرستان 20 هزار خانوار دارای جوان بیکار هستند.

لندن - ایرنا - دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلیس قصد دارند تا واکسن جدیدی را که برای جلوگیری از ابتلا به کووید -19 کشف کرده‌اند در کشور برزیل که پس از آمریکا دارای بالاترین آمار شیوع این بیماری است آزمایش کنند.

تهران - ایرنا - معاون آب و آبفای وزیر نیرو در صفحه اجتماعی خود نوشت: سد کانی سیب، مهرماه امسال آبگیری خواهد شد.

تهران - ایرنا - به نظر می‌رسد حساسیت مردم مخصوصا در هفته‌های اخیر برای رعایت اصول مورد نظر برای پیشگیری و کنترل کرونا کاهش یافته و به‌خصوص شاهد عادی‌انگاری موضوع هستیم، این امر باعث ایجاد آسیب‌هایی خواهد شد که با برنامه‌های آموزشی مناسب باید اصلاح شود.

تهران - ایرنا - عضو تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد که برای امسال و سال آینده تدوین شده، امیدوار کننده است چرا که هر کسی و در هر وزنی که لیاقتش را دارد نماینده تیم ملی می‌شود.

مشهد - ایرنا - امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشته و با توجه به تظاهرات مختلف در آمریکا نژادپرستی و بی‌عدالتی در این کشور را محکوم کردند.

تهران - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پس از پیشنهاد تلویحی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به تهران برای مذاکره، اعلام کرد که ایران و دیگر طرف‌های برجام هیچگاه میز مذاکره را ترک نکردند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با صدور بخشنامه‌ای بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی و رعایت نکات لازم برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در بوستان‌ها، فضاهای سبز شهری و روستایی و جنگل ها و مراتع شهری و روستایی با همکاری دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

اردبیل _ ایرنا _ فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: تلاش ناجای استان برای ایجاد آرامش و امنیت کامل برای گردشگران و میهمانان در روزهای اوج مسافر متمرکز شده است.

استانها - ایرنا - ویروس کرونا که بیش از سه ماه است در کشورمان جا خوش کرده، بعد از آنکه در موج اول و دوم روند نزولی را طی کرد؛ اکنون به علت کم‌توجهی به موارد بهداشتی و جدی نگرفتن این بیماری، 2 هفته ای هست که روند افزایشی به خود گرفته و نیاز است که بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید شود.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور کتابخانه های عمومی لرستان از آغاز عملیات ساخت کتابخانه شماره 2 شهر ازنا خبر داد.